Gå til innhold

Menn i humorgrupper på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er medlem i flere vitsegrupper på Facebook, noen av gruppene er mest for ordspill, noen for memes osv. Og jeg reagerer litt på hvordan en del menn svarer når kvinner legger ut noe. Enkelte menn virker t o m direkte kvinnefiendlige. Legger en kvinne ut en vits som går på noe med sex, kommer det kommentarer fra menn i kommentarfeltet om at den som har lagt ut vitsen er ute etter oppmerksomhet, er selvopptatt, slutty osv. Gjerne kommentarer på kvinnens utseende. Innboksen pepres med meldinger fra desperate menn som starter med alt fra et kort Hei til noen som går rett på sak og skriver hva de vil gjøre med deg i senga. Mange som sender meldinger er også åpnbart i et forhold, da de har profilbilde sammen med dama. Mange sender venneforespørsler. Altså alt dette fordi man som kvinne har lagt ut en enkelt vits i ei humorgruppe. Mulig dette går andre veien også og at kvinner tar kontakt med menn, jeg ser det fra mitt perspektiv som kvinne. Og jeg ser sjelden damer som kommenterer at menn som legger ut en sexvits er ute etter oppmerksomhet.

 

Jeg har t o m fått en hatsk melding melding fra en tosk (helt fremmed for meg) som var forbannet på meg fordi jeg postet vitser/memes fordi han fikk varsler hver gang jeg gjorde det(!). Vi er ikke venner, han følger meg og har tydeligvis selv satt på varsling. I følge han er jeg ei oppmerksomhetshore, innbilsk, slutty, billig osv. Ikke forsto han hvordan kjæresten min orker å være sammen med ei sånn som meg, jeg som er SÅ ute etter oppmerksomhet fra menn. Og alt jeg gjør er altså å poste en og annen vits i humorgrupper, jeg er ikke engang med når det av og til dukker opp selfietråder i disse gruppene.

 

Sånn seriøst; hvis jeg som kvinne virkelig var ute etter personlig oppmerksomhet, hadde jeg nok gjort noe mer dristig enn å legge ut en småklein vits/meme i ei humorgruppe. Og hadde jeg vært ute etter å bli sjekket opp, hadde jeg nok vært medlem av singel-/sjekkegrupper og også lagt synlig av jeg var singel.

 

Og så har man de som svarer veldig seriøst. De mener nok ikke noe vondt, men kommentarene er jo helt malplassert når det bør være åpenbart at det som postes er humor, vi befinner oss jo i ei humorgruppe. Jeg la f eks ut noe om å være vennløs, husker ikke ordlyden, men en fyr, som så veldig snill ut, svarte at jeg i sosiale settinger, f eks når det er avslutninger på skolen, bare må tørre å hive meg på i samtalene med andre foreldre, så kan jeg på sikt få venner. Avsluttet med et :) . Altså. Jeg sliter ikke med det sosiale eller er venneløs på ordentlig fordi jeg poster et meme om det! 😂 

 

 

 

Anonymkode: 3ee1c...5a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fordi det bare er spesielle mennesker som er med i, og poster, i slike grupper...

Vil du se ordspill ect, følg gruppen, men ikke lik, kommenter, eller post.

Dette er mennesker som kom sent til sosiale medier, og ellers har dårlige sosiale antenner.

Anonymkode: 37be9...841

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er fordi det bare er spesielle mennesker som er med i, og poster, i slike grupper...

Vil du se ordspill ect, følg gruppen, men ikke lik, kommenter, eller post.

Dette er mennesker som kom sent til sosiale medier, og ellers har dårlige sosiale antenner.

Anonymkode: 37be9...841

100000 spesielle mennesker i såfall. 😂

Anonymkode: 3ee1c...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk i et nøtteskall. Misogynisme langt inn i rota på dem

Anonymkode: 9ecb8...f5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er logg av facebook for godt, med mindre du vil joine gjengen med under 80 i iq.

Anonymkode: e2a39...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er fordi det bare er spesielle mennesker som er med i, og poster, i slike grupper...

Vil du se ordspill ect, følg gruppen, men ikke lik, kommenter, eller post.

Dette er mennesker som kom sent til sosiale medier, og ellers har dårlige sosiale antenner.

Anonymkode: 37be9...841

Helt avsporing, men antar du er samme person som har gjort feilen i flere tråder nå: det heter etc (forkortelse for et cetera). Ikke ect.

Anonymkode: 87753...a6d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det henger jo bare tilbakestående mennesker på Facebook, det er bare ikke å bry seg.

Anonymkode: 47004...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...