AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #21 Del Skrevet 24. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Han er en mann, ensomme menn lager ikke middag. Invitere på brødskiver? Anonymkode: 17d6e...d0e Ensom trenger ikke bety ute av stand til å ta vare på seg selv. Anonymkode: ae1db...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 24. desember 2022 #22 Del Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ensom trenger ikke bety ute av stand til å ta vare på seg selv. Anonymkode: ae1db...a59 Ensomhet —> depresjon —> rotete hus. Det henger sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #23 Del Skrevet 25. desember 2022 Jeg er singel, føler meg til tider ensom. Men klarer både å rydde og lage mat, og serverer innimellom lunsj eller middag.? Man spiser gjerne mer enn brødskiver selv om man bor alene. Selv også om man er ensom eller deprimert hender det vel at middagen er en høydare. Og ikke knekkebrød. Anonymkode: b39ff...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #24 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Han er en mann, ensomme menn lager ikke middag. Invitere på brødskiver? Anonymkode: 17d6e...d0e Motelvibes skrev (18 timer siden): Ensomhet —> depresjon —> rotete hus. Det henger sammen. For noen, men ikke alle. Jeg sliter mye med alvorlig depresjon (har tilbakevendende depressiv lidelse og PTSD). Men klarer da å holde det ryddig rundt meg for det. Synes dermed det er utfordrende å lage middag, men det er en kombinasjon av latskap og at jeg deler kjøkken med andre - som gjør at jeg spiser mest ferdigretter fra Fjordland og Frisk og Ferdig. Er bare å varme det opp i mikroovnen. Anonymkode: 77406...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #25 Del Skrevet i går, 10:18 Jeg synes dette er litt todelt. Det er mye ensomhet i Norge, og denne motviljen til å inkludere er nok en av grunnene. Hvorfor inviterer vi ikke mer på middag? Samtidig forstår jeg at noen ganger så passer det ikke og man har ikke lyst på besøk. Anonymkode: 324ac...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 10:23 #26 Del Skrevet i går, 10:23 (endret) Hadde vel svart hvis eg ikke ville: Passer dessverre ikke så godt på søndag. Men hyggelig å treffes en dag. Kanskje vi kan finne en dag å bare treffes? Men kommer litt an på hans og min egen situasjon. Kanskje hadde jeg svart at dersom han handler inn noe godt, så kan vi lage noe godt sammen? Eller kanskje det at koselig om han kommer på noe enkelt vi skal ha den dagen. Endret i går, 10:26 av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #27 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde en kompis som inviterte seg selv stadig vekk på både kaffe, lunsj osv. Dukket opp på jobben min med boller o.l. selv om det ofte ikke passet, da jeg hadde en jobb der jeg måtte tilpasse pausen min selv. Han møtte også opp uanmeldt selv om jeg ga tydelig beskjed om at jeg ikke satt pris på det, og da jeg ville ha en melding enten dagen før eller i det minste en time før, for å se om det passet. Han greide aldri å overholde det. En gang møtte han opp med motorsykkel hos meg (jeg hørte den utenfor), og sendte meg en melding "kom og bli med ut en tur på sykkelen da!" Da lå jeg på sofaen, syk, i pysj, ikke i humør til å se noen som helst. Fikk helst angst av det der. Jeg kuttet han ut til slutt. Synes han manglet fullstendig respekt for mitt privatliv, og også antakeligvis hadde manglende sosiale antenner som aldri hørte på meg, når jeg forsøkte å sette grenser på en konstruktiv og tydelig måte. Han var også fryktelig ensom da. Det skal sies. Han var helt desperat etter dame, og tok til takke med hva som helst. Typ satt og stirret på telefonen og ventet på neste melding. Hadde veldig lite å finne på, selv om han var i full jobb og også hadde hund. Men man skyver fra seg folk når man oppfører seg slik! Anonymkode: a1f05...fa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #28 Del Skrevet 4 timer siden Enten får du bare svare at det ikke passer, og gjøre det om og om og om igjen, eller så får dere begynne å invitere oftere, eller så får du sette grensen og si at dere ikke liker å være sosiale, så dere ønsker ikke å ha besøk så ofte, og om dere vil ha det, så vil dere invitere. Anonymkode: 550d6...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå