Gå til innhold

Drypper fra kjøkkenvifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det skyldes? Kjenner det kommer kulde ut og tror det kan skyldes kondens? Hvordan kan dette fikses? Hvem kontakter man lissom? Er ikke praktisk anlagt i det hele tatt, så kan nok ikke fikse dette selv. 

Anonymkode: 41d37...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mens du lager mat og det koker vann/ steker 

Skrevet

Muligens kondens luftehatt etc ta en tur opp på loftet og kikk 

Skrevet

Hvor drypper det?

Anonymkode: df148...70a

Skrevet

Drypper ned over koketoppen. Rett ned. Drypper litt hele tiden. Spesielt om morgenen og når jeg lager middag. Bor i blokk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Drypper ned over koketoppen. Rett ned. Drypper litt hele tiden. Spesielt om morgenen og når jeg lager middag. Bor i blokk.

Men det drypper også når du ikke lager mat?

Skrevet

Det drypper sikkert fett. Ta ut filteret og vask det i oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 47154...60c

• Liker 3
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Men det drypper også når du ikke lager mat?

Ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det drypper sikkert fett. Ta ut filteret og vask det i oppvaskmaskinen. 

Anonymkode: 47154...60c

Det er ikke fett. Har vasket filteret, og det som drypper er vann. 

Skrevet

Kondens. Blokken har kanskje en vaktmester som kan ta det videre?

Skrevet

Fett som drypper, samme her når filteret ikke blir rengjort jevnlig. 

Skrevet

Det høres ut som kondens. Ganske nytt kjøkken?
Hos oss hjelper det å slå på kjøkkenviften når vi dusjer. Og vi har hatt en ventilasjons-tekniker på besøk som byttet et del på taket som hørte til ventilasjonen og kjøkkenvifta. 

Anonymkode: 5e16a...d41

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hos oss hjelper det å slå på kjøkkenviften når vi dusjer. Og vi har hatt en ventilasjons-tekniker på besøk som byttet et del på taket som hørte til ventilasjonen og kjøkkenvifta. 

Hos oss så drypper/renner det flere dl med vann fra kjøkkenvifta. Kan du skru opp skapet over viften?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjalp det med ventilasjonstek? Har undersøkt, men kan virke som om det er noe dårlig isolasjon. Har 10 tommeltotter så aner ikke hvordan jeg evt. skulle etterisolert. Må nok ha noen inn tenker jeg. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hos oss så drypper/renner det flere dl med vann fra kjøkkenvifta. Kan du skru opp skapet over viften?

Nei, jeg er helt dum på slike ting. Må nok ha en handy-person inn. Hva har dere gjort? Kan ikke være bra at det drypper ned i grytene? Jeg tørker og tørker. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei, jeg er helt dum på slike ting. Må nok ha en handy-person inn. Hva har dere gjort? Kan ikke være bra at det drypper ned i grytene? Jeg tørker og tørker. Ts

Vi skrudde opp skapet over kjøkkenviften og tørket der, der var det fult av vann også. Teknikker hjalp noe, men han sa at vi kunne forebygge videre med å ha på kjøkkenviften når vi dusjet. Og så gjorde han noe på taket med ventilasjonen, men vet ikke hva. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...