Gå til innhold

En mann spurte om jeg var min fars datter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg har tenkt mye på. I høst dro jeg langt vekk for å begynne i ny jobb. Det er nabobygden til der min mor vokste opp og min mor arbeidet på hotellet hvor jeg har fått jobb 20 år siden. Ikke det at det har noe å si for mannen noen få år eldre enn meg som spurte meg om det kom fra nabofylket, og tenker derfor  at det ikke er sammenheng. Men var ikke det en merkelig ting å spørre om? Og fra en fremmed? Aldri truffet han før han bare arbeider på samme sted som meg. Hva svarer man på slikt?

Anonymkode: a2f88...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han syns kanskje du ligna. Jeg har også blitt spurt om det en gang av en fremmed, men det var i nærområdet til der faren min bodde (ikke jeg)

Anonymkode: e60b4...511

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe merkelig med situasjonen du beskriver.

Mannen synes vel du ligna eller kjente igjen navn etc... Det er liksom ikke noe big deal med mindre du ikke vil bli gjenkjent. Enten så er du ærlig om du faktisk er dattra  eller så lar du vær?

 

Skjønner ikke problemet 🤔

Anonymkode: bf045...f2b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Han syns kanskje du ligna. Jeg har også blitt spurt om det en gang av en fremmed, men det var i nærområdet til der faren min bodde (ikke jeg)

Anonymkode: e60b4...511

Han  har aldri sett min far

Ts

Anonymkode: a2f88...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes ikke det er noe merkelig med situasjonen du beskriver.

Mannen synes vel du ligna eller kjente igjen navn etc... Det er liksom ikke noe big deal med mindre du ikke vil bli gjenkjent. Enten så er du ærlig om du faktisk er dattra  eller så lar du vær?

 

Skjønner ikke problemet 🤔

Anonymkode: bf045...f2b

Et vanlig sen-navn og min far vet han ikke hvem er

Anonymkode: a2f88...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en merkelig ting å spørre om sånn helt utav kontekst liksom

Anonymkode: a2f88...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer opplever mange ganger at noen kjenner til han uten at han kjenner til de.

Anonymkode: a5483...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått

Ville bare sagt: ja, hvordan visste du det? 

Har nesten helt garantert en logisk forklaring. Han må jo ha sett faren din så lenge han vet navnet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en fyr som aldri har møtt din far eller mor spurte om du var «din fars navn»’s datter? Rart. Hvordan vet du at han ikke kjenner/vet om foreldrene dine? 
Eller er dette en som kjenner din mor og vet hvem din far er? Da er det jo et vanlig spørsmål siden du kan likne på f.eks mor og ha din fars etternavn. 

 Og hva du svarer på et sånt spørsmål er jo opplagt:
«Ja! Det stemmer. Hvordan visste du det?» 

tipper du ville fått bedre svar av han enn oss på kvinneguiden 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 Hva svarer man på slikt?

Anonymkode: a2f88...f25

Det natrulige er å si ja og spørre hvordan han visste hvem faren din er. 

Anonymkode: ec5b5...35a

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er eit uttrykk som kan nyttast om du til dømes gjer eller seier noko som er typisk "fars generasjon"  gjere eller meine, uavhengig av den som kommenterer veit kven far er. 

Anonymkode: 043b1...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan sa han dette? "Er du datteren til (f.eks) Knut Knutsen?" eller "Er du din fars datter?"

I det første tilfellet kjenner han til faren din på en eller annen måte, i det andre er det en talemåte og har egentlig ikke noe med faren din å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var rart av deg å henge deg opp i dette. Jeg har jobbet flere steder der folk sier: «Ååå, du må være datteren til x og x». En dement dame stoopet meg en gang og sa «du må være barnebarnet til x». De kjenner familien din, og du har vel enkelt og greit likhetstrekk med dem. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 59027...514

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var i praksis via skolen fikk jeg spørsmål om jeg var datter til den og den, syntes ikke det er så rart, de hadde vel sett etternavnet mitt og syntes jeg ligna ellernoe? 

Anonymkode: 20cef...3cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva svarer man på slikt?

Anonymkode: a2f88...f25

"Ja, det er jeg. Kjenner du min far?"

Skjønner ikke at dette er noe problem å svare på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et helt normalt spørsmål. Ikke vær så lettkrenka om folk blir nysgjerrig på hvem du er. Blir oppgitt av dagens generasjon som skal hemmelighetsstemple og mistenkeliggjøre alt og alle. 

Anonymkode: e1895...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er eit uttrykk som kan nyttast om du til dømes gjer eller seier noko som er typisk "fars generasjon"  gjere eller meine, uavhengig av den som kommenterer veit kven far er. 

Anonymkode: 043b1...4d6

Den bruken av uttrykket har jeg aldri vært borti. Når jeg har hørt det bli sagt at noen er sin fars/mors datter/sønn har det uten unntak vært fordi man har liknet på sin mor eller far i spesielle trekk/egenskaper (ikke nødvendigvis utseende). 

Anonymkode: dbccc...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...