AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Håper ikke dette innlegget blir alt for langt, jeg trenger råd. Kan kort forklare litt bakgrunnshistorikk. Vært sammen i 7 år, de siste 4 årene har vært preget av angst og han har ikke vært på jobb siden dette. Og det er angsten som forverrer seg og, kan ikke med sikkerhet si det er angst, da han ikke har tatt noen fler somatiske tester bortsett fra da han har havnet på legevakten men de har sendt han hjem. Tatt bilder av hjertet og ingenting galt. Symptomene startet med regulering av pulsen, og følelsen av at noe var galt med hjertet, han gikk ned 50 kg under et år og fikk spiseforstyrrelser. Gått opp mye igjen i vekt men har fortsatt ikke kontroll over mat men andre veien, og overspiser. Det har forverret seg kraftig og symptomene kan listes: Angst Rastløs Føler seg utenfor sin egen kropp Desorientert Nummen tunge Tunge øyelokk at det gjør vondt Spasmer i bena Rykninger i ansiktet Hjertebank Puster ikke normalt, pustebesvær Svimmel Sosial angst, handler ikke selv, ikke møtt opp på sammenkomster i sin egen familie eller min Prikker i kroppen Vanskelig å få kontakt med og bruker lang tid på å få kontakt med Han har ikke villet ta i mot hjelp, så ikke rart det har blitt værre. Var på DPS for et år siden men de tilbydde bare tabletter og det ville han ikke noe jeg også forstår. Har ikke hatt noe god erfaring med medisiner selv. Nå har jeg overbevist han og oppsøke privat sektor i håp om at noen der kan hjelpe han. hva slags terapi/hjelp, tror dere han trenger? Jeg sitter så midt i det så syntes det er vanskelig og se det utenfra. All tilbakemelding hjelper. Har du egen erfaring så tas det også imot. Er så vondt og se hvordan han har det. - Millie Anonymkode: 7016f...599
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Vil anbefale intensiv dynamisk korttidsterapi. Jeg opplevde det som effektivt. Det lærte meg å identifisere og akseptere vonde følelser, og gjorde meg i stand til å tåle eksponering etterpå. Eksponering hjelper ingenting om man ikke er åpen og klar for det. Anonymkode: dbb3c...686
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Veldig merkelig å nekte medisiner når det faktisk kan hjelpe. terapi alene er ikke alltid nok. Anonymkode: c26cc...551
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå