Gå til innhold

Sende narkoman far melding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne sende han en melding og si at jeg tenker på han og at jeg ønsker han en god jul. men samtidig er jeg redd for at han begynner og plage meg og familien igjen. 

Han tenker bare på seg selv og er en narsissist, men jeg har enda et lite håp om at bryr seg selvom det har gått 10 år. 

Høres en melding lurt ut?

Anonymkode: 1ad8f...9c6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja gjør det . Vis deg som et bedre menneske enn han, og hvis han begynner å plage deg igjen så kontakt politiet.

Anonymkode: 63c6a...27c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja gjør det . Vis deg som et bedre menneske enn han, og hvis han begynner å plage deg igjen så kontakt politiet.

Han plager oss ved å ringe og skrike på telefon, jeg har små søsken og syk mor som jeg gjerne vil holde utenfor. Derfor er jeg litt skeptisk..

• Liker 1
Skrevet

Ikke gjør deg selv så vondt 

Anonymkode: 86349...145

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke gjør deg selv så vondt 

Jeg har det allerede vondt etter all smerten han har påført oss. Det sitter langt inne og smerten forsvinner aldri. Det er bare så trist å tenke på at det fantastiske menneske han en gang var valgte narkotika over barna og familien sin

Skrevet

Nei! Herregud, hvorfor skulle du ta initiativet når det gikk til helvete sist? 

Ah, nå skjønner jeg det er din egen far, ikke barna dine. 

Men nei, tror du må skjerme deg 

Anonymkode: 62b9b...31e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han plager oss ved å ringe og skrike på telefon, jeg har små søsken og syk mor som jeg gjerne vil holde utenfor. Derfor er jeg litt skeptisk..

Ok da gjør du det ikke!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei! Herregud, hvorfor skulle du ta initiativet når det gikk til helvete sist? 

Ah, nå skjønner jeg det er din egen far, ikke barna dine. 

Men nei, tror du må skjerme deg 

Anonymkode: 62b9b...31e

Nå må det sies at jeg enda er ganske ung (19) og har 2 små søsken som er hans barn også, så man har jo alltid et lite håp om at han er villig til å forandre seg. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er etter 10 år med rusmisbruk og han enda er like sta

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå må det sies at jeg enda er ganske ung (19) og har 2 små søsken som er hans barn også, så man har jo alltid et lite håp om at han er villig til å forandre seg. Men jeg vet ikke hvor sannsynlig det er etter 10 år med rusmisbruk og han enda er like sta

Rusavhengighet er en sykdom. 

Har han fått behandling og har du hørt at han har blitt bedre? 

Om han fortsatt er veldig syk, er det kanskje ikke så lurt å kontakte han dersom han har for vane å bli aggressiv mot dere. Jeg kan forstå ønsket ditt, men det er nok lurest å verne om deg selv (og resten av familien) nå. Jeg tror at du skal la det gå minst 10 år til før du selv eventuelt initierer noe kontakt med han. Han er syk. Du kan dessverre ikke helbrede han. Narkotikamisbruk har bivirkninger som endrer den personen han var. Han kan ikke være den når han er styrt av rusen. Det er bare han selv, med hjelp av behandlingsapparatet, som kan komme ut av/lære seg å leve et greit liv med sykdommen. Er han veldig dårlig nå, kan han se på din melding som en utstrakt hånd og forsøke å utnytte det. 

Jeg ville ventet. Om han bli bedre/frisk vil han selv forhåpentligvis ta kontakt. 

Anonymkode: 47c76...9f8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har det allerede vondt etter all smerten han har påført oss. Det sitter langt inne og smerten forsvinner aldri. Det er bare så trist å tenke på at det fantastiske menneske han en gang var valgte narkotika over barna og familien sin

Forstod det, så å ta kontakt vil gjøre deg vondt verre

Skrevet

Nei nei og atter nei. Her snakker jeg av erfaring. En narkoman ser bare seg selv . Personen har ingen som helst interesse av andre . Er man i tillegg narsisist,  så er det så selvsagt at jeg nesten blir irritert av at du som mor vil utsette barnet ditt for dette.  Brenn alle broer og ta ALDRI kontakt med vedkommende. Du har ansvar for ditt barn. Slutt å tenke på faren.

Skrevet
Jon Are skrev (2 minutter siden):

Nei nei og atter nei. Her snakker jeg av erfaring. En narkoman ser bare seg selv . Personen har ingen som helst interesse av andre . Er man i tillegg narsisist,  så er det så selvsagt at jeg nesten blir irritert av at du som mor vil utsette barnet ditt for dette.  Brenn alle broer og ta ALDRI kontakt med vedkommende. Du har ansvar for ditt barn. Slutt å tenke på faren.

Hun er 19 år og datteren hans

Anonymkode: 05610...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er 19 år og datteren hans

Anonymkode: 05610...4a3

Det forandrer ikke svaret mitt. Han er narkoman og narsisist.  Fullt i stanď til å såre sin egen datter til tross for at hun er 19 år. Du som mor bør forklare din datter,  at dette er to alvorlige diagnoser som ikke er forenelig med hyggelige treff.  Be for han i det stille , men ikke slipp han inn i livet deres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg vil gjerne sende han en melding og si at jeg tenker på han og at jeg ønsker han en god jul. men samtidig er jeg redd for at han begynner og plage meg og familien igjen. 

Han tenker bare på seg selv og er en narsissist, men jeg har enda et lite håp om at bryr seg selvom det har gått 10 år. 

Du kan skrive til ham, skriv hvem det er fra, og sende uten at tlfnr viser. Har selv fosterbarn (ungdom) av narkomane foreldre. Klart de tenker på, og bryr seg om, sine foreldre, selv om de er skuffet. Da er anonymt tlf greit å bruke. Narkomane blir egoistiske når de trenger stoff, slik er det bare. Jeg synes det er fint at du ønsker å sende en julehilsen. 

Anonymkode: 157ec...dc2

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke vekk bjørnen når den sover… just saying 

Anonymkode: 065a4...678

• Liker 1
Skrevet

Don’t poke the bear! Du blir bare skuffa. Vær glad i på avstand, beskytt deg selv. ❤️

Skrevet

Hei :)

Jeg er 35, og har en narkoman far. Har vært gjennom alt mulig med han. 

Jeg har kutta han ut, for min egen del, og etter at jeg begynte å fortelle folk om hvorfor jeg ikke har kontakt med han, og hva det betyr for meg å kutte han ut møter jeg bare støtte. Har ikke hatt nært kontakt med han siden jeg var 15, og etter det er det sporadisk en gang hvert 3-4 år kanskje. 

Jeg følte mye skam over å ha en narkoman far når jeg var yngre, og hadde mye dårlig samvittighet for at "jeg ikke var der for han" og alt det innebærer. 

Jeg foreslår at du søker om frivillige organisasjoner til barn av rusmisbrukere, eller nær familie til rusmisbrukere, jeg fikk MYE støtte og hjelp til å sortere ut mine egne tanker og følelser der. 

Jeg forstår at man har et ønske om å ha kontakt, og jeg skal ikke si at det er umulig for din del, man vet aldri. Men søk hjelp, og husk at man kan ikke redde noen som ikke vil reddes. Du er viktigst i ditt liv. 

Anonymkode: 9544a...58d

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Har selv en mor som jeg ikke har sett på 10 år. Jeg har ikke nummeret hennes, men ville ikke tatt kontakt heller. Hva skal det føre til? Det finnes ikke håp for sånne mennesker. Var vold, rusbruk og annen jævelskap å vokse opp med henne som mamma. 

Anonymkode: e8f28...45a

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ser ærlig talt ikke noe "poeng" i dette, når den andre personen uansett kommer til å oppføre seg på denne måten. 

Anonymkode: 924d8...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...