AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Del Skrevet 15. desember 2022 Jeg synes mange isskraper skraper så dårlig, spesielt flere av de jeg har prøvd med kost i den ene enden og skrape i den andre. Blir ofte bare striper og man må holde på en evighet. De jeg liker best er de standard firkantede isskrapene, de synes jeg tar godt. Savner dog et skaft/håndtak. Åssen isskrape er du fornøyd med? Anonymkode: a1739...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. desember 2022 #2 Del Skrevet 18. desember 2022 Denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 18. desember 2022 #3 Del Skrevet 18. desember 2022 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Denne Tar den skikkelig tykk is også? Stålis 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. desember 2022 #4 Del Skrevet 18. desember 2022 Nassenøff skrev (2 minutter siden): Tar den skikkelig tykk is også? Stålis Vet ikke bestilte den på Fredag hentes i morgen mandag Kärcher EDI 4 elektrisk isskraper - Isskrapere og snøbørster - Komplett.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #5 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 19.42): Jeg synes mange isskraper skraper så dårlig, spesielt flere av de jeg har prøvd med kost i den ene enden og skrape i den andre. Blir ofte bare striper og man må holde på en evighet. De jeg liker best er de standard firkantede isskrapene, de synes jeg tar godt. Savner dog et skaft/håndtak. Åssen isskrape er du fornøyd med? Anonymkode: a1739...6a9 Se om du får tak i en enkel firkantet plast plate. Mange har slike som reklameartikkel. De blir slitt de også når en går løs på hard tykk is, men de er billie å erstatte. Styr unna alt av metall, det lager bare riper i ruta, samt de elektriske skrapene som også har metall. Sør også for at rutene er rene før du parkerer, smuss og skitt er også med og sørger for riper selv med plastikk. Har samme erfaring med skraper på snøbørster, de er elendige. Anonymkode: b2906...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #6 Del Skrevet 18. desember 2022 Maskinfører skrev (6 timer siden): Denne Den så fancy ut! Kanskje litt for fancy for meg 😄 Anonymkode: a1739...6a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #7 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Se om du får tak i en enkel firkantet plast plate. Mange har slike som reklameartikkel. De blir slitt de også når en går løs på hard tykk is, men de er billie å erstatte. Styr unna alt av metall, det lager bare riper i ruta, samt de elektriske skrapene som også har metall. Sør også for at rutene er rene før du parkerer, smuss og skitt er også med og sørger for riper selv med plastikk. Har samme erfaring med skraper på snøbørster, de er elendige. Anonymkode: b2906...0fc Ja, det er sånne jeg har Og er veldig fornøyd. Det enkle er ofte det beste 😅 Jeg hadde egentlig glemt at jeg hadde sånne liggende i bilen, så jeg har brukt skrape med kost på den ene siden og slitt meg halvt ihjel for å få vekk noe som helst, så fant jeg den gode gamle firkant-skrapa som ikke er større enn et CD-cover og den gjør jobben altså! Anonymkode: a1739...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 18. desember 2022 #8 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Se om du får tak i en enkel firkantet plast plate. Mange har slike som reklameartikkel. De blir slitt de også når en går løs på hard tykk is, men de er billie å erstatte. Styr unna alt av metall, det lager bare riper i ruta, samt de elektriske skrapene som også har metall. Sør også for at rutene er rene før du parkerer, smuss og skitt er også med og sørger for riper selv med plastikk. Har samme erfaring med skraper på snøbørster, de er elendige. Anonymkode: b2906...0fc Enig, disse er ofte de beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Del Skrevet 18. desember 2022 Maskinfører skrev (7 timer siden): Vet ikke bestilte den på Fredag hentes i morgen mandag Kärcher EDI 4 elektrisk isskraper - Isskrapere og snøbørster - Komplett.no Jeg trooor kanskje TS var ute etter noe folk faktisk hadde prøvd. Til skraping liker jeg denne skrapa fra Clas Olsson. Skrapa er skarp og fin med vendbart blad (med 4 skrapekanter), og nalen er myk nok til å ikke legge igjen duggstriper. Men jeg leter fremdeles etter en stor, solid, vridbar kost som kan ta 15 cm snølag uten å løsne og vri seg frem og tilbake. Anonymkode: d6b5c...441 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. desember 2022 #10 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trooor kanskje TS var ute etter noe folk faktisk hadde prøvd. Til skraping liker jeg denne skrapa fra Clas Olsson. Skrapa er skarp og fin med vendbart blad (med 4 skrapekanter), og nalen er myk nok til å ikke legge igjen duggstriper. Men jeg leter fremdeles etter en stor, solid, vridbar kost som kan ta 15 cm snølag uten å løsne og vri seg frem og tilbake. Anonymkode: d6b5c...441 Har prøvd den på Firmabilen så den funker men hvorvidt den tar tykk is vet jeg ikke men det gjør isskraper generelt ikke uten å slite seg ihjæl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. desember 2022 #11 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den så fancy ut! Kanskje litt for fancy for meg 😄 Anonymkode: a1739...6a9 Fin den tja har du 619,- til overs så er det bare og investere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #12 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trooor kanskje TS var ute etter noe folk faktisk hadde prøvd. Til skraping liker jeg denne skrapa fra Clas Olsson. Skrapa er skarp og fin med vendbart blad (med 4 skrapekanter), og nalen er myk nok til å ikke legge igjen duggstriper. Men jeg leter fremdeles etter en stor, solid, vridbar kost som kan ta 15 cm snølag uten å løsne og vri seg frem og tilbake. Anonymkode: d6b5c...441 Oj, den så bra ut, den skal jeg kjøpe! Maskinfører skrev (16 minutter siden): Fin den tja har du 619,- til overs så er det bare og investere Den fikk ikke så gode tilbakemeldinger, så jeg. Ellers kan jeg tipse om å legge et beskyttelsesteppe på frontruten, man kan bruke et gammelt pledd eller gjøre som meg, kjøpte en sammenrullbar dings på Clas Olsson i fjor. Rulles over frontruten og festes i dørkarmen. Det sparer en hvertfall for å børste og skrape frontruten som jo er det tyngste arbeidet. Så pleier jeg å kjøpe defroster-spray på Europris. De har to merker hvor jeg synes det billigste er det mest effektive. Blir fort dyrt likevel da, hvis det er hard is, for da må man spraye ganske mye. Men er ellers genialt produkt. Spray på isen og den løser seg opp, eventuelt med bare lett skrapejobb i tillegg. Anonymkode: 24684...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Del Skrevet 18. desember 2022 Jeg er overraskende fornøyd med de billigste kostene med skrape fra Clas Ohlsson. Anonymkode: a13d7...a58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #14 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oj, den så bra ut, den skal jeg kjøpe! Den fikk ikke så gode tilbakemeldinger, så jeg. Ellers kan jeg tipse om å legge et beskyttelsesteppe på frontruten, man kan bruke et gammelt pledd eller gjøre som meg, kjøpte en sammenrullbar dings på Clas Olsson i fjor. Rulles over frontruten og festes i dørkarmen. Det sparer en hvertfall for å børste og skrape frontruten som jo er det tyngste arbeidet. Så pleier jeg å kjøpe defroster-spray på Europris. De har to merker hvor jeg synes det billigste er det mest effektive. Blir fort dyrt likevel da, hvis det er hard is, for da må man spraye ganske mye. Men er ellers genialt produkt. Spray på isen og den løser seg opp, eventuelt med bare lett skrapejobb i tillegg. Anonymkode: 24684...845 Jeg har prøvd teppe over frontrute, men det blir fryktelig mye fukt inni bilen når det tiner på kjøreturene, og da får jeg mye is på innsiden... Anonymkode: 3781a...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg trooor kanskje TS var ute etter noe folk faktisk hadde prøvd. Til skraping liker jeg denne skrapa fra Clas Olsson. Skrapa er skarp og fin med vendbart blad (med 4 skrapekanter), og nalen er myk nok til å ikke legge igjen duggstriper. Men jeg leter fremdeles etter en stor, solid, vridbar kost som kan ta 15 cm snølag uten å løsne og vri seg frem og tilbake. Anonymkode: d6b5c...441 Den skrapa så god ut! 👍 Anonymkode: a1739...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den skrapa så god ut! 👍 Anonymkode: a1739...6a9 Det er den. Jeg har hatt diverse sånne små skraper som har sett både fancy og flotte ut, med polstret grep, forsterkninger, valg mellom glatt eller hakkete skrape og med steinharde gumminaler, men denne enkle lille saken bare funker. Legg også merke til de avrundede hjørnene, som gjør at den er skånsom mot gummilistene rundt vinduet om presisjonsnivået på skrapingen skulle glippe litt med froststive fingre. Anonymkode: d6b5c...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #17 Del Skrevet 18. desember 2022 Er veldig glad i min grisebillige med kost fra Clas Ohlson. Anonymkode: 00c1e...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå