Gjest Frustrert Skrevet 13. desember 2005 #1 Skrevet 13. desember 2005 Tenkte at jeg skulle gå ned noen kilo før julen, og satte i gang med et skikkelig treningsopplegg med masse kondisjonstrening (6 dager i uken) og et mye sunnere kosthold uten "raske karbohydrater" som det heter. To og en halv uke senere har jeg gått opp to kilo! Jeg gjør alt "riktig", har hatt bare èn dag med utskeielser (julebordet) og kan vel egentlig ikke se noen endring i magebeltet mitt heller. Tar det virkelig sååå lang tid før man skal se resultat? Jeg vet at muskler veier mer enn fett, men jeg var ikke helt utrent fra før, og har ikke trent styrketrening heller.
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #2 Skrevet 13. desember 2005 Vektøkningen er sannsynligvis væske. Når det er sagt, må du være tålmodig. Det kan godt ta opptil fire uker før du begynner å se noen forskjell. Ellers er det sant at muskler veier mer enn fett, og at man derfor gjerne supplerer veiing med målebånd. Men det tar laang tid å gå opp i muskelvekt, gjerne opptil ett år å legge på seg ett kilo muskler.
Gjest Frustrert Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Hva gjør jeg for å bli kvitt væsken, da? Har spist lite salt mat, drikker mye vann (som jo skal være bra) og begynner å bli utrolig lite motivert for å fortsette!
MiniMjau Skrevet 13. desember 2005 #4 Skrevet 13. desember 2005 Hvis du opprettholder treningen så får du jo også helsemessige effekter, som på lang sikt er mye viktigere enn de kosmetiske effektene. :-) Men de 2 kiloene, er vel kanskje muskler? Spiser du nok? Viktig å spise MYE og SUNT når du trener så mye som 6 dager i uken. Ikke kutt på maten, da stenger "forbrenningsfabrikken" i kroppen din - kroppen vil automatisk spare på all næring den får(dvs lagre den på kroppen som fett) . Drikk masse også!
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #5 Skrevet 13. desember 2005 Drikk masse vann, det er enda viktigere når du skal ned i vekt. Det hjelper dessuten på å skylle overflødig væske ut av kroppen.
MiniMjau Skrevet 13. desember 2005 #6 Skrevet 13. desember 2005 Glemte å si at vekten til jenter(hvis du er jente da..) varierer med mens-syklusen, så 2 kg kan være en helt normal variasjon pga dette...
Gjest z Skrevet 13. desember 2005 #7 Skrevet 13. desember 2005 2 1/2 uke er jo ikke mye. Hvordan trener du, da? At du spiser "sunnere", hva betyr det? Hva spiser du, og hva har du kutta ut? Sånne spørsmål kan gi deg noen svar på om opplegget ditt fungerer bra, selv om jeg tror det er for tidlig å evaluere noe som helst. Men de to kg er ikke muskler.
Gjest Frustrert Skrevet 13. desember 2005 #8 Skrevet 13. desember 2005 Jeg har droppet alt godteri, kaker og usunn junk-mat, pluss vanlig brød og fet mat. Jeg spiser oftere, og grovere. Litt påvirket av Kari Jakeson i slankekrigen "grønt, grovt og smart". Ikke noe sukker, og lite salt. Jeg spiser mye rugknekkebrød med lett pålegg (skinke, magerost, kalkunpålegg). Ca fire ganger om dagen spiser jeg ett eller to sånne knekkebrød. I tilegg spiser jeg ett eple og en klementin om dagen. Til lunsj spiser jeg salat med en liten omelett, reker, kylling eller fisk. Til middag spiser jeg stort sett forskjellig fisk og dampede grønnsaker (kanskje littegranne ris hvis jeg er veldig sulten og skal på trening). Eneste "utskeielse" er at jeg noen ganger drikker en sportsdrikk hvis jeg trener f.eks spinning, men den inneholder jo bare totalt 125 kalorier (jeg merker at jeg holder ut mye bedre om jeg drikker en slik og ikke bare vann). Jeg trener spinning, løper på tredemølle, og er med på timer som høypuls og hardhausen...
Nella Skrevet 13. desember 2005 #9 Skrevet 13. desember 2005 Sett opp hva du spiser og når (ca klokkeslett). Det er mulig du spiser for lite og derfor sparer kroppen. Da kan du gå opp i vekt skjønner du. Og høyde og vekt kan være greit om du vil skrive Da er det lettere å se og komme med tips om du skriver ned dette
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 Men de 2 kiloene, er vel kanskje muskler? ← Ville bare påpeke (som også Elpheba nevnte) at det er overhodet ikke mulig å legge på seg i nærheten av 2 kilo muskler engang, på så kort tid...
Maxi Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 Du sier du drikker mye vann, men hvor mye er det da? Jo mer vann du drikker jo fortere går du ned. Du skal helst drikke 4 liter om dagen.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #12 Skrevet 13. desember 2005 Du sier du drikker mye vann, men hvor mye er det da? Jo mer vann du drikker jo fortere går du ned. Du skal helst drikke 4 liter om dagen. ← Det er det da ikke noe vitenskapelig bevis for.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #13 Skrevet 13. desember 2005 Det er det da ikke noe vitenskapelig bevis for. ← At man går fortere ned av å drikke vann, altså. Det er sunt å drikke mye vann, men man går ikke ned i vekt av det.
Lealaus Skrevet 13. desember 2005 #14 Skrevet 13. desember 2005 Pass for all del på å ikke drikke for mye vann, da. For mye vann over lengre tid vil til slutt nedregulere nyrenes virkning, og ved for mye vann for fort, risikerer man vannintoksikasjon.
Gjest Frustrert Skrevet 14. desember 2005 #15 Skrevet 14. desember 2005 Fra i går til i dag hadde jeg gått ned en kilo! Mulig det var væske, ja. Men jeg er jo fortsatt 1 kg over der jeg begynte, så jeg får håpe det fortsetter!
MiniMjau Skrevet 14. desember 2005 #16 Skrevet 14. desember 2005 Ja, men i morgen kan kiloen være tilbake, det varierer med syklusen.... Du må ikke fokusere 100% på vekta, du har sikkert gått inn mange cm pga treningen! :-)
Trudi Skrevet 14. desember 2005 #17 Skrevet 14. desember 2005 Det har gått bare 2,5 uke. Det er litt for tidlig å bli stressa over at vekta ikke endrer seg som du vil. Kroppen bruker tid på å tilvenne seg til utfordringene du gir den.
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 14. desember 2005 #18 Skrevet 14. desember 2005 Ellers er det sant at muskler veier mer enn fett, og at man derfor gjerne supplerer veiing med målebånd. ← Muskler veier ikke mer enn fett...1 kg er 1 kg uansett hva det er,men muskler tar mindre plass pr kg derfro kna det være lurt å bruke målbånd som Elphaba skrev istedet for vekta. Jeg vil anbefale deg og trene styrke i tillegg(trente du ikke bare kardio?) Styrketreing vil gi deg en finere og mer atletisk kropp og ikke mist høyere forbrenning som er nettopp det du ønsker når du vil ned i vekt. Ellers er det vitkig at selv om du spiser såkalt sunt, og passe på at du ikke inntar mer kcal enn du forbruker. En gjennomsnittlig kvinne har et hvilestoffskifte på +/- 2000 kcal og i tillegg kommer treningen. Du må ha et underskudd på ca 7000 kcal for å kvitte deg med èn kg fett. Masse, masse lykke til og ikke gi opp selv om ikke resulatetene kommer med en gang!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #19 Skrevet 15. desember 2005 Hurra! I dag tidlig hadde jeg gått ned 1,5 kg til!! Nå begynner jeg altså å få resultater - endelig, etter snart tre uker. To og en halv kilo ned på to dager, tyder på at jeg hadde mye væske i kroppen, ja! Kroppen er rar, hehe. Hilsen ikke fullt så frustrert lenger.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2005 #20 Skrevet 15. desember 2005 Hurra! I dag tidlig hadde jeg gått ned 1,5 kg til!! Nå begynner jeg altså å få resultater - endelig, etter snart tre uker. To og en halv kilo ned på to dager, tyder på at jeg hadde mye væske i kroppen, ja! Kroppen er rar, hehe. Hilsen ikke fullt så frustrert lenger. ← Så flott! Gratulerer! Her på KG- Kropp og helse har de en skjerpingstråd der mange "samles" for å motivere hverandre ang gå ned i vekt, trene osv...Du kan jo henge deg på der,så får du enda mer motivasjon!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå