Gå til innhold

Visning mens man bor

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Lest om folk som har drive å flytte på ting å litt sånne ting , noen som har opplevd det? 

Anonymkode: 0fc4d...0ce

Ja

jeg leide og de hadde visning mens vi bodde der. Måtte ut med barn og katt ig alt. Putta alt av personlige papirer i bilen. Kom hjem, og hele innholdet i kronesparebøssa til ungen lå strødd utover hele garasjegulvet. Den hadde ligget lukket inni en pose, inni en lukket plastikkboks med lukket lokk på. Altså hadde «noen», mest sannsynligvis huseier, gått inn i våre private oppbevaringskasser, og åpna innhold. Kan ikke stole på huseiere.

Anonymkode: f356e...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk kikker i alle skap, de kikker tom. i nattbordskuffene.  Rydd bort det du ikke vil skal syns.  

Anonymkode: 03651...2da

Fyfaen å kvalmt 😮 dessuten møblene er jo ikke med annet en hvitevarer... 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du har for mye klær så kan du vel bare begynne å pakke det ned i flytteesker. Flytteesker er ikke rot. 

Anonymkode: 4fa16...65a

Takk det var smart 😁

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja

jeg leide og de hadde visning mens vi bodde der. Måtte ut med barn og katt ig alt. Putta alt av personlige papirer i bilen. Kom hjem, og hele innholdet i kronesparebøssa til ungen lå strødd utover hele garasjegulvet. Den hadde ligget lukket inni en pose, inni en lukket plastikkboks med lukket lokk på. Altså hadde «noen», mest sannsynligvis huseier, gått inn i våre private oppbevaringskasser, og åpna innhold. Kan ikke stole på huseiere.

Heldigvis er ikke huseieren her sånn! Hørtes skikkelig dritt ut hadde blitt skikkelig sint tror jeg! 

• Liker 1
Skrevet

Pusene slepper jeg bare ut før de kommer så det blir ikke noe problem 😊 mere vasken var tatt en evighet å er ikke halvferdig engang... Men bød er full å har mye møbler så håper de får sett leiligheten skikkelig uansett😮

Skrevet

Mulig jeg ikke er så nysgjerrig, men jeg har vært på en del visninger når jeg skulle leie. Jeg har alltid gjort det med utleier (privat), og jeg kunne ikke funnet på å åpne opp kjøleskapet selv om det fulgte med i leiligheter folk bor. En vet jo hvordan et kjøleskap ser ut. Ja det finnes ulike hyller i osv, men mest relevant er det om det er fryser, hvor stort, som en ser på utsiden. Vært i mindre hybler med fryser inni selve kjøleskapet, ikke studert de heller. Jeg så på en leilighet hvor en småbarnsmor skulle flytte. Fantes ikke strøkent, men jeg så jo det som var viktig. Hun fikk for kort varsel på at det ble visning, og var hjemme med sykt barn i tillegg. 

I bebodde leiligheter har jeg generelt vært forsiktig, og jeg har heller ikke opplevd at utleiere som viser meg rundt har åpnet opp skaper for å vise meg ting på visninger der folk enda bor. Godt mulig de jeg har sett på hos har vært mer obs på folks privatliv, eller det er tilfeldig, men skal jeg leie er jeg mer opptatt av det generelle. Få en følelse av størrelsen, strøm, varme, vinduer/lys, om det generelt ser passende ut for meg, og ikke minst hvordan de jeg skal leie hos virker. 

Skulle jeg kjøpt noen av disse jeg har sett på for utleie hadde jeg mer gått inn «over alt», men ikke for å leie. Fjern likevel private ting, og om de skulle åpne skapet ikke la det mest private ligge rett i front. Jeg hadde også fjernet ting som medisiner, utenom det selvsagte som bilder, post, papirer. Om du har noe i leiligheten som er veldig deg, fjern det også. Si du tar selfie og det ofte er en annerledes fjernkontroll på bildet, eller du har et klesplagg du bruker mye som få andre har. Tenker siden du bor på hemmelig adresse. Om utleier tar bilder og legger ut er det ekstra viktig at minst mulig som potensielt kan kobles til deg kommer med. Du er nok obs på mye siden du bor på hemmelig adresse 💛

Har du bil, gjem ting der. Flytteesker er heller ikke rot så lenge de står pent og folk kommer til for å se seg om. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du har krav på avslag i leien.

Gjør deg kjent med husleieloven.

Anonymkode: cd7cf...b43

Jeg tenkte også på det. Det er jo masse ekstra styr for leietaker å måtte rydde og vaske før visning. Utvask når flytter er greit, men før visning blir styr itillegg og ekstra arbeid. 

