Gå til innhold

navnevalg

Jandia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi hadde bestemt oss for Filip Emil eller Aurora Lill. Oppkalt etter min bestefar eller hans mor, nå blir det jo en gutt da. Men vi tenkte også på disse:

Edvard

Elias

Sofia

Karen

Rakel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom aldri til enighet ang. jentenavn, men så fikk vi vite at det jo blir en gutt og det ble lagt helt på is. Vi har nå mer eller mindre bestemt at lillegutt får navnet Jacob - dette er et navn vi begge liker og som ingen i umiddelbar nær familie/krets bærer. Skulle imordlertid dette vise seg å slå helt feil ut når vi får se prinsen for første gang, har vi Fabian som alternativ - uten at jeg kan begrunne det noe videre... :)

Så kort og godt - det står mellom Jacob og Fabian...selv om vi heller mest mot Jacob akkurat nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi slet med jente navn på vårt første barn,og vi slitter med å finne nytt jente navn,glad vi skal vite hva det blir,sånn at vi har tid,men gutte navnet er klart.

patrick,liker vi så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bestemt noe enda...har akkurat gått gjennom navne boken og der finst så mange fine navn å velge mellom.

tror vi kommer til å velge i siste liten, men har jo veldig god tid enda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 måneder senere...

Endte opp med å kalle vår kjære lilleprins Jacob Alexander vi! ;)

Jacob fordi vi begge liker dette navnet godt, og Alexander fordi mannen gjerne ville bruke dette navnet, samt at det er en slags oppkalling av min beste venn da jeg var liten, Alexander Felix, som døde i en tragisk ulykke. Synes det var fint å kunne "kalle opp" sønnen vår etter han! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Tenkte først på Ingrid Louise meeeen etter en liten prat med moder'n (jada, hun vet det nå) kom jeg fram til Kristine Louise. Klinger okey også er det litt navn fra familien (sjøl om det ikke er en MUST akkurat)

Men, guttenavn har jeg ikke snøring på... time will tell antar jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine Louise er pent. :) Men hva mener du om at DU kom frem til navnet? Har dere ikke likestilling i heimen, eller? :fy_fy: :tunge:

Her i huset er det ikke saa lett, for T sier nei til nesten alle forslagene mine, og selv har han nesten ingen han liker. Men vi har kommet frem til en liste over mulige navn:

Guttenavn:

Theodor

Christian

Jentenavn:

Annika

Anne Lise

Mia

Anne Mia

Claudia

Bortsett fra Annika og Theodor er jeg faktisk ikke saa sikker paa resten av navnene lenger...

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine Louise er pent.  :)  Men hva mener du om at DU kom frem til navnet? Har dere ikke likestilling i heimen, eller?  :fy_fy:  :tunge: 

Fordi min kjære F sier at jeg kan bestemme navnene :)

Tro meg - han kom med forsla når vi venta tøtta og de var...huhm...for å si det mildt, LITT under pari :ler:

Sendte han forresten sms i ettermiddag mens jeg sto på butikken og gapa litt over hva vi skulle ha til middag, om han likte Kristina Louise. Fikk til svar "love it!!"

Så da så :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset blir det mannen som bestemmer navnet denne gangen siden jeg trumfet gjennom navn forrige gang. Men jeg kommer ikke til å godta hva som helst altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, så langt har vi ikke tenkt ennå... ;)

Tror ikke vi gidder å fortelle noen om det før fødselen heller, for noen har alltid en mening om det. Irriterende..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi gidder å fortelle noen om det før fødselen heller, for noen har alltid en mening om det. Irriterende..... :)

Javisst har alle en mening om navn - - men bryr det meg nevneverdig? Næhh!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

:babygutt:

Elias

:babyjente:

Ina

Thea

Aurora

Pia

Kommer ikke på flere akurat nå. Blir det gutt er det mest sannsynlig at han får navnet Elias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marthepia

Så sant, så sant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får mene hva de vil. :ler: Fortalte om Maja til et familiemedlem forrige uke, og det likte hun tydeligvis ikke, sa vi slet med guttenavn og hun foreslo et navn jeg virkelig ikke liker... smaken er som baken og man kan aldri tilfredstille alle uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just presis Arwen. Venninna mi har døpt sin lille pjokk for Sivert!!!! What liksom??! :overrasket:

Nuvel, hun eeelsker navnet og vi andre i venne-gjenget er litt mer sånn "uhm..(svelge litt)...ja, det er jo et okey navn". Stakkars :ler:

En ting er sikkert - denne sneipen vår kommer ikke til å få noe "sukkertøynavn". Altså navn som JEG (og gubben min) synes er sånne "dillete"; Susanne, Benedicte, Anette...uhhh....

Jaja, kan være jeg trykker ut en med tut - og da sliter vi litt. Guttenavn har vi ikke snøøring på...enda!

(forrige gang, så foreslo min kjære Thorleif....SAY no more!!!! :ler2:)

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med guttenavn vi også, men liker Jacob litt... må kjøpe navnebok. Jentenavn har vi hatt klart så lenge.

(hun jeg snakket med foreslo Einar, blir vel litt i samme stil som Sivert)

(si meg, han sivert har vel ikke en storebror som også har et gammeldags navn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...