AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Kjøpt via Fiks ferdig på Finn. Om jeg ikke henter ut pakken, blir den da sendt i retur til kjøper og jeg får pengene tilbake fra Finn? Er det noen returkostnad, og hvem sender de den regningen til? Anonymkode: a1164...f50
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Et raskt googlesøk ga meg dette svaret: Når pakken ankommer utleveringsstedet har du 7 dager på deg til å hente pakken. Hvis pakken ikke hentes innen fristen, vil den automatisk sendes tilbake til selger hvis du ikke utsetter hentefristen. Kjøper vil bli belastet for handelen og selger vil få utbetalt pengene. Anonymkode: 142d3...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Et raskt googlesøk ga meg dette svaret: Når pakken ankommer utleveringsstedet har du 7 dager på deg til å hente pakken. Hvis pakken ikke hentes innen fristen, vil den automatisk sendes tilbake til selger hvis du ikke utsetter hentefristen. Kjøper vil bli belastet for handelen og selger vil få utbetalt pengene. Anonymkode: 142d3...a9f Det er feil. Pengene blir tilbakebetalt til kjøper. Spørsmålet er om det er noe utgift for retur. Anonymkode: a1164...f50
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er feil. Pengene blir tilbakebetalt til kjøper. Spørsmålet er om det er noe utgift for retur. Anonymkode: a1164...f50 om det vedkommende skriver er feil så er det jo litt rart at det er nøyaktig det det står på finn.no Anonymkode: d9a05...4a4 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er feil. Pengene blir tilbakebetalt til kjøper. Spørsmålet er om det er noe utgift for retur. Anonymkode: a1164...f50 Det er ikke feil, det var nylig en tråd her inne fra en selger som lurte på om hun var moralsk forpliktet til å sende varen på nytt når hun fikk både utbetalt pengene og varen i retur… Anonymkode: c2533...77a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #6 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er feil. Pengene blir tilbakebetalt til kjøper. Spørsmålet er om det er noe utgift for retur. Anonymkode: a1164...f50 Her kan du lese forutsetningene hos Finn selv: https://www.finn.no/bap/artikler/kundeservice/fiks-ferdig-sporsmal-og-svar «Kjøper vil bli belastet for handelen og selger vil få utbetalt pengene.» Finner ikke noe spesifikt om retur, men under ‘må kjøper betale frakt’ står dette: «Ja. Hvis du handler via Fiks ferdig er det alltid kjøper som betaler frakt.» Anonymkode: 0603d...7db 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #7 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): om det vedkommende skriver er feil så er det jo litt rart at det er nøyaktig det det står på finn.no Anonymkode: d9a05...4a4 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er ikke feil, det var nylig en tråd her inne fra en selger som lurte på om hun var moralsk forpliktet til å sende varen på nytt når hun fikk både utbetalt pengene og varen i retur… Anonymkode: c2533...77a Ah, da tok jeg feil. Takk for oppklaring Anonymkode: a1164...f50
AnonymBruker Skrevet 26. september 2023 #8 Skrevet 26. september 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 15.00): Det er ikke feil, det var nylig en tråd her inne fra en selger som lurte på om hun var moralsk forpliktet til å sende varen på nytt når hun fikk både utbetalt pengene og varen i retur… Anonymkode: c2533...77a Har du link til den tråden? Anonymkode: cea6e...225
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå