Lill3My Skrevet 22. desember 2022 #81 Skrevet 22. desember 2022 Vokst opp med pinnekjøtt, samboeren også eneste forskjellen er at de har Dronning Maud -pudding+ multekrem til dessert,mens vi har dansk riskrem med kirsebærkompott De seneste årene har vi feiret hos min søster og da har d blitt servert kalkun
Hjerte Skrevet 22. desember 2022 #82 Skrevet 22. desember 2022 Pinnekjøtt og mørpølse. Spiser gjerne lutefisk første juledag. Er vestlending.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #83 Skrevet 22. desember 2022 Pinnekjøtt og ribbe, men foretrekker pinnekjøtt. Er fra midt-Norge. Anonymkode: 7bc1b...c8f
SPOCA Skrevet 23. desember 2022 #84 Skrevet 23. desember 2022 Ribbe, medisterkaker og medisterpølse. Jeg spiser kun medisterkaker, skal sies. Har også karbonader til. Jeg er vokst opp i Oslo. 2
FrankDrebin Skrevet 23. desember 2022 #85 Skrevet 23. desember 2022 Født, oppvokst og bor i Oslo. Ribbe all the way. Men det blir nok noe pinnekjøtt i løpet av romjulen, regner jeg med. 1
_popcorn_ Skrevet 23. desember 2022 #86 Skrevet 23. desember 2022 To tråder om samme tema er slått sammen. _popcorn_, adm 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2022 #87 Skrevet 23. desember 2022 Sørlending her og vokste opp med juletorsk. Nå som jeg kan bestemme selv blir det ribbe eller pinnekjøtt, litt avhengig av hvem jeg feirer sammen med. Anonymkode: 035f1...43a 1
MarianneE Skrevet 23. desember 2022 #88 Skrevet 23. desember 2022 Oppvokst med ribbe både HusetsHerre og jeg, og feirer vi jul hos foreldre serveres det ribbe. Når det er sagt har vi i de siste par årene servert Pinnekjøtt evt begge deler om vi er mange rundt bordet 1
Jytte Skrevet 24. desember 2022 #89 Skrevet 24. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 18.00): Vokst opp med lammestek på julaften. Som voksen veksler jeg mellom lam og reinstek på julaften. Kommer fra Nordland Anonymkode: 94800...422 Høres godt ut. Har også hatt både ribbe og lammestek julaften, avhengig av gjestene. Og rådyrstek par ganger. I år ble julaften annerledes enn planlagt så det blir pinnekjøtt i dag og lutefisk i morgen. Spiste fiskesuppe i går. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #90 Skrevet 24. desember 2022 Krokodille. Anonymkode: 93320...e0d
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #91 Skrevet 25. desember 2022 I går spiste vi kremet rødbetesuppe med dill og ferske rundstykker fylt med ost til forrett. Hovedretten var disse rettene som folk kunne forsyne seg av selv: vegetarwellington fylt med bønner, grillet paprika og soltørket tomat, grønne bønner med kryddersmør, stekt rosenkål med granateple og sesam, potetsalat, vegetardagpølser (ikke min favoritt, men en av gjestene ønsket seg det), en salat med hjertesalat, paprika, tomat og agurk, rødkålsalat med appelsin og spansk potetomelett. Til dessert riskrem med bringebærcoulis og jordbærcoulis. Og en mandel, selvsagt;-) 7 sorter julekaker, brente mandler og salte mandler som snacks. Anonymkode: 9f791...4e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #92 Skrevet 25. desember 2022 Ribbe. Aldri hatt noe annet. Anonymkode: 911da...9a4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #93 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I går spiste vi kremet rødbetesuppe med dill og ferske rundstykker fylt med ost til forrett. Hovedretten var disse rettene som folk kunne forsyne seg av selv: vegetarwellington fylt med bønner, grillet paprika og soltørket tomat, grønne bønner med kryddersmør, stekt rosenkål med granateple og sesam, potetsalat, vegetardagpølser (ikke min favoritt, men en av gjestene ønsket seg det), en salat med hjertesalat, paprika, tomat og agurk, rødkålsalat med appelsin og spansk potetomelett. Til dessert riskrem med bringebærcoulis og jordbærcoulis. Og en mandel, selvsagt;-) 7 sorter julekaker, brente mandler og salte mandler som snacks. Anonymkode: 9f791...4e8 Denne middagsmenyen hadde gjort meg skuffet på en hverdag og i alle fall på julaften som skal være en festdag. Dette er jo bare sideretter. Anonymkode: 2ad5b...971 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #94 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Denne middagsmenyen hadde gjort meg skuffet på en hverdag og i alle fall på julaften som skal være en festdag. Dette er jo bare sideretter. Anonymkode: 2ad5b...971 😅 Gjestene våre var veldig fornøyde. 😉 Men om du er vant til bare pinnekjøtt og kålrotstappe, forstår jeg at det er uvant for deg. I endel andre land spiser man ikke kjøtt på julaften, men man må ha minst tolv retter på bordet. For oss er norsk julemat triste saker. Smak og behag, og forskjellige tradisjoner. Synd du følte for å nedsnakke vår tradisjon i stedet for å fortelle om din egen jul. Anonymkode: 9f791...4e8 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå