AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Vi får besøk av svigers lille julaften til andre juledag. Deretter mener samboer at vi skal dra hjem til svigers tredje juledag, og kjøre hjem sjette juledag. Så skal han jobbe natthelg nyttårshelgen. Jeg kjenner denne høsten har vært så slitsom, jeg ser frem til juleferie, men jeg synes det blir lite avslapning. Vi blir jo med svigers hele jula da, og skal kjøre dit som det tar ca 4 timer en vei. Når vi er der så er det fullt hus med masse barn og mye som skjer. Jeg synes det er godt å slappe av litt i jula, se litt på tv osv som jeg sjelden gjør. Men de har ikke tv på stua engang, den er på et veldig kinkig sted. Samboer kan jo slenge seg på sofaen deres, men det føler ikke jeg at jeg kan. Hadde dere orket dette? Skjønner dere meg med at det blir mye stress i jula? Anonymkode: 5bd20...c76 4 3
Sølv_dugg Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Hva med dine foreldre? Din familie? Skal dere ikke se de hele julen? Hadde hatt mer enn nok svigers med den tiden de skal være hos dere, hadde ikke reist til de når de er ferdig hos dere. 12 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Skjønner deg SÅ GODT! Hvorfor i all verden skal dere reise til svigers når de skal besøke dere først?? Jeg ville aaaldri blitt med på noe sånt. Forklar for din mann at du trenger litt tid HJEMME når du endelig har ferie 💜 Anonymkode: 4ce68...9f3 26 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Sølv_dugg skrev (10 minutter siden): Hva med dine foreldre? Din familie? Skal dere ikke se de hele julen? Hadde hatt mer enn nok svigers med den tiden de skal være hos dere, hadde ikke reist til de når de er ferdig hos dere. Skal møte min familie julaften og første juledag. Det som er annerledes er at når vi møter de så er vi ikke sammen med de 24/7… Anonymkode: 5bd20...c76 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skjønner deg SÅ GODT! Hvorfor i all verden skal dere reise til svigers når de skal besøke dere først?? Jeg ville aaaldri blitt med på noe sånt. Forklar for din mann at du trenger litt tid HJEMME når du endelig har ferie 💜 Anonymkode: 4ce68...9f3 Jo, for han vil møte broren sin og familien og han vil være hjemme. Jeg skjønner jo det på et vis, men det blir jo null avslapning. Det er alltid sånn at i ferier så må vi dit- alltid! Anonymkode: 5bd20...c76
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 Sett grenser, og si ifra hva du trenger. Anonymkode: 308ab...c45 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sett grenser, og si ifra hva du trenger. Anonymkode: 308ab...c45 Jo, men han bruker hele tiden argumentet «har ikke vært hjemme siden høstferien». Men nå bor vi her, han flyttet hit av egen fri vilje før vi ble etablert. Han vil en del hjem. Med tre barn, som er veldig aktive, begge i full jobb, pluss verv som både trenere, sosial komite, dugnadsansvarlige osv, så er det travelt. Om jeg sier nei så mener han at jeg må bare være igjen hjemme så kan han dra. Jeg synes det er rart at det er slik han vil prioritere når vi endelig har fri. At ikke vi som familie skal kunne ha tid sammen, men alltid må dra bort….Jeg vil jo ikke at barna skal dra bort. Anonymkode: 5bd20...c76 1 1
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #8 Skrevet 19. desember 2022 Jeg hadde ikke blitt med på dette. Dere er sammen med svigers fra 23-26 desember og det holder i massevis. Bare si at du trenger tid til å slappe av hjemme. De fleste trenger noe tid i jula hvor de ikke har besøk og ikke er på besøk🙃 Om dere bor nær din familie så forstår jeg på en måte at han ønsker å treffe sine i ferien men for min del hadde det blitt for mye familieplikter. 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #9 Skrevet 19. desember 2022 fru Alving skrev (2 minutter siden): Jeg hadde ikke blitt med på dette. Dere er sammen med svigers fra 23-26 desember og det holder i massevis. Bare si at du trenger tid til å slappe av hjemme. De fleste trenger noe tid i jula hvor de ikke har besøk og ikke er på besøk🙃 Om dere bor nær din familie så forstår jeg på en måte at han ønsker å treffe sine i ferien men for min del hadde det blitt for mye familieplikter. Men vi skal ikke møte min familie så mye. Jeg har tenkt å si at svigers kan være igjen en dag, så reiser vi ikke opp. Men vi MÅ dit. Har og sagt at broren hans kan komme hit, men det går vist ikke. Er lei av å hele tiden må reise bort. Unødvendig. Er fint å se at jeg ikke er helt fjern her.. Anonymkode: 5bd20...c76 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #10 Skrevet 19. desember 2022 Man må gi og ta litt i forhold. Hvis dere var hos dem i romjula i fjor, så kan dere være hjemme i år. Så drar dere dit i romjula neste år. Anonymkode: 57dc0...b6e 6
NiceOrNothing Skrevet 19. desember 2022 #11 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi får besøk av svigers lille julaften til andre juledag. Deretter mener samboer at vi skal dra hjem til svigers tredje juledag, og kjøre hjem sjette juledag. Så skal han jobbe natthelg nyttårshelgen. Jeg kjenner denne høsten har vært så slitsom, jeg ser frem til juleferie, men jeg synes det blir lite avslapning. Vi blir jo med svigers hele jula da, og skal kjøre dit som det tar ca 4 timer en vei. Når vi er der så er det fullt hus med masse barn og mye som skjer. Jeg synes det er godt å slappe av litt i jula, se litt på tv osv som jeg sjelden gjør. Men de har ikke tv på stua engang, den er på et veldig kinkig sted. Samboer kan jo slenge seg på sofaen deres, men det føler ikke jeg at jeg kan. Hadde dere orket dette? Skjønner dere meg med at det blir mye stress i jula? Anonymkode: 5bd20...c76 Det hadde jeg ikke orket nei . Tre dager sammen hadde vært rikelig nok . Om han er så «avhengig « av foreldrene sine , foreslå han tar m barna alene noen dager , si du er sliten å trenger alenetid / avslapning . Noen lader best alene , andre i flokk . 2
RockyRose Skrevet 19. desember 2022 #12 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jo, men han bruker hele tiden argumentet «har ikke vært hjemme siden høstferien». Men nå bor vi her, han flyttet hit av egen fri vilje før vi ble etablert. Han vil en del hjem. Med tre barn, som er veldig aktive, begge i full jobb, pluss verv som både trenere, sosial komite, dugnadsansvarlige osv, så er det travelt. Om jeg sier nei så mener han at jeg må bare være igjen hjemme så kan han dra. Jeg synes det er rart at det er slik han vil prioritere når vi endelig har fri. At ikke vi som familie skal kunne ha tid sammen, men alltid må dra bort….Jeg vil jo ikke at barna skal dra bort. Anonymkode: 5bd20...c76 Du får svare tilbake at då kan han reise aleine i romjula, så slepp du sitje aleine i alle fall. Eg hadde aldri orka så mykje reising i jula, når ein endeleg har litt fri. 2
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #13 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men vi skal ikke møte min familie så mye. Jeg har tenkt å si at svigers kan være igjen en dag, så reiser vi ikke opp. Men vi MÅ dit. Har og sagt at broren hans kan komme hit, men det går vist ikke. Er lei av å hele tiden må reise bort. Unødvendig. Er fint å se at jeg ikke er helt fjern her.. Anonymkode: 5bd20...c76 Dere ser vel din familie mer regelmessig i hverdagen om de bor i nærheten. Jeg forstår mannen din som er glad i familien sin, men jeg hadde aldri blitt med på dette. men det e rjo meg. La han dra alene så kan du slappe ordentlig av. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jo, for han vil møte broren sin og familien og han vil være hjemme. Jeg skjønner jo det på et vis, men det blir jo null avslapning. Det er alltid sånn at i ferier så må vi dit- alltid! Anonymkode: 5bd20...c76 Hjemme et vel der han bor sammen med familien sin; deg og barna…? Anonymkode: e0a74...923 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi får besøk av svigers lille julaften til andre juledag. Deretter mener samboer at vi skal dra hjem til svigers tredje juledag, og kjøre hjem sjette juledag. Så skal han jobbe natthelg nyttårshelgen. Jeg kjenner denne høsten har vært så slitsom, jeg ser frem til juleferie, men jeg synes det blir lite avslapning. Vi blir jo med svigers hele jula da, og skal kjøre dit som det tar ca 4 timer en vei. Når vi er der så er det fullt hus med masse barn og mye som skjer. Jeg synes det er godt å slappe av litt i jula, se litt på tv osv som jeg sjelden gjør. Men de har ikke tv på stua engang, den er på et veldig kinkig sted. Samboer kan jo slenge seg på sofaen deres, men det føler ikke jeg at jeg kan. Hadde dere orket dette? Skjønner dere meg med at det blir mye stress i jula? Anonymkode: 5bd20...c76 Bestill deg en 2ukers til sydligere strøk du og ei venninne så kan han kose seg med mamma og pappa ❤️ Anonymkode: c2ac5...b46
c_buk Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 Da blir du hjemme, mens han reiser til familien. Du trenger hvile. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Han kan jo ta med seg barna og dra hjem, så kan du slappe av og lade batteriene. Jeg skjønner han, og jeg skjønner deg. Anonymkode: 2a2ae...b2e 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men vi skal ikke møte min familie så mye. Jeg har tenkt å si at svigers kan være igjen en dag, så reiser vi ikke opp. Men vi MÅ dit. Har og sagt at broren hans kan komme hit, men det går vist ikke. Er lei av å hele tiden må reise bort. Unødvendig. Er fint å se at jeg ikke er helt fjern her.. Anonymkode: 5bd20...c76 Jeg skjønner veldig godt at han vil reise til hjemplassen i romjula. Jeg hadde syntes det var skikkelig deilig å slappe av hjemme, alene, så jeg hadde sagt at det er helt greit at han tar med barna og drar på tur så får du slappet av skikkelig. Sov så lenge du vil, drikk rødvin og se på filmer/serier eller vær med venninner eller din familie og bare kos deg. Jeg hadde tatt i mot den doble ferien med begge armer. Anonymkode: c7947...4fd 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 Mange gode tips- takk. ❤️ klart det frister at han skal dra på et vis, men på et annet vis så føler jeg jo ikke vi som familie får noe kvalitet. Jeg undrer også på hvor lenge vi må dra bort hver eneste gang vi har fri.. Anonymkode: 5bd20...c76
fru Alving Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mange gode tips- takk. ❤️ klart det frister at han skal dra på et vis, men på et annet vis så føler jeg jo ikke vi som familie får noe kvalitet. Jeg undrer også på hvor lenge vi må dra bort hver eneste gang vi har fri.. Anonymkode: 5bd20...c76 Jeg tenker at barna dine etterhvert vil nekte å reise dit i alle ferier og at problemet ordner seg selv. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå