Gå til innhold

Kan man hente gratis babybox til venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som nettopp har født.Tenkte å få tak i diverse babyboxer til henne.’Men er dette lov når man ikke skal ha baby selv?Å hente disse pakkene for andre?

Anonymkode: 77ec1...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: beb2a...d2f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har fått min mor til å gjøre det.

Det er bare å ploppe inn termindato og hente, ingen sjekker

Anonymkode: cf0e3...7c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått min mor til å gjøre det.

Det er bare å ploppe inn termindato og hente, ingen sjekker

Anonymkode: cf0e3...7c0

Det er jo slike som ødelegger for gratis tilbud. Tenk om alle skulle dikte opp babyer for å få tak i gratis varer? Det er flaut å gjøre seg til tyv for småtteri.

Anonymkode: 1244c...c56

• Liker 6
Skrevet

Spørsmålet er om hun vil ha flere babyboxer. Jeg hentet da jeg var gravid med eldste, og opplevde at det var mye boss i de. Det var nyttige produkter der også, men jeg ville ikke hatt mer enn en box.

Anonymkode: 57236...ce0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo slike som ødelegger for gratis tilbud. Tenk om alle skulle dikte opp babyer for å få tak i gratis varer? Det er flaut å gjøre seg til tyv for småtteri.

Ser ikke for meg at det er så stort problem, det er jo bare bleier og biteringer i de pakkene 😄

Anonymkode: 97042...7c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser ikke for meg at det er så stort problem, det er jo bare bleier og biteringer i de pakkene 😄

Anonymkode: 97042...7c5

Så hvorfor stjele de? Vi mistet nettopp et gratis tilbud her jeg bor, fordi folk misbrukte det på samme måte. Diktet opp barn som ikke fantes. Flau oppførsel av voksne folk.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så hvorfor stjele de? Vi mistet nettopp et gratis tilbud her jeg bor, fordi folk misbrukte det på samme måte. Diktet opp barn som ikke fantes. Flau oppførsel av voksne folk.

Hva slags gratistilbud mistet dere? Ellers er jeg enig med deg, det er veldig ødeleggende for alle at folk skal lure seg til ekstra som de ikke har krav på.

Anonymkode: c174a...217

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Eh, nå hentet moren til den nybakte mammaen babyboxen da, så hvorfor snakker du om tyveri?

• Liker 3
Skrevet

Hvor har dere det fra at ts skal "stjele" pakker og "dikte opp babyer" og at venninnen skal tuske til seg flere make bokser..? 

Jeg tolker spørsmålet som at ts skal hente pakkene på venninnens vegne. Akkurat som at i stedet for at venninnen henter dem, så henter ts dem for henne. Ingen tusking og stjeling og luring, men én pakke av hver sort til én reellt gravid kvinne, plukket opp av en venninne. 

Og ja, ingen sjekker. Mannen hentet til våre unger. 

Anonymkode: 19bf6...459

• Liker 3
Skrevet

Hvis du skal hente på hennes vegne må du ha skriftlig fra henne at du skal hente pakken, det måtte i hvertfall både min mann og min mor ha da de hentet for meg.

Dersom du forsøker deg på lureri - dropp det! Du har råd til å sette av 50-100 kr for å gi henne de samme (og bedre) produkter i gave dersom det er det du tenker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor har dere det fra at ts skal "stjele" pakker og "dikte opp babyer" og at venninnen skal tuske til seg flere make bokser..? 

Jeg tolker spørsmålet som at ts skal hente pakkene på venninnens vegne. Akkurat som at i stedet for at venninnen henter dem, så henter ts dem for henne. Ingen tusking og stjeling og luring, men én pakke av hver sort til én reellt gravid kvinne, plukket opp av en venninne. 

Og ja, ingen sjekker. Mannen hentet til våre unger. 

Anonymkode: 19bf6...459

Jeg leser det som om at TS på eget initiativ skal få tak i pakker som hun skal gi til en venninne. Hun spør om dette er problematisk, siden hun ikke skal ha barn selv. Det vil jeg absolutt si at det er. Kun én til hver familie, og det er far eller mor til barnet som skal ordne dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...