Gå til innhold

Svigers uoppdragen hund..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden hennes er ikke 1 år enda, liten hund, puddel mix med malteser tror jeg

ikke ta meg feil, svigermor er en utrolig koselig og kjekke dame. Men jeg synes var uhygienisk ved middag der for 2 dager siden var vi på middag der, min mann elsker hunder, ved middag klappet søsteren og kjæresten min hunden mens vi spiste, så hunden hoppet opp og kjæresten min kalte på den ved spisetid for «kos»,

jeg ble hææ? Er dette greit? Lærer jo hunden å bli uoppdragen.. jeg ga den ikke oppmerksomhet ved spisetid, jeg er blitt lært at man vasker hender ved spisetid og at man ikke klapper og koser med dyr under middagstid. Veldig uhygienisk. Hunden var helt vilter.  Jeg gruer meg til å flytte med han om ikke lenge. Vil ikke ha en slik hund i mitt hus.. 

Anonymkode: 4ee4c...cdc

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo svigermor sin hund. Den kommer vel ikke med flyttelasset til kjæresten?

• Liker 3
Skrevet
PepsiMinus skrev (Akkurat nå):

Det er jo svigermor sin hund. Den kommer vel ikke med flyttelasset til kjæresten?

Nei men vis hun tar den med over til middag hos oss.. liker heller ikke tanken på hund i sofaen

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei men vis hun tar den med over til middag hos oss.. liker heller ikke tanken på hund i sofaen

Eller at den skal oppføre seg slikt ved middags bordet

Skrevet

du er prippen. ganske irriterende type folk. tipper typen din blir snart lei uansett, så slipper du dette.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Derfor har man regler? Hjemme hos oss får den ikke ligge i sofaen/bare på «det» pleddet feks. Under middagen kan hunden sitte/ligge «her». Ser ikke noe problem?

• Liker 1
Skrevet
Hundejente skrev (Akkurat nå):

du er prippen. ganske irriterende type folk. tipper typen din blir snart lei uansett, så slipper du dette.

Sier mye fra noen med slik bruker navn

• Liker 4
Skrevet
PepsiMinus skrev (1 minutt siden):

Derfor har man regler? Hjemme hos oss får den ikke ligge i sofaen/bare på «det» pleddet feks. Under middagen kan hunden sitte/ligge «her». Ser ikke noe problem?

Ser ut som hunden er vandt med at den får «kos» ved middagstid, at er «slemt» og ignorere den..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som hunden er vandt med at den får «kos» ved middagstid, at er «slemt» og ignorere den..

Kanskje fordi svigermor har lyst til å kunne kose med hunden mens hun spiser? Fullt lov, det er hennes hund. Du kan likevel sette regler for ditt hus. Men typen din blir nok ikke så blid. :)

• Liker 2
Skrevet

Vi vasker hender ved middagstid, men om noen av dyrene kommer bort, klappes de. De er da ikke så skitne at man må vaske hendene hver gang man tar på dem. Vi bor med dem 24/7 og får i oss nok av dem uansett. Syns du virker rigid, og det er spesielt å forvente egne regler i andres hus. 

Anonymkode: 84c14...d18

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Vi vasker hender ved middagstid, men om noen av dyrene kommer bort, klappes de. De er da ikke så skitne at man må vaske hendene hver gang man tar på dem. Vi bor med dem 24/7 og får i oss nok av dem uansett. Syns du virker rigid, og det er spesielt å forvente egne regler i andres hus. 

Mener ved middags tid. Er jo ikke normalt at folk klapper hunder ved middagstid..  men er det ikke normalt å lære hunden og ikke plage gjester ved middagstid? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er på din side her ts. Kjæledyr skal ikke klappes under matlaging, og heller ikke ved middagsbordet. Man spiser med rene hender, og personlig liker jeg heller ikke at folk «bare skal gi en liten bit til hunden» mens man spiser. Grunnen er bare basic hygiene. Jeg ønsker ikke at hender som har vært borti pels som er vasket av samme tunge som renser sin egen rumpe, skal komme borti det jeg skal forsyne meg av. Jeg sliter eksempelvis med å forsyne meg med felles mat, sånn som focacciabrød og tacolefser, hvis jeg er hjemme hos hundefolk med laber hygiene. Mine svigerforeldre har også hund, og den ligger da på et pledd, hvis hunden skal opp i sofaen vår. Men de er heldigvis nøye med håndhygienen da.

Anonymkode: f31c3...6fa

• Liker 3
Skrevet

Kan også legge til at svigers sin hund ligger fast i hundesengen sin, mens vi spiser. 

Det kan virke som om dine svigerforeldre har tatt litt lett på oppdragelsen fordi det er en liten hund. Ofte er de med større hunder mer obs på at de må ha kustus på hundene sine, små hunder slipper veldig lett unna. 

Dere skal nok ikke vanke mye med denne hunden uansett, men du må nok dessverre belage deg på at dette er sånn de har hundeholdet sitt hjemme hos seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Kan også legge til at svigers sin hund ligger fast i hundesengen sin, mens vi spiser. 

Det kan virke som om dine svigerforeldre har tatt litt lett på oppdragelsen fordi det er en liten hund. Ofte er de med større hunder mer obs på at de må ha kustus på hundene sine, små hunder slipper veldig lett unna. 

Dere skal nok ikke vanke mye med denne hunden uansett, men du må nok dessverre belage deg på at dette er sånn de har hundeholdet sitt hjemme hos seg. 

Bare overraskende og se da andre med hunder jeg har vært borti så ligger hunden i sin seng og ikke forstyrrer gjester ved middagsbordet. Men ja dette er litt større hunder, synes er også dårlig unnskyldning bare fordi det er små hunder så er det greit, siden den nok ikke rekker å komme opp i fatet men fortsatt ikke greit å ha en hoppende hund på seg, lite hyggelig.    
liten eller stor. 
lurer på om hun lar hunden gjøre dette med andre gjester. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig...en hund som bor inne i huset sammen med familien sin er da ikke så skitten at man blir syk eller skadet på noe vis om man klapper den og spiser videre. Da hadde mange hundeeiere vært syke gitt. Det er noe tull dette at vi ikke kan ta i dyr og at de er SÅ uhygieniske.

Anonymkode: 3902c...074

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enig...en hund som bor inne i huset sammen med familien sin er da ikke så skitten at man blir syk eller skadet på noe vis om man klapper den og spiser videre. Da hadde mange hundeeiere vært syke gitt. Det er noe tull dette at vi ikke kan ta i dyr og at de er SÅ uhygieniske.

Anonymkode: 3902c...074

Javell når du er alene og ensom og aldri får gjester så go for it, men for  fleste gjester er det utrolig ekkelt å servere seg fra felles mat som tas med hender som har tatt på hund som sleiker seg i rompa/og genitalier tillegg til at hunder sleiker hånden osv, utrolig ekkelt. 

litt hensyn til gjester synes jeg man må ha. Og spesielt da en gjest kan være allergisk.

Og små kjeftet på kjæresten da «fido vil også hilse på deg!» etter han har kalt på hunden, jeg vil gjerne spise i fred takk, gir ikke noe hund oppmerksomhet med middagstid. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sover med min hund og katt, men ikke F om de har lov til å bryte inn når vi spiser. De har sin spiseplass og vi har vår. Både hunder og katter er flokkdyr, og flokkdyr føler seg trygge med en tydelig flokkleder. Å prøve å ta mat fra eier er et tegn på at eier er en utydelig flokkleder. Ja, det er ekkerlt at hunden tigger.

Anonymkode: 16957...d56

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Javell når du er alene og ensom og aldri får gjester så go for it, men for  fleste gjester er det utrolig ekkelt å servere seg fra felles mat som tas med hender som har tatt på hund som sleiker seg i rompa/og genitalier tillegg til at hunder sleiker hånden osv, utrolig ekkelt. 

litt hensyn til gjester synes jeg man må ha. Og spesielt da en gjest kan være allergisk.

Og små kjeftet på kjæresten da «fido vil også hilse på deg!» etter han har kalt på hunden, jeg vil gjerne spise i fred takk, gir ikke noe hund oppmerksomhet med middagstid. 

Når ingen vil invitere deg på besøk, og du er alene og ensom, for du er så rigid, så javel. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når ingen vil invitere deg på besøk, og du er alene og ensom, for du er så rigid, så javel. 

Javel tipper du ikke har kontroll på bikkja du

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Din svigermors hund er et lite problem i forhold til det betydelige større problemet du får når kjæresten din vil ha egen hund og du tydeligvis ikke vil ha hund i huset... 🤷‍♀️ 

Anonymkode: ef25c...ec0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...