Gå til innhold

Dating som alenemor - håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tinder er håpløst fordi de fleste mennene blir skremt av at jeg har barn. Å møte menn i virkeligheten er vanskelig også…

Akkurat nå føltes det ut som jeg skal være evig singel.

Anonymkode: 2e290...859

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tinder er håpløst fordi de fleste mennene blir skremt av at jeg har barn. Å møte menn i virkeligheten er vanskelig også…

Er mange i samme situasjon som deg, men kom deg på rette plattform. Tinder er vel mest for one night ..

Skrevet

Hvorfor skulle det ikke være håp?

Selv har jeg datet og hatt sex med uttalige alenemødre, men kunne aldri tenke meg å stifte noe seriøst med de.

Hovedårsaken er, det er en grunn til at hun til tross for at hun fikk barn ikke klarte å holde sammen familien. Ville i så fall hørt eksens sin versjon av samlivsbruddet før jeg gjorde noe seriøst ut av det 

I tillegg er det ofte slik at alenemødre må leve på den nye mannen (mannefella). 

Anonymkode: ac8ca...28d

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Diry72 skrev (1 minutt siden):

Er mange i samme situasjon som deg, men kom deg på rette plattform. Tinder er vel mest for one night ..

Har sett litt på nettdating og syntes Tinder er best mtp utvalget. Finnes både seriøse og mindre seriøse menn der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg datet og hatt sex med uttalige alenemødre, men kunne aldri tenke meg å stifte noe seriøst med de.

Hovedårsaken er, det er en grunn til at hun til tross for at hun fikk barn ikke klarte å holde sammen familien. Ville i så fall hørt eksens sin versjon av samlivsbruddet før jeg gjorde noe seriøst ut av det 

I tillegg er det ofte slik at alenemødre må leve på den nye mannen (mannefella). 

Jeg har ikke barn men hadde glatt dumpa en date som sa han skulle kontakte eksene mine.

Anonymkode: b4802...0f6

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vil foreslå at du stoler på fortellingene til den voksne dama du er sammen med. Jeg er alenemor og tjener 1,3 mill. Jeg vet ikke hva du tjener, ettersom du forventer at jeg ville leve på deg?

Anonymkode: 1e81d...d0a

• Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du burde virkelig alle kvinner styre unna . 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er masse håp! Jeg var alenemor med 3 barn da jeg traff min mann (på tinder). Han forsørger oss på ingen måte, men han bidrar såklart til familieøkonomien da han flyttet inn i mitt hus som jeg eide lenge før jeg traff han. 

Anonymkode: f58e7...72e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis du møter noen som bryr seg om deg, så er ikke barn noen hindring. Men skjerm barnet ditt for nye dater, i hvert fall i noen måneder (inntil du finner ut av om det er seriøst).

Og husk: om noen ikke forstår at du har regler for sånt, så er de heller ikke noe å ta vare på.

• Liker 4
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vil foreslå at du stoler på fortellingene til den voksne dama du er sammen med. Jeg er alenemor og tjener 1,3 mill. Jeg vet ikke hva du tjener, ettersom du forventer at jeg ville leve på deg?

Anonymkode: 1e81d...d0a

Det samme her i forhold til lønn. Jeg er 100 % alenemor og hittil i år har jeg tjent 1,5 millioner. Selvom det ikke er mange alenemødre som tjener så bra som oss så er det mange alenemødre som klarer seg veldig fint økonomisk, men det er nok ikke mange som ville blitt sammen med en mann som ikke stoler på henne før han har snakket med eksen.

Anonymkode: 0c641...211

• Liker 4
Skrevet

Når du skriver alenemor, mener du at far er helt ute av bildet? Eller er du en enslig mor?

De mødrene jeg kjenner som er single har i mange tilfeller funnet seg bra menn. De har ikke hatt noen problemer i så måte. Men som noen nevner så håper jeg du skjermer barnet til du er sikker på et eventuelt nytt forhold. Først og fremst for barnets del, men du kan også ha i bakhodet at du ikke gir et spesielt stødig inntrykk til mannen hvis du introduserer han med en gang for barnet.

Lykke til, TS, jeg tror dette går veldig bra hvis du har is i magen og er litt kresen.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det samme her i forhold til lønn. Jeg er 100 % alenemor og hittil i år har jeg tjent 1,5 millioner. Selvom det ikke er mange alenemødre som tjener så bra som oss så er det mange alenemødre som klarer seg veldig fint økonomisk, men det er nok ikke mange som ville blitt sammen med en mann som ikke stoler på henne før han har snakket med eksen.

Anonymkode: 0c641...211

Å forlange å snakke med eksen er det samme som å forlange mannlige vitner til voldtekt mv, sånn som de gjør i enkelte steinalderland. Ingen oppegående kvinner vil bli sammen med en mann som har slik kvinnesyn. 

Anonymkode: ab956...b67

Skrevet

Hvor mange barn har du, og med hvor mange menn? Har en gammel skolevenninne som har 4(!) barn med (3!) forskjellige menn. Hun er i midten sv 30-årene og leier leilighet, jobber i butikk. Hennes verdi på bruktmarkedet er rimelig lav… Men har du max 2, med kun en mann, grei jobb, bra inntekt og egen bolig, vil jeg tro du skal ha bra sjanser.

Anonymkode: 4876d...7ae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvor mange barn har du, og med hvor mange menn? Har en gammel skolevenninne som har 4(!) barn med (3!) forskjellige menn. Hun er i midten sv 30-årene og leier leilighet, jobber i butikk. Hennes verdi på bruktmarkedet er rimelig lav… Men har du max 2, med kun en mann, grei jobb, bra inntekt og egen bolig, vil jeg tro du skal ha bra sjanser.

Anonymkode: 4876d...7ae

Jeg vil tro at hun heller ikke ville date en som snakker om bruktmarked. Menn som puler rundt er mye mer "brukt" enn kvinner mer tre barn som har vært i et par forhold. 

• Liker 3
Skrevet

En tredjedel av unge menn er enten jomfru eller har ikke hatt sex det siste året. Så lenge du er villig til å velge blant denne gruppen vil du ha null problem med å finne deg en ny mann. Hvis du derimot krever å få velge blant den gruppen menn som lett kan få en dame UTEN barn vil du nok ha et lite problem

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil tro at hun heller ikke ville date en som snakker om bruktmarked. Menn som puler rundt er mye mer "brukt" enn kvinner mer tre barn som har vært i et par forhold. 

Du kan umulig være seriøs. Kvinners kropp blir aldri den samme igjen etter 3(!!!) fødsler. De kommer også med betydelig psykisk bagasje, og den største bagasjen av dem alle som er barn. 

Du kan ta denne i syklubben din, men du vil ikke klare å overbevise menn om det, uansett hvor mye du påstår det er det samme.

• Hjerte 2
Skrevet

Var alene da jeg møtte min mann på Tinder, barnet var da 7 år 😊 

Anonymkode: beb39...c45

Skrevet
5 hours ago, Nymerïa said:

Når du skriver alenemor, mener du at far er helt ute av bildet? Eller er du en enslig mor?

Veldig godt poeng! Tror mange her inne blander dette. En mor som ikke har eneansvar for barnet er ingen alenemor.

Anonymkode: 952f5...cd4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det både bør og skal de jo bli. Du ønsker deg da vel virkelig ikke et menneske inn i ditt og barnas hverdag som ikke synes det å ta på seg ansvaret for barn er monumentalt? 

Før man velger å få barn setter man seg ned og gjlr seg en hel rekke betraktninger om egnethet, evne og ressurser. De samme betraktninger hører hjemme før en velger å gå inn i et forhold der en eller begge parter fra før har barn. I tillegg kommer betraktninger rundt hva som skjer om forholdet ender - man avslutter forhold med voksne, ikke med barn. Så da må en jo samarbeide videre. Og betraktninger rundt barnas andre forelder, og hvorvidt en kommer overens med dem og deres slekt. Dette er jo barnas far og besteforeldre, så de skal feire jul og festiligheter sammen med mor, barn, bonusbarn/mor i evig tid. Så en bør klare være normalt høflig.

Så, ja, det blir vanskeligere enn å finne en partner til sex og moro. Men i alle forhold må det settes krav. Ellers ender en opp med en uegnet partner.

Anonymkode: d7bb6...a85

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Åneida- det går bra

Anonymkode: 00dfd...8a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...