Gå til innhold

Hvorfor klarer ikke andre å holde avstand?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å holde avstand når jeg går butikker. Prøver å unngå sykdom til jul. Men andre går helt inntil meg og hoster rett ut i luften.

Mulig jeg er hysterisk men… 

Anonymkode: 2910f...b71

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de ikke vet at du ønsker avstand. Det er ingen påbud nå. Du får ta dine forholdsregler så godt du kan, men ikke forvent at andre vet hva du ønsker. ❄

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (Akkurat nå):

Bruker du maske? 

Ja, men er jo ikke garantert at det hjelper. Vasker hendene når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 2910f...b71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (2 minutter siden):

Fordi de ikke vet at du ønsker avstand. Det er ingen påbud nå. Du får ta dine forholdsregler så godt du kan, men ikke forvent at andre vet hva du ønsker. ❄

Neida. Men folk burde vite at man ikke bør hoste rett ut i luften.

Anonymkode: 2910f...b71

  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes folk generelt har blitt mye flinkere til å holde avstand, også etter pandemien. Det er vel alltid noen unntak, men det er egentlig sjelden jeg får grunn til å irritere meg over sånt lenger, det gjorde jeg en del før og under pandemien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Neida. Men folk burde vite at man ikke bør hoste rett ut i luften.

Anonymkode: 2910f...b71

Folk burde mye rart. Og dette er en av de tingene vi vet at mange ikke har vett til. Så man må passe på seg selv. Folk tar i ting med skitne hender,  slikker seg på fingrene før de plukker videre fra fat med pålegg osv osv. Don't get me started 🤣

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de ikke har den angsten for å bli syk som du har.

Folk som ikke holder avstand og hoster ut i luften, har ikke hatt Corona eller var ikke noe særlig syk og fikk ikke noe ettervirkninger etter Corona infeksjonen, og fortsetter å leve helt normalt og ser på Corona bare som en liten bagatell eller som en liten forkjølelse man ikke skal bry seg om.

De forstår ikke oss som sliter med long covid og er livredde for å bli smittet igjen med Corona eller andre heftige luftveisinfeksjoner som tar på immunforsvaret.

Anonymkode: aec79...0fb

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk er fjols og trur køen går fortere framover om de puster deg i nakken. Bruk handlekurv eller vogn som buffersone til folk. 

Anonymkode: dacf3...8d3

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Covid eller ikke, synes det er ufyselig når folk nyser eller hoster rett ut i lufta. Dette visste vi før covid at man ikke gjør, men folk er late og tenker ikke på andre. Satt på toget ved siden av ei dame som hostet mye på, uten å holde seg for munnen. Jeg kremtet og da begynte hun utrolig nok å holde seg, men jeg ble smittet likevel. Folk er ekle.

Anonymkode: 1cd6e...a0a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overlykkelig under de delene av pandemien hvor det var avstandskrav, for intimsona mi ble endelig respektert, jeg hadde ingen så tett opp i ryggen eller skuldrene at jeg kunne lukte hva de hadde spist til frokost den dagen, trengte ikke å kjenne spyttedråpene deres fly når de snakket etc.

Men nå er den herlige tia over og jeg har måtte gå tilbake til å gå i sirkler rundt folk, trekke meg unna, sette vogna mellom meg og andre folk og innimellom spørre om folk kan gi meg litt rom når de står og gnukker meg i knehasene.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Fordi de ikke har den angsten for å bli syk som du har.

Folk som ikke holder avstand og hoster ut i luften, har ikke hatt Corona eller var ikke noe særlig syk og fikk ikke noe ettervirkninger etter Corona infeksjonen, og fortsetter å leve helt normalt og ser på Corona bare som en liten bagatell eller som en liten forkjølelse man ikke skal bry seg om.

De forstår ikke oss som sliter med long covid og er livredde for å bli smittet igjen med Corona eller andre heftige luftveisinfeksjoner som tar på immunforsvaret.

Anonymkode: aec79...0fb

Jeg ble ganske syk av corona tross 2 doser vaksine. Jeg holder ikke avstand. Jeg ser fortsatt på corona som en forkjølelse eller influensa, noen blir drit syke andre ikke. Jeg ble ganske syk men det ble jeg av bihulebetennelse også… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle inn på bakeriet Godt Brød nylig og gikk inn fordi jeg så at det var tomt rundt disken, og at de som var der satt med ryggen mot disken og så ut vinduet.

Da jeg skulle til å betale etter å ha stått ved disken i kanskje 1 minutt, kjente jeg plutselig kaffelukt ved hodet mitt, snur meg  og da står det en dame så tett inntil meg at jeg kjente kaffeånden hennes, og samtidig ropte hun til ekspeditøren at hun måtte få påfyll og en ny sandwich, samtidig som hun pustet inn i ansiktet mitt🤢

Jeg holdt pusten og spradet ut av bakeriet i full fart!

Anonymkode: aec79...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fordi folk er fjols og trur køen går fortere framover om de puster deg i nakken. Bruk handlekurv eller vogn som buffersone til folk. 

Anonymkode: dacf3...8d3

jeg har avstand til personen foran med vilje, og da dytter gjerne personen bak meg og vil legge tingene på rullebåndet, selv om varene mine ikke er skannet engang. Det er jo et hint om: hei, jeg liker ikke korona. 

 

Anonymkode: 15eb6...47a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Jeg ble ganske syk av corona tross 2 doser vaksine. Jeg holder ikke avstand. Jeg ser fortsatt på corona som en forkjølelse eller influensa, noen blir drit syke andre ikke. Jeg ble ganske syk men det ble jeg av bihulebetennelse også… 

Å være syk der og da er en ting, men å få long covid og være syk i månedsvis/ åresvis etterpå er noe helt annet.

Hadde alle som ikke tar hensyn fått kjent på long covid symptomer, så tror jeg folk hadde oppført seg helt annerledes

Anonymkode: aec79...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle inn på bakeriet Godt Brød nylig og gikk inn fordi jeg så at det var tomt rundt disken, og at de som var der satt med ryggen mot disken og så ut vinduet.

Da jeg skulle til å betale etter å ha stått ved disken i kanskje 1 minutt, kjente jeg plutselig kaffelukt ved hodet mitt, snur meg  og da står det en dame så tett inntil meg at jeg kjente kaffeånden hennes, og samtidig ropte hun til ekspeditøren at hun måtte få påfyll og en ny sandwich, samtidig som hun pustet inn i ansiktet mitt🤢

Jeg holdt pusten og spradet ut av bakeriet i full fart!

Anonymkode: aec79...0fb

uff, føler med deg altså. Det må ha vært helt forferdelig. Det er rart da, det er masse plass, men så skal noen stå helt inntil en. 

Anonymkode: 15eb6...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å være syk der og da er en ting, men å få long covid og være syk i månedsvis/ åresvis etterpå er noe helt annet.

Hadde alle som ikke tar hensyn fått kjent på long covid symptomer, så tror jeg folk hadde oppført seg helt annerledes

Anonymkode: aec79...0fb

Hva vet du om jeg har long covid eller ikke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen står for nærme meg, så hender det rett som det er at jeg strekker ut armene som om jeg tøyer dem, tar gjerne et lite skritt tilbake samtidig. Da skjer det fort at idioten som står inni min intimsone har fått seg en liten trøkk, enten via en liten bodyslam eller en utstrekt arm i bevegelse.

Sånne uhell kan skje! Jeg "visste jo ikke" at det var en person unormalt nærme meg...

Dette løser alltid problemet for meg.

Anonymkode: a7d4d...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På T-banen setter det seg stadig syke folk tett oppi andre og snørrer og hoster, så blir man smittet. Irriterende de ikke står litt unna eller bruker munnbind

Anonymkode: 5417a...381

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...