Anonymkode: 9a818...7f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tenkte også på det. Det er jo masse ekstra styr for leietaker å måtte rydde og vaske før visning. Utvask når flytter er greit, men før visning blir styr itillegg og ekstra arbeid. 

Og det er en del av det å leie. Standardvilkårene i husleieloven er at leietaker plikter å legge til rette for visning, og det er ikke åpnet for at leietaker skal kompenseres for å gjøre det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heldigvis er ikke huseieren her sånn! Hørtes skikkelig dritt ut hadde blitt skikkelig sint tror jeg! 

Ja vi flytta. Lykke til med visning! 

Skrevet
Snublefot62 skrev (9 minutter siden):

Og det er en del av det å leie. Standardvilkårene i husleieloven er at leietaker plikter å legge til rette for visning, og det er ikke åpnet for at leietaker skal kompenseres for å gjøre det.

Men de kan ikke forvente at leietaker gjør like mye som en eier ville gjort mtp visningsklart. Jeg ville ha ryddet og vasket normalt godt, men ikke stresset med å tømme bort halvparten av klærne mine. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de kan ikke forvente at leietaker gjør like mye som en eier ville gjort mtp visningsklart. Jeg ville ha ryddet og vasket normalt godt, men ikke stresset med å tømme bort halvparten av klærne mine. 

Neida, det stemmer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Enig burde faktisk få noe avslag har drive å vasket å ryddet i hele går å helt siden jeg våknet i dag å er enda ikke ferdig. Ikke kunne gått på ting jeg skal har måtte sagt i fra. Godt jeg ikke har jobb helg! Vært sykt stress dette her. Men vill jo han skal få leie ut.. har en mor som er på det siste så var ekstra å vaske på også .. sorry klagingen er bare dritt lei allerede 

Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Mulig jeg ikke er så nysgjerrig, men jeg har vært på en del visninger når jeg skulle leie. Jeg har alltid gjort det med utleier (privat), og jeg kunne ikke funnet på å åpne opp kjøleskapet selv om det fulgte med i leiligheter folk bor. En vet jo hvordan et kjøleskap ser ut. Ja det finnes ulike hyller i osv, men mest relevant er det om det er fryser, hvor stort, som en ser på utsiden. Vært i mindre hybler med fryser inni selve kjøleskapet, ikke studert de heller. Jeg så på en leilighet hvor en småbarnsmor skulle flytte. Fantes ikke strøkent, men jeg så jo det som var viktig. Hun fikk for kort varsel på at det ble visning, og var hjemme med sykt barn i tillegg. 

I bebodde leiligheter har jeg generelt vært forsiktig, og jeg har heller ikke opplevd at utleiere som viser meg rundt har åpnet opp skaper for å vise meg ting på visninger der folk enda bor. Godt mulig de jeg har sett på hos har vært mer obs på folks privatliv, eller det er tilfeldig, men skal jeg leie er jeg mer opptatt av det generelle. Få en følelse av størrelsen, strøm, varme, vinduer/lys, om det generelt ser passende ut for meg, og ikke minst hvordan de jeg skal leie hos virker. 

Skulle jeg kjøpt noen av disse jeg har sett på for utleie hadde jeg mer gått inn «over alt», men ikke for å leie. Fjern likevel private ting, og om de skulle åpne skapet ikke la det mest private ligge rett i front. Jeg hadde også fjernet ting som medisiner, utenom det selvsagte som bilder, post, papirer. Om du har noe i leiligheten som er veldig deg, fjern det også. Si du tar selfie og det ofte er en annerledes fjernkontroll på bildet, eller du har et klesplagg du bruker mye som få andre har. Tenker siden du bor på hemmelig adresse. Om utleier tar bilder og legger ut er det ekstra viktig at minst mulig som potensielt kan kobles til deg kommer med. Du er nok obs på mye siden du bor på hemmelig adresse 💛

Har du bil, gjem ting der. Flytteesker er heller ikke rot så lenge de står pent og folk kommer til for å se seg om. 

Jeg er også sånn, ser overfladisk å er mer opptatt av å prate med huseieren får å få ett inntrykk hvordan de er 😊 spør bare om strøm å kulde å sånn 😊

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha en ren og ryddig leilighet på visning. Du kan ha en ryddig leilighet på visning. Du kan fylle leiligheten med tomme flytteesker på visning. Du kan ha 17 kameler i stua, det er opp til deg. 
Visning er det konseptet som er rarest i loven; Du er som leietager pliktig til å legge til rette for visninger, huseier er ofte avhengig av din godvilje for å få leieobjektet presentabelt, men skal ikke kompensere deg for arbeidet. Uansett er de på visning mer interessert i å pisse seg inn hos utleier enn å kikke i kjøleskapet ditt. 

Du kan så klart være til stede under visning, du bor jo der. Visninger i bebodde leiligheter er like kleint for alle involverte, uten at det nødvendigvis er noen trøst. 

• Liker 2
Skrevet
Fjompen skrev (2 timer siden):

Du kan ha en ren og ryddig leilighet på visning. Du kan ha en ryddig leilighet på visning. Du kan fylle leiligheten med tomme flytteesker på visning. Du kan ha 17 kameler i stua, det er opp til deg. 
Visning er det konseptet som er rarest i loven; Du er som leietager pliktig til å legge til rette for visninger, huseier er ofte avhengig av din godvilje for å få leieobjektet presentabelt, men skal ikke kompensere deg for arbeidet. Uansett er de på visning mer interessert i å pisse seg inn hos utleier enn å kikke i kjøleskapet ditt. 

Du kan så klart være til stede under visning, du bor jo der. Visninger i bebodde leiligheter er like kleint for alle involverte, uten at det nødvendigvis er noen trøst. 

Fikk du med deg at ts bor på hemmelig adresse ? Da kan vel ikke navnet til ts stå på postkassen engang,og kan vel ikke være tilstede på en visning.

• Liker 3
Skrevet
sommermor skrev (6 minutter siden):

Fikk du med deg at ts bor på hemmelig adresse ? Da kan vel ikke navnet til ts stå på postkassen engang,og kan vel ikke være tilstede på en visning.

Det er ikke spesielt interessant for det juridiske i saken at TS bor å på hemmelig adresse så lenge dette er spesielt avklart i kontrakten. Det er jo uansett ikke spesielt sannsynlig at tilfeldige folk på visning vil avsløre noe så lenge bilder osv er pakket ned. Dette er vel uansett et tema TS kan ta opp med sine kontaktpersoner i ordingen rundt hemmelig adresse,

Det er uansett ikke noe krav om at det er leietager selv som er til stede under visning, leietager kan fint la noen passe leiligheten på det tidspunktet. En utleier som nekter leietager adgang under visning må rett og slett bare vente til leieobjektet er fraflyttet om så ønskes. 

Skrevet

Du skal ha det normalt rent og ryddig på visning. Slik en forventer at en leieboer behandler leiligheten til vanlig. Du trenger ikke shine den skikkelig, men kan heller ikke vise fram rotereir.

Fjern gjerne personlige ting som identifiserer deg, og verdisaker. Men ellers aner jo ikke de på visning hvem som bor der, så det er ett fett hva de ser.

Anonymkode: 837cb...ae5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skal ha det normalt rent og ryddig på visning. Slik en forventer at en leieboer behandler leiligheten til vanlig. Du trenger ikke shine den skikkelig, men kan heller ikke vise fram rotereir.

Fjern gjerne personlige ting som identifiserer deg, og verdisaker. Men ellers aner jo ikke de på visning hvem som bor der, så det er ett fett hva de ser.

Anonymkode: 837cb...ae5

Kan du vise til eksakt hvor det står at du skal ha det ryddig på visning, om det ikke er spesielt avklart i leiekontrakten? 

Skrevet

Leier ut, og forventer at det skal være normalt ryddig og rengjort ved visning.

Altså at bad er tørket over, kjøkkenbenker og vask er rene, og gulv støvsugd. Og at evt flekker er vasket bort.

Om det er rot i skap gjør ikke noe.

Anonymkode: 344dc...e0a

Skrevet
sommermor skrev (På 18.12.2022 den 11.59):

Bare et tips om å være forsiktig når du er på internett siden du bor på hemmelig adresse. Heldigvis er du anonym her. Men det er dessverre alt for lett for de som ikke skal vite hvor du bor å finne deg når du er på internett.

Hvordan da?

Anonymkode: c1990...2ce

Skrevet

Har bodd under visning når jeg har solgt, men kan ikke se for meg at det er så mye annerledes enn når det er snakk om utleie.

Jeg har ryddet bort alt av private ting. Papirer, medisinesker, bilder, kort, pass.. Har puttet dette i esker som jeg har tatt med meg i bilen. Under visninger hvor jeg har vært tilstede har jeg latt eskene stå i bilen, og når jeg har vært borte under visninger har jeg tatt med meg eskene dit jeg har dratt. Den gangen jeg ikke hadde bil, hang jeg med moren min under visningene og tok med meg eskene mine i bilen hennes.

Skittentøy jeg ikke har rukket å vaske, har jeg puttet i lufttette kasser som jeg har satt i boden.

Har ryddet i skuffer og skap. Folk kikker overalt. Opplevde til og med at noen gikk gjennom fryseren som megleren hadde spesifisert at ikke fulgte med rett før.

Anonymkode: 8546e...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...