Gå til innhold

Var hos tannlegen, som sier han hadde korona


virrumhei

Anbefalte innlegg

Tannlegen jeg var hos i går, hostet noe fælt, og han sa at han hadde hatt korona de siste to ukene. Han hadde på seg munnbind av den blå typen, mens han drev og hostet rett intill ansiktet mitt mens jeg hadde munnen åpen, samtidig som han drev å rotfyllet tanna mi. Han hostet også mens han holdt på med pasienten som han behandlet før meg.

Burde tannlegen holdt seg hjemme, eller hva synes dere?

Endret av virrumhei
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er neppe noe farlig, men han har jo åpenbart null sosiale antenner.

Han burde jo ikke ha sagt det, men jeg hadde ikke giddet å klage på det.

Hadde dette skjedd våren 2020, hadde det vært noe annet, men folk oppfordres til å leve som vanlig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare håper at jeg ikke blir smittet. Har lest at det er større fare for å bli alvorlig syk av korona, samt innleggelse, jo mer en blir smittet av det.

Han burde jo kanskje advart meg før timen, og gitt meg valget mellom å ta sjansen, eller å flytte timen til en annen dag. Det ville ihvertfall jeg gjort, spesiellt når en har luftveisplager fra før.

Går nå rundt og bare venter på symptomer. Håper det går bra. Men...men.

Endret av virrumhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig du er ganske patetisk om du «klager» på dette. For det første må vi legge av oss denne hysteriske tilnærmingen til all småsykdom, livet må gå videre og smittet av ymse lite alvorlige sykdommer må vi akseptere som en risiko hvor enn vi er. For det andre: Hva skal du egentlig oppnå med denne «klagen», og hvem skal du klage til? Ingen tvinger deg til å fortsette å gå til denne tannlegen, så virker jo som om det viktigste for deg her er å konstruere drama og føle deg sett. 

Anonymkode: f7926...de1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes egentlig du er ganske patetisk om du «klager» på dette. For det første må vi legge av oss denne hysteriske tilnærmingen til all småsykdom, livet må gå videre og smittet av ymse lite alvorlige sykdommer må vi akseptere som en risiko hvor enn vi er. For det andre: Hva skal du egentlig oppnå med denne «klagen», og hvem skal du klage til? Ingen tvinger deg til å fortsette å gå til denne tannlegen, så virker jo som om det viktigste for deg her er å konstruere drama og føle deg sett. 

Anonymkode: f7926...de1

Noe som har gått i mot deg idag? 

Noen kan få senskader av corona så skjønner godt at ts vil beskytte seg så godt det lar seg gjøre! 

Anonymkode: 7ced8...17d

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør vel gi beskjed i god tid før timen. Pasientene kan jo ha en sykdom som gjør dem utsatt. Eller f.eks en hjemme som er midt i kreftbehandling osv.

Anonymkode: 449f7...e26

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noe som har gått i mot deg idag? 

Noen kan få senskader av corona så skjønner godt at ts vil beskytte seg så godt det lar seg gjøre! 

Anonymkode: 7ced8...17d

Neida, ingenting som er galt for meg i dag. Ser også at innlegget mitt nok er litt krasst, men jeg er så lei av at så mange på død og liv skal finne ett eller annet å sende formell klage på i disse dager. 

Og noen kan absolutt få senskader eller dø av covid, ja. Men det kan noen også av influensa, forkjølelse, norovirus etc. også - de som er redde for det/ikke vil bli syke må nesten ta ansvar for det selv på et tidspunkt. 

Anonymkode: f7926...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt med restsymptomer. Lite sannsynlig at han er smittsom etter 2 uker. 

Anonymkode: 1d89b...41b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel ikke så fryktelig smittsom lenger om det er 2 uker siden han fikk det. Men han kunne selvsagt snudd seg bort om han følte for å hoste. 
 

 

Anonymkode: 9f6b1...b52

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er 2 uker siden så skal det vel være innafor. Jeg som er i risikogruppe selv ville ønsket å fått vite det på forhånd så jeg kunne vente litt. Bare så jeg slapp å bli overrasket eller bruke energi på å bekymre meg for det i etterkant.

Anonymkode: ddeab...c31

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får noen symptomer de neste dagene, og da får en covid-positiv test, så vet vi hvem den skyldige er 😒😅. Skal poste videre her om jeg blir syk, selv om noen ikke bryr seg, og selv om det ikke er noe unikt ved det. Mange blir jo smittet idag. Har ellers ingenting imot denne tannlegen. Jeg vil bare ikke bli syk. Tror ikke noen her vil det.

Leser at det dør flere nå enn under pandemien. Det er jo også langt flere som blir smittet nå enn under pandemien. Korona er ikke ufarlig selv om omikron-varianten er mildere.

Endret av virrumhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

virrumhei skrev (7 minutter siden):

Om jeg får noen symptomer de neste dagene, og da får en covid-positiv test, så vet vi hvem den skyldige er. 😒😅 

Nei, du gjør jo egentlig ikke det. Du kan jo bli smittet hvor som helst. 

Jeg ble smittet i sommer, aner ikke hvor, ingen av de jeg var i nærheten av hadde symptomer. Og jeg er heller ikke en som omgås mange tett. 

Anonymkode: 1d89b...41b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt veldig sur og jeg hadde ikke betalt for en slik oppførsel. Klart han hadde burde latt være å ta imot pasienter med positiv test. 

Anonymkode: 77a84...6ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde jeg avstå fra å møte opp til neste time hvis det viser seg at jeg har blitt smittet, eller skal jeg bare late som ingenting og møte opp selv om jeg skulle fått korona? Eller fungerer det bare en vei, slik at en smittet tannlege kan håndtere pasienter, men smittede pasienter blir bedt om å ombestille time til en er frisk? Hvordan blir det med denne omvendte problemstillingen? 🤔

Endret av virrumhei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge tenker du at en skal være syk fra jobb? Hosten kan jo sitte i flere uker og en er smittsom i starten. Synes kanskje du overdriver.

Anonymkode: 1da79...931

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så fly forbanna og tannlegen hadde fått høre det og hadde aldri satt min fot hos den tannlegen igjen, pluss hadde fått klage selvfølgelig.
Det skal være trygt for alle å gå til en tannlege. Det går tross alt eldre mennesker og folk i risikogruppene der også. Skal de risikere å bli alvorlig syk? Nei. Det er ikke greit😡

Er man syk/har nettopp vært syk og hoster fælt så holder man seg hjemme om det er snakk om tannleger, eller andre yrker. Spesielt helsepersonell som skal være trygt og gå til for alle. En tannlege går tross alt inn i munnen på deg og står over deg. Hvis han har hatt korona de siste to ukene så skulle han holdt seg hjemme. Noe annet hvis det var 3-4 uker siden han ble syk. 

Du har god grunn til å klage. Det hadde jeg gjort uten å blunke, uansett hva andre hadde sagt. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Neida, ingenting som er galt for meg i dag. Ser også at innlegget mitt nok er litt krasst, men jeg er så lei av at så mange på død og liv skal finne ett eller annet å sende formell klage på i disse dager. 

Og noen kan absolutt få senskader eller dø av covid, ja. Men det kan noen også av influensa, forkjølelse, norovirus etc. også - de som er redde for det/ikke vil bli syke må nesten ta ansvar for det selv på et tidspunkt. 

Anonymkode: f7926...de1

En tannlege skal holde seg hjemme med influensa og norovirus også. Alle må få lov å gå til tannlege å fikse tenna sine. Hvordan skal folk som kan bli alvorlig syke ta ansvar selv hvis en tannlege eller andre går på jobb og smitter de? Skal folk som har risiko for alvorlig sykdom låse seg inne i ensomhet så alle andre kan gå på jobb med ett kraftig virus for de bryr seg ikke om at andre blir alvorlig syke og dør? Skal samfunnet være så kald? Nei! Sånt skal ikke folk godta. Vis hensyn og godta at noen ikke tåler korona, men har like mye rett til å gå å fikse tenna sine og gå hvor de vil og leve livet som alle andre. I trygghet. Alle er like mye verdt. Ikke bare friske folk som tåler alt! 

Så den tannlegen kan klages på med god samvittighet.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

virrumhei skrev (9 timer siden):

Tannlegen jeg var hos i går, hostet noe fælt, og han sa at han hadde hatt korona de siste to ukene. Han hadde på seg munnbind av den blå typen, mens han drev og hostet rett intill ansiktet mitt mens jeg hadde munnen åpen, samtidig som han drev å rotfyllet tanna mi. Han hostet også mens han holdt på med pasienten som han behandlet før meg.

Burde tannlegen holdt seg hjemme, eller hva synes dere?

Er uansett ikke smittsom etter 2 uker.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så hadde han ikke trengt å teste i det heletatt. 

For det andre så er det 2 uker siden han ble syk.

Minner om at karantene tiden for ca 1 år siden var 4 dager.

Dette er rest symptomer får en sykmelding for det?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 14.51):

Jeg hadde blitt veldig sur og jeg hadde ikke betalt for en slik oppførsel. Klart han hadde burde latt være å ta imot pasienter med positiv test. 

Anonymkode: 77a84...6ea

Nå har man neppe positiv test to uker inn i forløpet. Denne mannen fortalte at ha nylig hadde HATT korona, nå med resthoste som kan sitte i i ukesvis etter man er ferdig å være syk. Så dette er jo en ikke-sak

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...