AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Bra biler? Anonymkode: 71628...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 En kollega har varebilen og er veldig happy. Litt Fisher Price estetikk innvendig, men den er rimelig og fungerer etter hensikt. Han har vel kjørt 30-40000 km så langt. Anonymkode: a4a6f...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 18.08): En kollega har varebilen og er veldig happy. Litt Fisher Price estetikk innvendig, men den er rimelig og fungerer etter hensikt. Han har vel kjørt 30-40000 km så langt. Anonymkode: a4a6f...bbb Tusen takk! Bra at han er fornøyd. Anonymkode: 71628...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #4 Del Skrevet 21. desember 2022 Eneste erfaringen jeg har med BYD er deres busser. Og de er noe forbanna makkverk. Fader og som jeg hater de bussene. Er bare tull med dem. De er definisjonen av kinesisk kvalitet. Anonymkode: 18e03...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eneste erfaringen jeg har med BYD er deres busser. Og de er noe forbanna makkverk. Fader og som jeg hater de bussene. Er bare tull med dem. De er definisjonen av kinesisk kvalitet. Anonymkode: 18e03...079 Detaljer, please! Anonymkode: a4a6f...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Detaljer, please! Anonymkode: a4a6f...bbb Okei, *Elendig på vinterføre, de har ingen hjelpemidler (annet enn kjetting) for å komme seg frem. Begynner hjulene å spinne litt så ‘låses’ hjulene, og man må prøve på nytt. Kommer seg ingen vei da, kan ikke spinne med hjula mens en svinger for å prøve havne i et spor med grep. *Må ha ekstra varme. El-varmingen duger ikke. Så det måtte monteres dieselvarme i tillegg. Er man heldig så fungerer denne. Den kutter stadig ut, iskald buss. *Flere av bussene kan plutselig miste all motorkraft. En kjenner det at den begynner å dabbe ut sakte men sikkert. Til slutt så dør den helt i en rundkjøring eller oppoverbakke. Må slå av bussen, ta hovedstrømmen, og prøve pånytt. Er man heldig så fikses det på første forsøk. *Dørbremsen som skal hindre bussen å rulle når dørene er åpne slutter av og til å fungere. *Bakdøra låser seg av og til i åpen posisjon. Da kan man også kjøre med bakdøren åpen. Så er ikke sjåføren oppmerksom på det så kan man kjøre et stykke før passasjerer sier ifra. *Speil som sitter for løst. Enkelt å fikse, men irriterende når det først skjer. Speilet inni speilhuset vandrer mens man kjører. Så må stadig stille på speila. *Rattlåsen som skal holde rattet på plass er for slakk. Lener jeg meg litt på rattet mens jeg kjører, og det kommer en liten dump, så faller rattet ned. Skvetter til da. *Elendige setebelter for passasjerene. De fleste av dem blir for slakke, går ikke stramme de. *Noen ganger når en tiltsenker bussen så vil den ikke tilte seg tilbake når man lukker dørene. Får da ikke kjørt. Må trykke tilt/hev åpne/lukke dørene flere ganger i håp om at bussen tilter seg tilbake. *Kan plutselig gå i "skilpadde modus". Dukker opp et skilpadde symbol. Da er det krabbefart. Må ta hovedstrømmen. *Lyder. Det er varslingslyder på alt. I tillegg knitrer og knaker det i plastikken som er rundt deg i hver minste hump. Det er mine erfaringer så langt. Men det dukker stadig opp nye problemer med dem. Anonymkode: 18e03...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #7 Del Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Okei, *Elendig på vinterføre, de har ingen hjelpemidler (annet enn kjetting) for å komme seg frem. Begynner hjulene å spinne litt så ‘låses’ hjulene, og man må prøve på nytt. Kommer seg ingen vei da, kan ikke spinne med hjula mens en svinger for å prøve havne i et spor med grep. *Må ha ekstra varme. El-varmingen duger ikke. Så det måtte monteres dieselvarme i tillegg. Er man heldig så fungerer denne. Den kutter stadig ut, iskald buss. *Flere av bussene kan plutselig miste all motorkraft. En kjenner det at den begynner å dabbe ut sakte men sikkert. Til slutt så dør den helt i en rundkjøring eller oppoverbakke. Må slå av bussen, ta hovedstrømmen, og prøve pånytt. Er man heldig så fikses det på første forsøk. *Dørbremsen som skal hindre bussen å rulle når dørene er åpne slutter av og til å fungere. *Bakdøra låser seg av og til i åpen posisjon. Da kan man også kjøre med bakdøren åpen. Så er ikke sjåføren oppmerksom på det så kan man kjøre et stykke før passasjerer sier ifra. *Speil som sitter for løst. Enkelt å fikse, men irriterende når det først skjer. Speilet inni speilhuset vandrer mens man kjører. Så må stadig stille på speila. *Rattlåsen som skal holde rattet på plass er for slakk. Lener jeg meg litt på rattet mens jeg kjører, og det kommer en liten dump, så faller rattet ned. Skvetter til da. *Elendige setebelter for passasjerene. De fleste av dem blir for slakke, går ikke stramme de. *Noen ganger når en tiltsenker bussen så vil den ikke tilte seg tilbake når man lukker dørene. Får da ikke kjørt. Må trykke tilt/hev åpne/lukke dørene flere ganger i håp om at bussen tilter seg tilbake. *Kan plutselig gå i "skilpadde modus". Dukker opp et skilpadde symbol. Da er det krabbefart. Må ta hovedstrømmen. *Lyder. Det er varslingslyder på alt. I tillegg knitrer og knaker det i plastikken som er rundt deg i hver minste hump. Det er mine erfaringer så langt. Men det dukker stadig opp nye problemer med dem. Anonymkode: 18e03...079 Takk for en god og utfyllende liste! Jeg har tatt buss i Kyrgyzstan - 40 år gamle Ikarus er nå som de alltid har vært. Men de 5 år gamle kinesiske bussene som erstatta disse - diesel, riktignok - var verre. Alt skrangla, med ødelagte paneler og mye lyd. Anonymkode: a4a6f...bbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #8 Del Skrevet 22. desember 2022 Har Byd Tang, god å kjøre og veldig god på vinterføre. Minuset er noe dugg nå på vinteren og litt dårlig fjernlys. Finnes Facebook-gruppe for Byd eiere, sjekk ut den så finner du ut det du vil vite tenker jeg. Her er folk anonyme å kan komme med mye vissvass uten å i det hele tatt vært i nærheten av bilen Anonymkode: 5c2b6...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå