Gå til innhold

Sluttoppgjør og arbeidsforhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig avsluttet arbeidsforholdet mitt, og har krav på sluttoppgjøret. I følge arbeidsmiljøloven så skal man få utbetalt oppgjøret den dagen man avslutter. Jeg fikk ikke pengene nå i desember, og når jeg kontakter dem, så får jeg beskjed om at pengene vil komme med januarlønnen til vanlig lønningsdag. 

Jeg trenger sårt disse pengene nå i desember, og forklarte det til arbeidsgiver, men da sa hun at hvis de kjører lønn utenom deres faste dato, så vil det påløpe ekstra kostnader for dem og det ønsket de ikke. Lurer derfor på om man kan jobbe rundt denne regelen eller om det finnes noen argumentasjoner, og be de utbetale pengene omgående? 

Anonymkode: f656a...55d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Når var siste arbeidsdag da? Du kan kreve å få utbetalt det som skal være ferdig beregnet, men skattemessig kan nok hende det lønner seg for deg å vente med å få de til januar. 

Anonymkode: 1fac9...a7a

• Liker 1
Skrevet

en dag i august var min siste arbeidsdag. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

en dag i august var min siste arbeidsdag. 

ts

Har du vært sykmeldt i mellomtiden? Når begynte du i ny jobb?

Anonymkode: 4b7ff...5aa

Skrevet

Nei, men er det relevant for saken? Saken er at jeg har krav på sluttoppgjør når jeg slutter i jobben. 

Skrevet

Du får jo en kraftig skattesmell hvis du får det før nyttår og bruker det opp 

Anonymkode: f1088...57c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får jo en kraftig skattesmell hvis du får det før nyttår og bruker det opp 

Anonymkode: f1088...57c

Dette må du forklare.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men er det relevant for saken? Saken er at jeg har krav på sluttoppgjør når jeg slutter i jobben. 

Det er såklart relevant fordi det er forskjell på om du hadde siste arbeidsdag eller siste ansattdag. Mange har også fritak fra arbeid i oppsigelsestiden av div grunner. Når var siste dag i oppsigelsestiden hvor du ikke lengre er ansatt i selskapet?

Anonymkode: 88ff5...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...