Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvor i landet bor du?

Anonymkode: c86e9...0cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer. 

Jeg er vokst opp med reinsdyrsteik
Hos min ene bror spiser vi alltid pinnekjøtt
Hos min andre bror varierer det, alt etter hva han lager. Gjerne vilt.

Bor på vestlandet.

Anonymkode: 5a9a4...7ed

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Ribbe med poteter, surkål, julepølse og medisterkaker.

Feirer jul på Østlandet.

Skrevet

Ribbe,  medisterkaker, julepølse, innmatpølse, poteter,surkål, rødkål, tyttebær, sylteagurk, lefse. Brunsaus og sjy

Innlandet

• Liker 2
Skrevet

I min familie har det alltid gått i ribbe.

De siste 10 årene har jeg spist vegetarisk julemat. Da har jeg variert mer mellom nøttestek, soyaribbe, seitanstek, vegetariske medisterkaker osv 

• Liker 1
Skrevet

Kalkun, østlandet 

Anonymkode: 14a50...7e6

Skrevet
Nassenøff skrev (1 minutt siden):

Ribbe,  medisterkaker, julepølse, innmatpølse, poteter,surkål, rødkål, tyttebær, sylteagurk, lefse. Brunsaus og sjy

Innlandet

Hvor kommer lefsen inn i bildet? Er den fylt med noe eller bare servert som tilbehør.

Jeg er oppriktig nysgjerrig. Aldri hørt om å ha det til julemiddagen, men lefse er godt og er åpen for å teste noe nytt.

• Liker 1
Skrevet

Til meg og ungene: ribbe, poteter, brun saus og kålrabistapp.

Til mannen: helstekt kylling med rice& beans og coleslaw. 

Bor på vestlandet. Er oppvokst med pinnekjøtt, men sluttet plutselig å like det i 12-års alderen og siden da har det vært ribbe på meg. Men elsker kålrabistapp, så det må jeg ha. Liker ikke tilbehøret til ribben (medisterkaker og de pølsegreiene), så det utgår. Mannen er fra Karibien og er oppvokst med det han får servert. 

Anonymkode: a27e5...3ac

• Hjerte 1
Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør. Bor på østlandet nå, men trådte mine første skritt i vest

• Hjerte 1
Skrevet

Pinnekjøtt. Nordvestlandet. 

Anonymkode: d46b7...407

• Hjerte 1
Skrevet

Østlandet.  Kamskjell til forrett.  Så pinnekjøtt med tilbehør. Tilbereder også en vegetarrett.  

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og ribbe, nord-vestlandet :)

Skrevet

Torsk, ribbe eller pinnekjøtt, oppvokst i nord. 

• Liker 1
Skrevet

Pølse i lompe 

Anonymkode: 73928...6a4

• Hjerte 1
Skrevet

Er fra Oslo. Foreldrene mine spiser ribbe, medisterkaker, julepølse, svisker, surkål og poteter.

Jeg er vegetarianer og pleier lage eller kjøpe vegisterkaker og nøttestek, og ta med det dit jeg skal feire jul. Ikke at det er så fantastisk godt, men noe må jeg jo spise, og har lyst på noe som skiller seg litt ut fra det jeg spiser ellers. Julemat slutta egentlig å bety noe særlig da jeg slutta å spise kjøtt.

Anonymkode: 810c7...0f3

• Liker 1
Skrevet
c_buk skrev (40 minutter siden):

Hvor kommer lefsen inn i bildet? Er den fylt med noe eller bare servert som tilbehør.

Jeg er oppriktig nysgjerrig. Aldri hørt om å ha det til julemiddagen, men lefse er godt og er åpen for å teste noe nytt.

Alle rundt i familien  fra langt inn i "hedmarken" til langt inni "Oppland " bruker lefser helst hjemmelaget, men kjøpt er helt greit😊 kjempe godt tilbehør til maten, som flatbrød. Surrer medisterkaker I den, eller alt annet, eller spiser løst til. Også er lefse med til lunsj bordet da vi surrer kalde rester i de😊

• Liker 6
Skrevet

Ribbe med tradisjonelt tilbehør. Og riskrem til dessert. 

Jeg synes maten er helt ok. Jeg er ikke den som forspiser meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Pinnekjøtt med tilbehør. Bergen.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...