skreppamedleppa Skrevet 20. desember 2022 #61 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mye skryt og løgn på slike spørsmål tror jeg. Man sier hver dag fordi andre gjør det. Anonymkode: 5ea44...795 Å skryte over at en tar seg en dusj? 🤪😅 jojo vist du føler selv at det er en bragd i livet som virkelig fortjener heder og ære så... Det forteller mest om livet ditt når du mener dsglig dusj er å skryte av noe🏆 Selv er det helt andre ting jeg er mer stolt av i livet enn å ta seg en daglig dusj altså. (Og dette sagt, jeg vet at når en er sterkt deprimert så er f.eks det å ta seg en daglig dusj kanskje et enormt mål og noe en er stolt over når en klarer, og den stoltheten fortjener skryt!, men for andre friske mennesker så er ikke det å skryte over at en tar seg en dusj hver dag noe en gjør... Det får da være måte på bare fordi mangen på kg dusjer 2 ganger i året så er ikke det normen, de fleste dusjer annenhver dag eller hver dag... Jeg dusjer så og si hver kveld. Jeg synes det er godt å få vasket av seg dagen før jeg trekker på meg et litt mer avslappet antrekk. Jeg jobber slik at jeg kommer ganske seint hjem og det er et velbehag med å komme hjem fra kulden og gå rett i dusjen. Også er det digg å føle seg nydusjet og rein. Dusjen blir desverre noe kortere nå i disse strømtider men jeg elsker ellers å stå lenge i en varm dusj... Men det velbehaget og velværen den daglige dusjen fører med seg er vel verdt pengene!😉
Prøver18 Skrevet 20. desember 2022 #62 Skrevet 20. desember 2022 Stort sett annenhver dag. Innimellom hver dag eller to ganger om dagen
Thyra Skrevet 20. desember 2022 #63 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor i alle dager skal man skryte av hvor ofte man dusjer? Jeg dusjer hver dag på morgenen før jeg drar på jobb, og de fleste jeg kjenner gjør det samme. Anonymkode: 8f5ba...18a Nettopp derfor. Det er skapt en oppfatning om at "alle" dusjer hver dag, og gjør man ikke det er man en gris. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #64 Skrevet 20. desember 2022 Dusjer nok i snitt to ganger i måneden. Jobber med andre folk men ser ikke helt behovet for å gjøre det oftere. Anonymkode: 3b306...567 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #65 Skrevet 20. desember 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Mye skryt og løgn på slike spørsmål tror jeg. Man sier hver dag fordi andre gjør det. Anonymkode: 5ea44...795 Jeg dusjer hver dag og ser ikke på det som skryt. Faktisk så synes jeg nesten det er litt flaut å si det fordi det anbefales jo at man gjør det sjeldnere. Anonymkode: 4f7f6...a00 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #66 Skrevet 20. desember 2022 Dusjer med hårvask 3 ganger i uka. Har jeg løpt e.l. kan det bli en tominutters dusj eller to ekstra. Anonymkode: ee05f...10f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #67 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skulle man lyve om sånt? Anonymkode: 2c9da...c6a fordi man har et ønske om å være som andre og være korrekt og ikke ekkel Anonymkode: 5ea44...795 1
Gjest Jon Are Skrevet 20. desember 2022 #68 Skrevet 20. desember 2022 Annenhver til hver 3. Dag. Går ikke med disse strømprisene å få til mer. Jeg dusjet ikke mer før heller. Unødvendig.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #69 Skrevet 20. desember 2022 Dusjer hver morgen når jeg står opp, har blitt et fast morgenrituale, går rett vra sengen og i dusjen. Føler at jeg ikke våkner skikkelig før jeg har fått dusjen min, og synes det er deilig å starte dagen fresh. Anonymkode: 765ba...88c 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #70 Skrevet 20. desember 2022 2 ganger i uken Anonymkode: 63170...88e
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. desember 2022 #71 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): fordi man har et ønske om å være som andre og være korrekt og ikke ekkel Anonymkode: 5ea44...795 Jeg kunne kanskje skjønt det hvis man blir spurt irl, men når man velger å svare i en tråd (til og med anonymt) klarer jeg ikke å skjønne at noen skulle "skryte" på seg å dusje oftere enn man egentlig gjort. Da dropper man vel heller å svare i tråden.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #72 Skrevet 20. desember 2022 Hver andre-tredje dag. Kommer an på trening, om jeg har stressa og svetta på jobb, hatt sex, osv. Litt klutvask ved behov. Å dusje hver dag er tullete om man ikke har problemer med svetting, skitten jobb osv. Jeg har sensitiv hud så egentlig best for meg å dusje minst mulig. Når jeg har flydd 14 dager i skauen i telt, innsauset i svette, litt gjørme osv, så er huden min på topp😅 Anonymkode: 3c312...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #73 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tar en kjapp dusj nesten hver dag med kroppsvask. Vasker håret annenhver dag. 1-2 ganger i uken tar jeg en lang dusj der jeg shaver, filer vekk dø hud under foten, tar hårkur osv. Synes det er veldig ekkelt og uhygenisk at noen kun dusjer en gang i uken 🤯 Anonymkode: 348cf...82e Min bestemor hadde ikke dusj, hun. Kan aldri huske henne som uhygienisk og ekkel av den grunn Anonymkode: 8fd24...87a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #74 Skrevet 20. desember 2022 Jeg dusjer hver dag vanligvis, men jeg klør sånn på kroppen for tiden pga kulde og tørr inneluft at jeg har måttet kutte ned. Dusjing gjør det mye verre enda jeg nesten ikke bruker såpe. Varmt vann er det verste for tørr hud. Vasker meg selvsagt med klut og bytter undertøy de dagene jeg ikke dusjer. Vasker håret 2 g i uka. Anonymkode: 0369d...b1d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #75 Skrevet 20. desember 2022 2 ganger i uka. Svetter lite, ser ikke poenget med å dusje oftere. Anonymkode: 095c7...b08
