Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet
c_buk skrev (På 19.12.2022 den 9.02):

I min familie har det alltid gått i ribbe.

De siste 10 årene har jeg spist vegetarisk julemat. Da har jeg variert mer mellom nøttestek, soyaribbe, seitanstek, vegetariske medisterkaker osv 

Lager du nøttesteiken selv? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TLR skrev (3 minutter siden):

Lager du nøttesteiken selv? 

Ja, lager alltid enten nøttestek eller seitanstek. I år skal jeg faktisk lage "skinkestek" av lotus ham i stedet. Hadde lyst på litt variasjon i år :) Medisterkakene er, og har alltid vært, min julefavoritt uansett. Både med og uten kjøtt :) 

Skrevet

Pinnekjøtt m/kålrabistappe og poteter. Vestland fylke her.

• Hjerte 1
Skrevet
pluton skrev (5 timer siden):

Pinnekjøtt m/kålrabistappe og poteter. Vestland fylke her.

Samme. Vestland her og. 

• Hjerte 1
Skrevet

Pinnekjøtt. Lefse er obligatorisk. Sørlandet

Anonymkode: e3892...4aa

Skrevet

Ribbe og en litt annen versjon av medisterkaker enn den tradisjonelle. Hjemmelaget rødkål, tyttebærsyltetøy, kokte poteter, brun saus  og ovnsstekte grønnsaker er normalt det vi har som tilbehør. Karamellpudding med pisket krem til dessert. Skulle ønske meg frisk fruktsalat med klementin og granateple, men vet det ikke ville blitt godt mottatt. 

Anonymkode: 40393...4bd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror det blir lutefisk julaften, det står mellom det og ribbe, men 1. juledag skal jeg bort og spise pinnekjøtt. Kjøtt to dager på rad kan bli for mye. 

Bor i Oslo.

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet

Spiser pinnekjøtt julaften og ribbe 1 juledag. Bor på Østlandet. Gift med en vestlending som også er vant med pinnekjøtt på julaften. 

Hva med dere? Noen som lager flere middager dersom man er  vant med ulikt eller bytter dere på annenhver jul f.eks? Hadde ikke vært noe problem om vi hadde ribbe julaften her. 

Anonymkode: 5ecd6...800

Skrevet

Vokst opp med lammestek på julaften. Som voksen veksler jeg mellom lam og reinstek på julaften. 
Kommer fra Nordland 

Anonymkode: 94800...422

• Liker 2
Skrevet

Kalkun, Østlandet 

Anonymkode: d72f5...6da

• Liker 2
Skrevet

Ribbe, Vestfold. 

Anonymkode: 8c7c4...79d

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og nøttesteik. Vestlandet.

Anonymkode: 7950f...2ef

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kommer ann på hvor jeg og samboeren feirer.

Er vi hos min familie i Bergen, er det enten ribbe eller pinnekjøtt på julaften. Er det ribbe på julaften, så har vi pinnekjøtt på 1 juledag og omvendt 😊

Er vi hos samboer sin familie i Numedal, så er det ribbe på julaften og ribberester på 1. juledag. 

I tillegg pleier jeg og samboeren å spise pinnekjøtt en liten stund før jul 🤤

Jeg foretrekker pinnekjøtt 😍

Endret av Mardina
  • Liker 1
Skrevet

Er født og oppvokst i Oslo og er vant til ribbe, men er ikke noe glad i det lenger. I år blir det pinnekjøtt. 

Anonymkode: ee031...fff

• Liker 1
Skrevet

Vi har alltid svineribbe, pinnekjøtt, fåremår og svinemår (eller morr for dere særinger som sier det). Er fra søre Sunnmøre.

Anonymkode: c567e...7db

• Liker 1
Skrevet

Mammas hjemmelagde kjøttkaker, ribbe og pinnekjøtt. Er flere familier med ulike tradisjoner :laugh:

Holder til på Østlandet.

Anonymkode: 30f31...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiser pinnekjøtt julaften og ribbe 1 juledag. Bor på Østlandet. Gift med en vestlending som også er vant med pinnekjøtt på julaften. 

Hva med dere? Noen som lager flere middager dersom man er  vant med ulikt eller bytter dere på annenhver jul f.eks? Hadde ikke vært noe problem om vi hadde ribbe julaften her. 

Anonymkode: 5ecd6...800

Hvorfor opprett en helt ny tråd når det allerede er en aktiv tråd om det samme?

Anonymkode: 26538...112

• Liker 2
Skrevet

Kalkun. Er fra Trondheim.

Anonymkode: 28ea1...372

Skrevet

Jeg spiser pinnekjøtt. Har mamma fra Lofoten, tradisjon derfra. Nå er jeg vant med å ha mange rundt julebordet. Jeg må ha pinnekjøtt, gjester får ribbe, og i år, vegetarianer som gjest. Alle får mat 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...