AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Del Skrevet 13. desember 2022 Har de siste ukene vært plaget med leamus på høyre øyet (øyet lever sitt eget liv) såvidt synlig når det foregår. Er der bare et par min hver dag, men vært sånn et par uker. Flere som har opplevd det? Hva skyldes det? Anonymkode: 632b1...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Del Skrevet 13. desember 2022 Det er i mitt tilfelle, og svært ofte andres, relatert til stress. Jeg får det hver gang det er spesielt mye på jobb, f.eks. Anonymkode: c7b02...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har de siste ukene vært plaget med leamus på høyre øyet (øyet lever sitt eget liv) såvidt synlig når det foregår. Er der bare et par min hver dag, men vært sånn et par uker. Flere som har opplevd det? Hva skyldes det? Anonymkode: 632b1...af6 Jeg hadde det ofte før, kommer av stress som oftest. Tror jeg drakk utrolig mye kaffe i den perioden også. Anonymkode: 06380...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Del Skrevet 13. desember 2022 Når du skriver leamus på øyet, så er det øyelokket du mener, ikke sant? Ufrivillige bevegelser i selve øyet kalles nystagmus og bør undersøkes av lege umiddelbart. Leamus er vanlig og ufarlig. Anonymkode: adcad...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg hadde leamus i mange mange måneder for et par år siden! Skjønte ikke hva det kunne komme av, følte meg ikke stresset, men ser jo nå i ettertid at jeg var inne i en veldig kjip periode. Så det kan være stress, som nevnt over. Anonymkode: 82f5a...068 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Del Skrevet 13. desember 2022 Hørt om rastløse ben? Leamus har samme mekanisme. Hvis du øker mineralnivåene i kroppen (prioriter magnesium), så er problem solved. Mineralmangel kommer som regel av D-vitaminmangel. Hvis du spiser sunt, kan det være nok å heve D-vitaminnivået et par hakk, sånn at kroppen får bedret evnen til å absorbere mineralene i maten du spiser. Anonymkode: f5e41...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 13. desember 2022 #7 Del Skrevet 13. desember 2022 For min del er det relatert til stress >_< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Del Skrevet 13. desember 2022 Har hatt det mye i perioder selv. Er som regel pga trøtthet eller stress ,men noen ganger er det også helt uten grunn. Og noen ganger som nå har jeg hatt en kjempestressende periode der jeg har sovet kjempelite (pga baby) men ikke hatt det i det hele tatt. Så tror det er litt tilfeldig. Det er ikke farlig Godt mulig det hjelper med magnesium og D-vit som andre sier, jeg har i perioder hatt lite av det. Men har ikke tenkt over om det har korrelert med mye leamus. Jeg har forøvrig også fått leamus i andre muskler, feks i låret.. men vanligst ved øyet. Anonymkode: 9ff89...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Del Skrevet 13. desember 2022 For min del kan jeg også få det når jeg er veldig stresset. Anonymkode: e69b3...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 14. desember 2022 #10 Del Skrevet 14. desember 2022 For min del er det også relatert til stress. I det siste har jeg hatt det hver dag i 4 måneder. Og jeg kan også få litt vekker av og til, noen dager varer det nesten i timer uten særlig pause, og da stopper jeg plutselig opp og tenker "ja, nå er jeg faen så stressa, jeg må gjøre noe!". Jobber naturligvis hver dag med dette, men så kommer ting over meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå