Gå til innhold

navnevalg


Jandia

Anbefalte innlegg

Hm..har tenkt litt - og jeg er veldig glad i David jeg da... Men nå er det vel litt i "tiden" med kristne navn. Nevnte David såvidt for min kjære her forleden og han nikket, "mhh'et" litt og sa "ja, bra det..:"

Jacob er i samme gate som David. Sånn "kristen". Men jeg har veldig forkjærlighet for litt "rene" navn.

Hva er jentenavnet da ?:)

(og nei, Sivert er enebarn - foreløpig. Ingen bror. Men venninna mi er veldig glad i enten Helga, Synnøve eller Frid som pikenavn til evt søsken. Akkurat ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke diskutert dette så mye enda, men mannen vil gjerne ha dobbetlnavn, for det er vanlig i hans familie. Det er ikke vanlig i min familie, og jeg mener at det blir litt mye med dobbeltnavn når knøttet i tillegg får to etternavn...

Men, time will show...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ja da så...

Jentenavn skrev jeg over her, Maja.

Og David liker jeg også, men får ikke lov pga idol-david :ler: min rare mann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke diskutert dette så mye enda, men mannen vil gjerne ha dobbetlnavn, for det er vanlig i hans familie. Det er ikke vanlig i min familie, og jeg mener at det blir litt mye med dobbeltnavn når knøttet i tillegg får to etternavn...

Men, time will show...

Alle i begge familier har dobbelt navn. I tillegg har jeg to etternavn, og det samme har jenta vår. Ser jo veldig fancy ut på papiret da. Nesten kongelig :ler: Til daglig bruker vi jo bare for-og etternavn. (Dvs når hun er langøret så sier jeg samtlige fire navn. Da våkner hun til hehe)

:ler: ja da så...

Jentenavn skrev jeg over her, Maja.

Og David liker jeg også, men får ikke lov pga idol-david :ler: min rare mann...

Maja ja!! Sorry..hehe....*pusse brillene mine* Maja er en kjempefint navn synes jeg. Kort og greit :)

Idol-David ja :ler: den tenkte jeg ikke på... (der ser du hvor fort man glemmer....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er i alle fall sikkert; våre barn skal ha bare ett etternavn og helst bare ett fornavn. Både jeg og mannen min har alltid bare hatt ett fornavn og ett etternavn, og korte sådan, og det har vært kjempegreit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det Isabell hvis det blir jente.

Blir det gutt blir det Marcus eller Adrian.

Har en følelse av at det blir gutt, men sefølgelig jeg kan ikke vite det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan jo aldri vite sikkert hvilket navn det blir før etter fødselen, men vi har likevel noen navn vi liker godt nå:

Jentenavn er Anna Lilja fordi det var det samboeren min skulle hete hvis han ble jente. (Men han liker i grunn Lilja Liv bedre.) Et annet alternativ er Liv Eline, fordi han liker navnet Liv og jeg skulle egentlig hete Eline.

Når det gjelder guttenavn er det i grunn ingen navn vi har blitt "forelsket" i, men Jan Alexander er fremst i køen nå. Jan etter pappa og Alexander fordi vi liker navnet. Et annet navn jeg liker veldig godt er Sindri.

Til syvende og sist får tiden vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ble navnene bestemt allerede før graviditeten ;)

VI venter en :babygutt: som skal hete Simon

Hadde det vært :babyjente: skulle hun hete Linnea

Endret av Vedvik86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

her blir det Alva Sofie hvis det er en jente. guttenavn sliter vi med samboeren kunne tengt seg William og jeg syntes det navnet er... veeel lite fint er en pen måte å si det på ;) men det blir vel et mellomnavn... kansje.... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vi klarer dessverre ikke å komme opp med et eneste jentenavn vi liker.

Guttenavn er greit, det er bestemt, men jentenavn - vi finner INGEN vi liker så godt til at vi vil ha det. Helt håpløst! jeg vil jo så gjerne ha tid til å venne meg til navnet også. Får håpe det blir gutt. Det eneste jentenavnet vi liker har vi jo alt brukt på det første gullet, så dumt man ikke kan kalle ungene det samme navnet hehe.

Misunner dere som er helt bestemt på navn altså. Var så lett i forrige svangerskap - huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart hvor forskjellige vi er, vi har fortsatt ikke funnet et guttenavn vi har vært 100% enige om :ler: nå slipper vi sansynligvis å finne det da, for det er nok en Maja i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi klarer dessverre ikke å komme opp med et eneste jentenavn vi liker.

Guttenavn er greit, det er bestemt, men jentenavn - vi finner INGEN vi liker så godt til at vi vil ha det. Helt håpløst! jeg vil jo så gjerne ha tid til å venne meg til navnet også. Får håpe det blir gutt. Det eneste jentenavnet vi liker har vi jo alt brukt på det første gullet, så dumt man ikke kan kalle ungene det samme navnet hehe.

Misunner dere som er helt bestemt på navn altså. Var så lett i forrige svangerskap - huff

Du skal nok få se at det ligger en gutt i magen. ;)

Vi hadde lite problemer med å finne jentenavn, men guttenavn var d verre med. Så slipper vi å tenke mer på det, for det er jo en jente i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marthepia

Tror gutten vår blir navnløs jeg :ler:

Vi er veldig usikker på guttenavn. Jeg vet av mange fine navn, men sambo er så kresen. Hittil har vi funnet 1 navn, Elias, som vi begge liker. Men jeg liker også navnet Noah og Tobias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt enige!

I og med at vi fikk beskjed om at det blir jente på UL har vi jo fokusert mye på jentenavnet, men vi har guttenavnet i bakhodet også...

Nå har vi ikke sagt det til noen og kommer ikke til å gjøre det heller, bare sånn i tilfelle. Kan jo hende det vi har valgt ikke passer likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror vi har bestemt oss: Blir Annika hvis vi faar jente og Theodor hvis det blir gutt. :) Har ikke fortalt noen om planene ennaa...det blir hemmelig til vi har bestemt oss 100% og nurket har kommet til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kom aldri til enighet ang. jentenavn, men så fikk vi vite at det jo blir en gutt og det ble lagt helt på is. Vi har nå mer eller mindre bestemt at lillegutt får navnet Jacob - dette er et navn vi begge liker og som ingen i umiddelbar nær familie/krets bærer. Skulle imordlertid dette vise seg å slå helt feil ut når vi får se prinsen for første gang, har vi Fabian som alternativ - uten at jeg kan begrunne det noe videre... :)

Så kort og godt - det står mellom Jacob og Fabian...selv om vi heller mest mot Jacob akkurat nå! :hjerte:

Lilleprinsen din har bursdag på den beste dagen :) (min bursdag)

Og fabian er et herlig navn!

Men jacob er ikke så verst det heller.. Faktisk ganske nydlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleprinsen din har bursdag på den beste dagen :)  (min bursdag)

Og fabian er et herlig navn!

Men jacob er ikke så verst det heller.. Faktisk ganske nydlig!

Det ble vel en Jacob tror jeg ;) vi ville også kalt en evnetuell gutt for Jacob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...