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #76 Skrevet 20. desember 2022 6 hours ago, skreppamedleppa said: Å skryte over at en tar seg en dusj? 🤪😅 jojo vist du føler selv at det er en bragd i livet som virkelig fortjener heder og ære så... Det forteller mest om livet ditt når du mener dsglig dusj er å skryte av noe🏆 Selv er det helt andre ting jeg er mer stolt av i livet enn å ta seg en daglig dusj altså. (Og dette sagt, jeg vet at når en er sterkt deprimert så er f.eks det å ta seg en daglig dusj kanskje et enormt mål og noe en er stolt over når en klarer, og den stoltheten fortjener skryt!, men for andre friske mennesker så er ikke det å skryte over at en tar seg en dusj hver dag noe en gjør... Det får da være måte på bare fordi mangen på kg dusjer 2 ganger i året så er ikke det normen, de fleste dusjer annenhver dag eller hver dag... Jeg dusjer så og si hver kveld. Jeg synes det er godt å få vasket av seg dagen før jeg trekker på meg et litt mer avslappet antrekk. Jeg jobber slik at jeg kommer ganske seint hjem og det er et velbehag med å komme hjem fra kulden og gå rett i dusjen. Også er det digg å føle seg nydusjet og rein. Dusjen blir desverre noe kortere nå i disse strømtider men jeg elsker ellers å stå lenge i en varm dusj... Men det velbehaget og velværen den daglige dusjen fører med seg er vel verdt pengene!😉 har du noe å skryte av da Anonymkode: 54091...2a0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #77 Skrevet 20. desember 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager skal man skryte av hvor ofte man dusjer? Jeg dusjer hver dag på morgenen før jeg drar på jobb, og de fleste jeg kjenner gjør det samme. Anonymkode: 8f5ba...18a Det er jo nettopp sånne ting som gjør at folk kvier seg for å være ærlige med å si hvor ofte de faktisk dusjer. Bare les igjennom tråden og se hvor ofte folk sier "det gjør jo alle andre også" eller "selvsagt hver dag" som om det er standard. Men det er ikke standard å dusje hver dag. Og de som faktisk har greie på huden vår og hvordan den fungerer anbefaler at vi ikke dusjer hver dag. Med mindre du står og titter på at dine bekjente faktisk dusjer hver dag er det faktisk relativt stor sannsynlighet for at mange bare sier at de dusjer hver dag, selv om de bare dusjer hver andre dag, hver tredje dag, eller sjeldnere. Man trenger faktisk ikke bruke tid på å kle av seg alle klærne, sette opp håret (eller vaske det), også vaske hele kroppen sin med eller uten såpe, også gå ut av dusjen for å tørke hele kroppen, også på med klær igjen, hver eneste dag. Det er helt bortkastet. Det tar en brøkdel av tiden å bruke en klut å tørke av armhuler og skritt og eventuelle andre små steder som kan svette. Så nei, det er faktisk ikke en selvfølge at alle dusjer hele kroppen sin hver dag. Det er faktisk jævlig sært. Anonymkode: 095c7...b08 1
Djungelvrål Skrevet 20. desember 2022 #78 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo nettopp sånne ting som gjør at folk kvier seg for å være ærlige med å si hvor ofte de faktisk dusjer. Bare les igjennom tråden og se hvor ofte folk sier "det gjør jo alle andre også" eller "selvsagt hver dag" som om det er standard. Men det er ikke standard å dusje hver dag. Og de som faktisk har greie på huden vår og hvordan den fungerer anbefaler at vi ikke dusjer hver dag. Med mindre du står og titter på at dine bekjente faktisk dusjer hver dag er det faktisk relativt stor sannsynlighet for at mange bare sier at de dusjer hver dag, selv om de bare dusjer hver andre dag, hver tredje dag, eller sjeldnere. Man trenger faktisk ikke bruke tid på å kle av seg alle klærne, sette opp håret (eller vaske det), også vaske hele kroppen sin med eller uten såpe, også gå ut av dusjen for å tørke hele kroppen, også på med klær igjen, hver eneste dag. Det er helt bortkastet. Det tar en brøkdel av tiden å bruke en klut å tørke av armhuler og skritt og eventuelle andre små steder som kan svette. Så nei, det er faktisk ikke en selvfølge at alle dusjer hele kroppen sin hver dag. Det er faktisk jævlig sært. Anonymkode: 095c7...b08 Det er verken mye jobb eller tidkrevende å dusje fremfor en klutvask. Jeg kan dusje og tørke kroppen på 5 min. Da er jeg jo mye renere enn etter en klutvask. Jeg tror mange dusjer daglig, tror ikke bare det er noe de sier. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #79 Skrevet 20. desember 2022 Dusjer ca 1 gang i uka... Anonymkode: e3952...338 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #80 Skrevet 20. desember 2022 Dusjer hver 3. dag, sammenfallende med når jeg trener, med mindre jeg gjør noe som gjør meg betydelig mer skitten. Er verken bra for hud eller hår med daglige dusjer så jeg holder meg til den rutinen. Anonymkode: 9deb1...ca0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå