Gå til innhold

rakettkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

[

Jeg har aldri opplevd noen bli skadet av fyrverkeri fordi de jeg feirer nyttår med stort sett har litt mellom øra og dessuten skyter opp rakettene før de får 5 i promille. Personlig ville jeg fortsatt med fyrverkeri selv om jeg fikk en i beinet, akkurat som at jeg hadde fortsatt å kjøre telemark selv om jeg falt og brakk beinet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Carmensita
Skrevet
Som hundeeier, så ser jge hva dette gjør med dyra. Jeg kan gi han beroligenede nyttårsaften,men det foregår hele uken.

Hunden er hysterisk redd.

Det er et stort problem at det blir fyrt av raketter i mange dager. Hvorfor gjør folk det? Da har det jo ikke mye med nyttårsfeiring å gjøre!!! Hadde det enda vart en times tid ved midnatt på nyttårsaften. Da kunne hvertfall vi med kjæledyr lettere håndtert situasjonen. (Til det forhåpentligvis blir forbudt en dag....)

Gjest Carmensita
Skrevet

:frustrert:

Ups!!!! Nå ble faktisk den første raketten sendt opp her i nabolaget!! Er det mulig???

Skrevet

Kunne aldri ha tenkt meg en nyttårsaften uten fyrverkeri.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

På årsbasis er det betydelig flere folk, særlig barn, som blir skadet av dyr, særlig hunder. Jeg har likevel ikke registrert noe utstrakt ønske om forbud mot privat husdyrhold.

Fyrverkeriforbud er tullete.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd noen bli skadet av fyrverkeri fordi de jeg feirer nyttår med stort sett har litt mellom øra og dessuten skyter opp rakettene før de får 5 i promille.

Den raketten jeg ble skadet av ble sendt opp av noen jeg ikke kjenner, så det er et dårlig argument. Jeg har selv alsdri kjøpt en rakett i mitt liv.

Skrevet
Er du ikke opptatt av dyr da? Det er veldig mange dyr som plages med fyrverkeri hvert eneste år. 

Som Statsmedister sier: Det er flere mennesker som skades av hunder enn hunder som skades av fyrverkeri. Hunder er også unødvendig og må derfor totalforbys..? Forøvrig synes de hundene jeg kjenner at alt som smeller er topp.

Jeg synes ikke det høres ut som dere har noe særlig mellom øra når dere modder raketter og lager race på den måten. Det er jo nettopp derfor slike ulykker skjer, fordi noen ikke klarer å avfyre rakettene på den måten det er ment å gjøres.

Å holde på sånn som dere tydeligvis gjør er jo direkte livsfarlig.

Nei. Det er det ikke. Hvis man vet hva man gjør er det totalt ufarlig å modde raketter, å lage sitt eget sprengstoff, eller å lage sitt eget fyrverkeri for den del. Du tror all modifisering er farlig fordi du ikke vet et dugg om hvordan svartkrutt oppfører seg. Derfor tror du alt er magisk og farlig og må behandles av profesjonelle. Det er akkurat det jeg mener med at samfunnet passiviseres.

Den var moro du, du feirer nyttår med folk som har noe mellom øra.....så søtt.

Så de som er skadet er noen uten noe mellom øra?

Det er to måter å bli skadet av fyrverkeri:

- Du skader deg selv på grunn av uvettig avfyring eller tukling med ditt eget fyrverkeri.

- Du feirer nyttår på et risikosted. Hvis du oppsøker steder der det er tradisjon for at fulle folk samles og skyter raketter horisontalt, må du være klar over for at du utsetter deg selv for risiko. Hvis du feirer sammen folk du vet hvem er kan du også vite om du er trygg eller ikke.

Det er et stort problem at det blir fyrt av raketter i mange dager. Hvorfor gjør folk det? Da har det jo ikke mye med nyttårsfeiring å gjøre!!! Hadde det enda vart en times tid ved midnatt på nyttårsaften. Da kunne hvertfall vi med kjæledyr lettere håndtert situasjonen. (Til det forhåpentligvis blir forbudt en dag....)

Det er din mening. Andre mener det har alt med nyttårsfeiring å gjøre. Personlig holder jeg meg til å fyre rakettene på nyttårsaften.

Skrevet

Nå leste jeg nettopp i avisa at de i år innfører rakettforbud i sentrum der jeg jeg ble truffet av en rakett i fjor, nettopp pga den ulykken.

Gjest Carmensita
Skrevet
Som Statsmedister sier: Det er flere mennesker som skades av hunder enn hunder som skades av fyrverkeri. Hunder er også unødvendig og må derfor totalforbys..? Forøvrig synes de hundene jeg kjenner at alt som smeller er topp.

Mulig dere ikke er klar over det; DYR er ikke bare HUNDER.......... Jeg prøver å ikke la meg provosere, for disse innleggene taler jo for seg selv..... Ung eller dum??

Det er din mening. Andre mener det har alt med nyttårsfeiring å gjøre. Personlig holder jeg meg til å fyre rakettene på nyttårsaften.

Hvem andre mener du da??????

Skrevet (endret)
Hvem andre mener du da??????

Nei si det du. Hvis alle du kjenner synes fyrverkeri er fælt, er det jo klart at alle andre også synes det. For venninnekretsen din er selvfølgelig fullt representativ for alle andre venne- og venninnekretser i hele landet. Det sier seg jo selv. Endret av Mie
Gjest Carmensita
Skrevet (endret)
Nei si det du. Hvis alle du kjenner synes fyrverkeri er fælt, er det jo klart at alle andre også synes det. For venninnekretsen din er selvfølgelig fullt representativ for alle andre venne- og venninnekretser i hele landet. Det sier seg jo selv. Det må være deilig å ha det så luftig og godt mellom øra.

Du kunne ikke svare på det nei.... Tenkte jeg det ikke! Og ikke tillegg meg meninger, greier å både mene og tenke selv. Ikke alle som kan det nei....

Flere kommentarer gidder jeg ikke å skrive til ANONYM gjest, vedk er for usaklig.

Endret av Mie
Skrevet

Jeg skjønner nå at vanlig størrelse teskje blir litt stort for deg. For å ta alt én gang til helt fra grunnen av:

Det er et stort problem at det blir fyrt av raketter i mange dager. Hvorfor gjør folk det? Da har det jo ikke mye med nyttårsfeiring å gjøre!!!

"Hvem andre" blir da for eksempel alle JEG kjenner. Tore og Gyda og dama mi og gamle tante Olga. For ikke å snakke om Petter'n, men han er litt gæærn. Trenger du flere eksempler på "hvem andre" jeg mener?

Det jeg helt forgjeves prøver å forklare deg er at selv om du og "alle du kjenner" synes fyrverkeri og krig og fred og politikk og sånn er dumt, behøver ikke det bety at din vennekrets er representativ for resten av befolkningen. Rart med det.

Skrevet (endret)
Du kunne ikke svare på det nei.... Tenkte jeg det ikke! Og ikke tillegg meg meninger, greier å både mene og tenke selv. Ikke alle som kan det nei....

Flere kommentarer gidder jeg ikke å skrive til ANONYM gjest, vedk er for usaklig. Sitat endret, Mie (mod)

:overrasket: Jøss så sinna da...

Jeg er enig i at fyrverkeri ikke trengs å sendes opp hele jula, nyttårsaften burde holde, men at det bør totalforbys er jeg uenig i! For meg og mine venner er det ikke nyttåraften uten fyrverkeri, og vi tenner ikke fyrverkeri når vi er drita fulle!! Vi koser oss med god mat og drikke, men ingen som er drita tenner opp raketter

Jeg har også dyr som er livredde raketter, men om de sendes opp av proffe eller ikke vet ikke dyrene. De blir da like redde uansett hvem som sender de opp, men å begrense skrekken til en dag i året ville vært en bra løsning!

(Forøvrig.. Den kommentaren med ung og dum kunne du spart deg... Ut i fra det du skriver og hvordan du hisser deg opp kunne jeg kalt deg noen lignende ;) )

Endret av Mie
Gjest Catwoman
Skrevet

Raketter er etter min mening totalt bortkasta penger.

Enig med det at hver kommune kunne hatt en base hvor de sender opp raketter under kontrollerte former på nyttårsaften.

Ser ingen grunn til at privatpersoner skal gjøre det selv.

Her forrige dagen skjøt de opp en drøss med raketter utenfor et klubblokale rett borti gata her. Vil vel heller kalle det rakettbomber, trodde hele området skulle gå i lufta.

Både katten og jeg var liveredde, og det drysset rakettglør ned fra taket itl naboen.

Jeg syns raketter er ordentlig ekkelt. :forvirret:

Skrevet
:overrasket: Jøss så sinna da...

Jeg er enig i at fyrverkeri ikke trengs å sendes opp hele jula, nyttårsaften burde holde, men at det bør totalforbys er jeg uenig i! For meg og mine venner er det ikke nyttåraften uten fyrverkeri, og vi tenner ikke fyrverkeri når vi er drita fulle!! Vi koser oss med god mat og drikke, men ingen som er drita tenner opp raketter

Jeg har også dyr som er livredde raketter, men om de sendes opp av proffe eller ikke vet ikke dyrene. De blir da like redde uansett hvem som sender de opp, men å begrense skrekken til en dag i året ville vært en bra løsning!

(Forøvrig.. Den kommentaren med ung og dum kunne du spart deg... Ut i fra det du skriver og hvordan du hisser deg opp kunne jeg kalt deg noen lignende ;) )

:ler: Skjønner at du tror jeg var sinna! He-he. Men det kan leses på flere måter da. Hvis nyttårsaften hadde blitt feiret sånn som du beskriver, ville det ikke blitt mye problemer. Der er vi nok enig. Men det er alt for mange som ikke skulle hatt tilgang til raketter o.l., og det er de som ødelegger for mange. For noen virker det som at det er om å gjøre å ha det kraftigste smellet, og da henger jeg ikke med lenger.

At dyrene ikke merker forskjell på proffe eller ikke; vel, hvis det bare blir sendt opp f.eks. av kommunen, vil de fleste dyr ikke høre noe til det... Og de proffe er mer opptatt av det visuelle enn at det skal bråke mest mulig.

Kommentaren om ung og dum, enig med deg. Ble bare litt revet med... ;)

Gjest Carmensita
Skrevet

Ups. Hadde visst glemt å logge meg inn..... :)

Skrevet

Uansett så er et forbud ihvertfall ikke løsningen. Man kan ikke forby noe fordi man ikke liker det.

Gjest Carmensita
Skrevet
Uansett så er et forbud ihvertfall ikke løsningen. Man kan ikke forby noe fordi man ikke liker det.

Liker? Det handler vel ikke om like/ikke like. Det handler om alle skadene i kjølevannet av fyrverkeri.

Skrevet

Vi kan heller ikke forby alt som er skadelig. Bruker man fyrverkeri på en vettug og forsvarlig måte så skal det gå bra.

Gjest Carmensita
Skrevet
Bruker man fyrverkeri på en vettug og forsvarlig måte så skal det gå bra.

Ja, da hadde det ikke vært noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...