AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #21 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 15.19): Barnehagen kan selvsagt ikke fortelle deg det når det er snakk om vold Anonymkode: 380b8...42a Hæ? Selvsagt må barnehagen fortelle mor at barnet hennes blir slått av andre barn, dersom dette er tilfellet. Anonymkode: 505a2...b57 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #22 Skrevet 22. januar 2023 Samme skjedde med en sønn av min venninne. Han sa han ble slått av mor og stefar fordi han var sjalu på yngre søsken og sint på stefar. Skolen meldte og han ble faktisk flyttet i avlastningsfamilie. Han skrek og ville ikke og tagg og bad om å få komme hjem, men det fikk han ikke! Så det gikk faktisk så langt! De fikk beholde de andre barna hjemme, Anonymkode: 1326a...526 2
blubba1995 Skrevet 22. januar 2023 #23 Skrevet 22. januar 2023 Fluttershy skrev (5 timer siden): Datteren vår gjorde det samme i 3-4 års alderen. Her var det hun som slo oss, slet med raserianfall på den tiden. Greia er at hun slo oss, fikk selv vond av slaget, og gikk rundt å sa til folk av mamma og pappa slår meg. Nå ble vi aldri meldt pga dette, men poenget mitt er at barn sier mye rart, av mange merkelige grunner. Dette VET barnevernet, de har god kunnskap om barn, men må selvfølgelig undersøke slike meldinger. Jeg ville pustet med magen, samarbeidet, og ellers fortsatt som før. Ikke bruk for mye energi på å bekymre deg, jeg er sikker på at alt ordner seg! Snakket med en advokat, og han sa dette ikke var grunnlag til å ta henne fra meg. Hvis dem skulle ha tatt henne fra meg, så skulle hun ha blitt tatt med en gang. Advokaten mener at jeg blir tilbydd hjelpetiltak ikke overflytting av barnet. Men syns det er rart at dem skal snakke med meg hva dem har funnet ut etter en måned, hva betyr dette? Trodde som sagt dem brukte tre måneder.
Khloe P.T Skrevet 22. januar 2023 #24 Skrevet 22. januar 2023 blubba1995 skrev (3 minutter siden): Snakket med en advokat, og han sa dette ikke var grunnlag til å ta henne fra meg. Hvis dem skulle ha tatt henne fra meg, så skulle hun ha blitt tatt med en gang. Advokaten mener at jeg blir tilbydd hjelpetiltak ikke overflytting av barnet. Men syns det er rart at dem skal snakke med meg hva dem har funnet ut etter en måned, hva betyr dette? Trodde som sagt dem brukte tre måneder. Min umiddelbare tanke er at saken avsluttes. Men jeg har ingen erfaring med barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #25 Skrevet 22. januar 2023 blubba1995 skrev (5 minutter siden): Snakket med en advokat, og han sa dette ikke var grunnlag til å ta henne fra meg. Hvis dem skulle ha tatt henne fra meg, så skulle hun ha blitt tatt med en gang. Advokaten mener at jeg blir tilbydd hjelpetiltak ikke overflytting av barnet. Men syns det er rart at dem skal snakke med meg hva dem har funnet ut etter en måned, hva betyr dette? Trodde som sagt dem brukte tre måneder. De har sikkert kommet frem til at dette er noe oppspinn fra barnets side, og dermed vil de nok bare avslutte saken. Anonymkode: 4421b...fe3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #26 Skrevet 22. januar 2023 Barn lærer det fra en plass. Oftest fra foreldre. Anonymkode: 6902d...f64
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #27 Skrevet 22. januar 2023 Sønnen min drev med dette i den alderen da han hadde problemer med å utrykke seg. Hvis jeg ikke gjorde slik han ville så slo jeg han. Jeg tok det opp med ped leder i bhg hun sa at barn løy mye i den alderen og det visste de. Man blir jo skremt. Anonymkode: db2a1...bdb
blubba1995 Skrevet 24. januar 2023 #28 Skrevet 24. januar 2023 Var et ganske greit møte, skulle bare få hjelpetiltak å ikke mere enn det. Dem nevnte ingenting annet egentlig. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #29 Skrevet 24. januar 2023 10 minutter siden, blubba1995 said: Var et ganske greit møte, skulle bare få hjelpetiltak å ikke mere enn det. Dem nevnte ingenting annet egentlig. Bra møtet gikk fint, håper hjelpetiltakene blir en god erfaring og at dialogen med barnevernet fortsetter å være grei. Anonymkode: 9fb58...8ea
Reign Skrevet 24. januar 2023 #30 Skrevet 24. januar 2023 Embla Othea skrev (På 17.12.2022 den 11.31): Samarbeid med barnevernet, og hvis det virkelig ikke stemmer at du slår barna dine, så har du ingenting å bekymre deg over. Dette er fasit. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå