Gå til innhold

Brettspill anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 😄

Er det noen morsomme som har spill å anbefale til voksne? 

Har dette fra før av som jeg liker: ryktet går, vil du vedde, detective club, party alias, diamanten, rummikub

Ikke så veldig glad i spørrespill, scrabble er litt kjedelig, monopol er så innmari langdrøyt og det er også ticket to ride.

Anonymkode: 34659...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

L'amie skrev (4 timer siden):

Codenames, MagicMaze, Splendor, Bananagrams, LoveLetter, Junglespeed og Azul liker jeg godt. 

Ser at azul er kåret som nr 1 i flere år, men utseende ser ikke så interessant ut. Hva går den ut på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt escape room spill, men «problemet» er jo at de kun kan spilles en gang. Bruker derfor å kjøpe de på salg😊

Anonymkode: a9012...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker godt escape room spill, men «problemet» er jo at de kun kan spilles en gang. Bruker derfor å kjøpe de på salg😊

Er det likt irl escape room? Er nemlig ikke så glad i det 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt an på hvor mange man er. Er selv glad i Azul, ideelt med 3 spillere. Vanskelig å forklare spillet, man skal samle brikker og få poeng utifra ulike kombinasjoner. Pent spill.

Codenames er veldig lett å lære, optimalt for 4 eller 6 personer.

Mexican train er ganske gøy, men ekstremt langtekkelig med mindre man modererer, og litt knotete å lære på grunn av noen spesialregler og en svært kortfattet bruksanvisning. I vår versjon iallefall.

Hvis du finner veien til Outland eller andre spillspesialiserte butikker kan jeg anbefale Betrayal-serien, de fleste av Pandemicspillene og Munchkin. 

Anonymkode: 5042c...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det likt irl escape room? Er nemlig ikke så glad i det 🙈

Tja, på en måte er det jo det. Du skal finne ledetråder og løse oppgaver. Men i mye mindre skala enn reelle escaperoom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har over kanten drøy humor så kan jeg anbefale politisk ukorrekt.

Anonymkode: bb5b8...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis du har over kanten drøy humor så kan jeg anbefale politisk ukorrekt.

Anonymkode: bb5b8...442

Den er gøy på fest, men når man har spillet selv så begynner kortene å bli oppbrukt

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kommer litt an på hvor mange man er. Er selv glad i Azul, ideelt med 3 spillere. Vanskelig å forklare spillet, man skal samle brikker og få poeng utifra ulike kombinasjoner. Pent spill.

Codenames er veldig lett å lære, optimalt for 4 eller 6 personer.

Mexican train er ganske gøy, men ekstremt langtekkelig med mindre man modererer, og litt knotete å lære på grunn av noen spesialregler og en svært kortfattet bruksanvisning. I vår versjon iallefall.

Hvis du finner veien til Outland eller andre spillspesialiserte butikker kan jeg anbefale Betrayal-serien, de fleste av Pandemicspillene og Munchkin. 

Anonymkode: 5042c...508

Takk! Skal ta en titt på de 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ser at azul er kåret som nr 1 i flere år, men utseende ser ikke så interessant ut. Hva går den ut på?

Jeg klarer ikke beskrive det, og iallefall ikke så det høres artig ut, men at den har blitt kåret så høyt over flere år er jo en god indikasjon. Av spillene jeg nevnte syns jeg kanskje det mest artige MagicMaze når man bare er to spillere, og Junglespeed når man er mange, men alle jeg nevnte faller godt i smak hos meg. Mine preferanser er selskapsspill som er lett å lære, går på fart (Junglespeed, Ligretto), strategi/logikk (Splendor, Azul), samarbeid (MagicMaze, Alias) eller bryner meg (vil du vedde, Twister), og hvor en runde ikke tar så lang tid. Jeg liker dårlig spill som man må sette av minst en time, gjerne mer, til selve spillingen. Da er det bedre med spill man kan velge å spille flere runder av, hvis man er gira på det.

Endret av L'amie
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...