Gå til innhold

Sykt vondt venstre lår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått fra et liv i sofaen til å trene styrke 3-5 ganger hver uke + lange turer 3-4 ganger i uka. Har gått ned rundt 20 kilo og masse centimeter. 

Selvom jeg var (og fortsatt er) alt for tung har jeg aldri hatt vondt noe sted. Har fått spørsmål flere ganger om jeg ikke har vondt i knær/ankler osv pga vekta, men har ikke hatt det. 

Men nå har jeg mer smerter enn noen gang. Kjenner noen ganger at det kan gjøre litt vondt i et kne for eksempel. Men gir seg ganske fort igjen. Men har en type smerte jeg har slitt med den siste måneden nå. 

Den gjør meg nesten handikappet når jeg ligger, sliter med å snu meg i senga, løfte beinet og dra det til meg. Smerten sitter bak Venstre lår, men også litt på Venstre side av rumpa. Det hjelper når jeg trener øvelser som for eksempelet lårpress. I det minste føles det bedre ut der og da. Men har så vondt når jeg går tur.

Denne smerten kom for ca 1 mnd siden og ble borte etter 2 uker. Gikk en tur på 6 km forrige uke og på slutten av turen kjente jeg samme smerten kom tilbake. Og nå har den vært der siden den turen. 

Kan jeg ikke gå turer eller er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette? Har jeg ødelagt noe eller overbelasta 

Anonymkode: 89682...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du har overbelastet noe, ja, og fått kanskje en muskelstrekk eller senebetennelse? Du bør nok ta en tur til legen og forklare treningsregimet ditt nå i forhold til før, da ser nok legen lettere sammenhengen.

Det kan hende en tablettkur med noe betennelsesdempende kan hjelpe. Har du prøvd ibux i noen dager og sjekket om det hjelper? Ibux er både betennelses- og smertedempende.

Anonymkode: 3911b...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 17.06):

Den gjør meg nesten handikappet når jeg ligger, sliter med å snu meg i senga, løfte beinet og dra det til meg. Smerten sitter bak Venstre lår, men også litt på Venstre side av rumpa. Det hjelper når jeg trener øvelser som for eksempelet lårpress. I det minste føles det bedre ut der og da. Men har så vondt når jeg går tur.

Denne smerten kom for ca 1 mnd siden og ble borte etter 2 uker. Gikk en tur på 6 km forrige uke og på slutten av turen kjente jeg samme smerten kom tilbake. Og nå har den vært der siden den turen. 

Kan jeg ikke gå turer eller er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette? Har jeg ødelagt noe eller overbelasta 

Anonymkode: 89682...943

Jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke om det kan være betente slimposer eller noe lignende.

Utsiden av hofta i høyde med hofteleddet kan bli sete for belastningslidelser. I dette området finnes en rekke muskler, sener og slimposer som befinner seg ved beinfremspringet trokanter major. Trokanter major smertesyndrom er en irritasjon/overbelastning av en eller flere av senene som fester seg på dette beinfremspringet på yttersiden av låret.

Anonymkode: 340f4...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...