AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Skal reise utenlands og billigste flyet går så tidlig at det ikke går transport til flyplassen før 1.5 time før avgang 😅 Helst skal man jo ha 2 timer, men tror dere 1.5 time går fint? Er sikkert ikke mange på flyplassen så tidlig heller så burde vel ikke være så mye kø? Flyet skal mellomlande i Oslo, vet ikke om det betyr at jeg i første omgang reiser inne lands og at 1 time før på flyplassen er nok? Takk for alle svar 😊 Anonymkode: d07c1...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Del Skrevet 20. desember 2022 Spørs hvor tidlig det er snakk om. Er det i samme tidsrom som alle dagpendlerne skal avgårde, så er det litt kø. Anonymkode: 969f1...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. desember 2022 #3 Del Skrevet 20. desember 2022 Dersom du sjekker inn på en liten lokal flyplass i Norge så holder det ofte til og med å møte opp rett før de lukker døra på flyet. Er det fra Bergen/Trondheim er det litt verre. Det kan gå bra. Men det kan og gå galt om det er kø til flyplassen, stengte veier, alle andre flyr samtidig, tekniske problemer med selvbetjente innsjekk etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 20. desember 2022 #4 Del Skrevet 20. desember 2022 Oslo og Bergen er vel der det er litt kø på morgenen, ellers er du vel stort sett gjennom sikkerhetskontrollen i løpet av 10 minutter. Men jeg forstå at du skal ha en flyging innenlands før flybytte i Oslo, da trenger du ikke å tenke på to timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 reiseglad skrev (1 time siden): Oslo og Bergen er vel der det er litt kø på morgenen, ellers er du vel stort sett gjennom sikkerhetskontrollen i løpet av 10 minutter. Men jeg forstå at du skal ha en flyging innenlands før flybytte i Oslo, da trenger du ikke å tenke på to timer. Oja, så jeg skal ikke vise pass og hele den greia der før jeg er på Gardermoen? Anonymkode: d07c1...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oja, så jeg skal ikke vise pass og hele den greia der før jeg er på Gardermoen? Anonymkode: d07c1...d1f Hvor skal du reise? Ikke sikkert du skal vise pass overhode, om du kun skal reise innen Europa. Skal du til USA og mange andre land, må du vise pass (og/eller visum) ved innsjekk på det første stedet. Endret 20. desember 2022 av reiseglad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geojak Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 Går som regel greit, har som regel alltid altfor god tid om jeg er på plass 2 timer før. Men.. Du ikan jo ha uflaks, kø til flyplassen, kø ved innsjekkingen kø ved sikkerhetskontrollen.. men 1,5 time burde være tilstrekkelig om du er rask og effektiv når du kommer frem til flyplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa97 Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 Ingen problem være der 1,5 time før ; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Kjøp tilgang til fast-track om du er nervøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 (endret) Bruker å ha 2 timer, det skjer at det er trafikkuhell her som forsinker meg med 0,5-1 time så av erfaring vil jeg være sikker. Det som har mest å si er om du har innsjekket bagasje, de lukker typisk for å levere slikt inn 40 minutter før. Det er den absolutte grensa. Og så stenger de gaten typisk 10-20 min før flyet skal lette om flyet er i rute. Husk at f.eks. Flytoget bare kompenserer deg hvis du har booket reisen 2 timer før og de hadde jo en ulykke nylig hvor de sto fast i mange timer. For håndbagasje only så er det mye enklere. Endret 20. desember 2022 av Gjest5656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 20. desember 2022 #11 Del Skrevet 20. desember 2022 Gjest5656 skrev (6 timer siden): Bruker å ha 2 timer, det skjer at det er trafikkuhell her som forsinker meg med 0,5-1 time så av erfaring vil jeg være sikker. Det som har mest å si er om du har innsjekket bagasje, de lukker typisk for å levere slikt inn 40 minutter før. Det er den absolutte grensa. Og så stenger de gaten typisk 10-20 min før flyet skal lette om flyet er i rute. Husk at f.eks. Flytoget bare kompenserer deg hvis du har booket reisen 2 timer før og de hadde jo en ulykke nylig hvor de sto fast i mange timer. For håndbagasje only så er det mye enklere. Hn trenger ikke to timer om hn starter med en innenlandsflyging, og flybytte i Oslo. På mitt hjemsted står jeg opp 1,5 time før pyjamasflyet skal gå. Jeg har riktignok fasttrack, men ser ingen grunn til å kave rundt i ensomhet på morgenkvisten på flyplassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Del Skrevet 21. desember 2022 Ingen problem, dette ville jeg ikke tenkt på en gang. Sjekk inn på mobilen i god tid før du drar, så har du i alle fall gjort det. Anonymkode: 4c263...d61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Del Skrevet 21. desember 2022 Oppmøte 1,5 time før er nok - forstår det slik at du skal fly fra en mindre flyplass, og bytte til utenlandsfly på Gardermoen? I tilfelle er det i praksis det samme som om du skal fly innenlands. Det viktigste er at du har nok tid på Gardermoen, særlig om vinteren (oftere forsinkelser). Om du skal reise utenfor Schengen har også betydning, da må du sette av tid til passkontroll på Gardermoen. Anonymkode: 9879c...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Del Skrevet 21. desember 2022 Hvis du bare har håndbagasje, er det nok med én time Anonymkode: c4d7d...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 21. desember 2022 #15 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 21.38): Skal reise utenlands og billigste flyet går så tidlig at det ikke går transport til flyplassen før 1.5 time før avgang 😅 Helst skal man jo ha 2 timer, men tror dere 1.5 time går fint? Er sikkert ikke mange på flyplassen så tidlig heller så burde vel ikke være så mye kø? Flyet skal mellomlande i Oslo, vet ikke om det betyr at jeg i første omgang reiser inne lands og at 1 time før på flyplassen er nok? Takk for alle svar 😊 Anonymkode: d07c1...d1f Om du starter innenlands er 1.5t mer enn nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå