Gå til innhold

Drivstoffbruk lastebil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte, og vurderer å leie lastebil. Men blir jammen fryktelig usikker og vurderer prisene nå..

Jeg skal flytte 10mil. Men skal allerede flere turer t/r denne strekningen. Og lurer på hva jeg bør gjøre.

1. Jeg har elbil som kan trekke en liten henger. Har også gratis tilgang på en liten henger. Skal denne turen flere omganger. Men, det er en åpen liten henger, som betyr at jeg må pakke alt veldig inn, og ta litt og litt. Håpe på godt vær. Skitten utehenger osv. Ikke godt valg, men virker godt og økonomisk. 

2. Leie skaphenger. Og evt høre om å låne bil av noen. Koster jo gjerne 1500-2000kr for leie. Koster jo i tillegg en del mer i drivstoff og jeg må spørre noen om å låne bil. Har ikke familie her, men har noen halvnære venner jeg kanskje kan spørre. Men aner ikke hvor mye drivstoff vil bli?? 

3. Leie flyttebil. Har fått en pris på 1000kr for å leie flyttebilen. Så tenkte dette var et bra valg. Men så ser jeg på drivstoff kostnad og ett sted jeg lette så ville forbruket være 5,1 per mil. Med totalt over 20 mil og en kostnad på ca 20kr liter gir dette over 2000kr i drivstoff. Så da ble jeg skeptisk. 

Tenker jeg rett? Hva ville du gjort?

Anonymkode: e1c69...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leid en lukka bil og betalt det det koster for å få flytta det som ikke tåler å bli fraktet på åpen henger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 liter pr mil høres vanvittig drøyt ut for en varebil, selv 2.5 liter pr mil er drøyt og vil tro at forbruket i realiteten ligger under 1.5 og kanskje under literen men det kommer an på hvilken bil det er og hvordan man kjører. 

Anonymkode: b2db8...4a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2-akslede 10 m lange 4 m høye lastebil med 330 hester bruker 2.7 l på milen. 
5 liter pr mil, da må du ha lastebil og tilhenger på totalt 50 tonn. 

Anonymkode: b3502...073

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (5 timer siden):

Vår bruker 12 liter på mila 

Upraktisk å bruke sovjetisk tanks fra andre verdenskrig i hverdagen da.

Anonymkode: 92ff1...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...