Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken årslønn og ansiennitet har dere sykepleiere?

Anonymkode: 5ecf4...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 års ansiennitet og 552.000 i året. Har 18.000 ekstra pga forhandlinger ved jobbytte

Anonymkode: fd2c5...b4b

Skrevet (endret)

jeg vet ikke per nå iom at jeg er nettopp ferdig spesialsykepleier, men jeg vet at jeg fra 2024 er garantert en grunnlønn på 650k (med ti års ansiennitet)🥳

Endret av Christina82
endret for moderert innlegg.
  • Liker 3
Skrevet

Fra hva jeg har lest på kg nærmere 1 million 😂

Anonymkode: f4824...78d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

10 års ansiennitet og 552.000 i året. Har 18.000 ekstra pga forhandlinger ved jobbytte

Anonymkode: fd2c5...b4b

Oi, jeg trodde sykepleiere tjente dårlig jeg. Ingen klager vel på en slik lønn?! 552.000 er en god lønn.

Anonymkode: 1850e...71f

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Grunnlønna til sykepleier er kanskje ikke så stor, men med alle tillegg for helger, høytider og kveldsvakter så blir totalen en del mer. Eksakt hvor mye vet jeg ikke. 

• Liker 3
Skrevet
Aureka skrev (1 minutt siden):

Grunnlønna til sykepleier er kanskje ikke så stor, men med alle tillegg for helger, høytider og kveldsvakter så blir totalen en del mer. Eksakt hvor mye vet jeg ikke. 

Det kan jeg fortelle. Om jeg ikke tar ut helligdagsjobbing i fridager, altså jobber overtid, får jeg ca 60 000 ekstra i året. Jeg jobber kommunalt, tillegene våre er lavere enn i helseforetakene. Grunnlønna også.

Anonymkode: 70a95...0e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jeg fortelle. Om jeg ikke tar ut helligdagsjobbing i fridager, altså jobber overtid, får jeg ca 60 000 ekstra i året. Jeg jobber kommunalt, tillegene våre er lavere enn i helseforetakene. Grunnlønna også.

I år har jeg tatt ut heøligdagsjobbing i fri, altså jobbet 100% men ikke mer. Da har jeg tjent ca 45 000 over grunnlønn.

Skrevet

513.000. Er spesialsykepleier med master og 4 års ansennitet. Skal prøve å forhandle til meg det lokale mastertillegget på 25.000 ekstra nå ved nytt år og nytt budsjett, da jeg per nå bare har spesialsykepleierlønn. Jobbet meg syk dette året da, så årsinntekten er betydelig høyere enn grunnlønn, men det er jo ikke verdt det. Har ikke hatt et liv i hele år, hverken når jeg jobba ekstremt mye eller etter jeg ble syk. 

Anonymkode: 3cc88...204

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fra hva jeg har lest på kg nærmere 1 million 😂

Anonymkode: f4824...78d

Je har vært oppi nesten en million, men det er selvsagt ikke grunnlønnen, men alle tillegene og overtiden. Jobbet 50 av 52 helger, masse overtid, kun natt. Hadde et helvete hjemme o hatet å være hjemme. Fikk "panikk" av å ha en frihelg og være hjemme så jeg jobbet alt jeg klarte. Sier seg selv at det ikke går over tid.  

Jeg har vært sykepleier i 16 år og har 555 000 kr i 100% stilling. Jobber 75% natt og tjener mer fordi det er nattillegg på alle vakter, lett å ta litt overtid. Men er ikke i nærheten av nesten 1 mill nå, ligger på 7-8k. Har endelig fått det bra!

Anonymkode: 32da4...1e1

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg og avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Når dere sier f eks 550 000 for 100% stilling : er dette inkludert helligdags og nattillegg osv?

sånn jeg har skjønt det går dere vel alle i turnus og må jobbe litt helg, kveld osv. men da var dere vel fri andre dager når andre er på jobb.

håper dere blir kompensert for natt og helg osv!

Skrevet
Pompeline skrev (2 minutter siden):

Når dere sier f eks 550 000 for 100% stilling : er dette inkludert helligdags og nattillegg osv?

sånn jeg har skjønt det går dere vel alle i turnus og må jobbe litt helg, kveld osv. men da var dere vel fri andre dager når andre er på jobb.

håper dere blir kompensert for natt og helg osv!

Det er ikke riktig. Mange har dagjobb, f.eks i poliklinikker, dagenhet og de i administrative stillinger. For min del er jeg egentlig utdannet til kommunal dagjobb, men lønna er så dårlig at jeg ikke kan ha en slik jobb. Grunnlønna er en hel del lavere i kommunen, og så får jeg ikke masterlønn i denne kommunen selv om jeg har mastergrad (det blir jo som en lektor som bare får adjunktlønn). Så jeg jobber tredelt turnus i sykehus likevel. 

Anonymkode: 3cc88...204

Skrevet

Venninna mi er intensivsykepleier med mastertillegg, spesialsykepleiertillegg og maks ansiennitet. Hun tjente neste 780 000 i år, men da er det inkludert alt av tillegg og også noen overtidsvakter hvor hun får 100 % tillegg i lønn. Vet ikke hva hun har i grunnlønn, men siden hun de siste årene har hatt mulighet til å ta noen ekstravakter her og der, så har hun hatt god lønn i flere år. Men hun jobber for der, jeg hadde aldri hatt helse til å jobbe tredelt turnus sjøl. 

Anonymkode: 7316b...902

• Liker 2
Skrevet

550 k i fastlønn + ca 120 k i året i tillegg og overtid, så 670 000 i året, 8 års ansiennitet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oi, jeg trodde sykepleiere tjente dårlig jeg. Ingen klager vel på en slik lønn?! 552.000 er en god lønn.

Anonymkode: 1850e...71f

552 er jo ganske gjennomsnittlig, synest ikkje det er noe særlig mye egentlig. 

Anonymkode: 599e2...ac7

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, Petra200 said:

550 k i fastlønn + ca 120 k i året i tillegg og overtid, så 670 000 i året, 8 års ansiennitet 

Det er jaggu godt betalt 😳

Anonymkode: b7c14...e95

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jaggu godt betalt 😳

Det er vel ganske OK betalt for å ha ansvaret for så mange sårbare og syke mennesker, en jobb som krever mye både av deg som menneske og kompetanse. Tjener omtrent like mye i jobber med LANGT mindre ansvar.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Petra200 said:

Det er vel ganske OK betalt for å ha ansvaret for så mange sårbare og syke mennesker, en jobb som krever mye både av deg som menneske og kompetanse. Tjener omtrent like mye i jobber med LANGT mindre ansvar.

Ja, jeg tjener 710 000 i vanlig kontorjobb uten ansvar og 3 års ansiennitet. Fri hver helg, helligdag og natt. Men utifra hva man leser i media skulle man tro at sykepleiere levde under fattigdomsgrensa. Enig i at en jobb med så mye ansvar bør ha godt betalt, men det synes jeg mange har også.

• Liker 1
Skrevet

Grunnlønnen er 529200kr. Men med tillegg for helg og kveld og all overtiden med coronapengene har jeg tilsammen i 2022 tjent 713 000kr. Kommer nok aldri til å se den summen igjen på en lønnsslipp noensinne 🙄

Anonymkode: 0819b...521

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...