AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hei, jeg var på barnevernsmøte for noen dager siden og datteren min har sagt at jeg slått henne og har gjort det flere ganger, dette hsr hun sagt til flere ansatte, og dette må barnevernet undersøke . Jeg har aldri rørt datteren min noen gang på den måten, og jeg et redd for å midte henne. Jeg har og hørt fra min datter at flere i barnehagen st flere barn slår henne, Jeg syns det et rart st barnehagen ikke har snakket med meg først om dette. Jeg er drit bekymra over denne saken. Hun et 4 år og har fantasier. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: ac5a4...aac 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Ta det opp på mobilen på video og bevis at hun sier ting ut av det blå. Si at du aldri har slått henne og sier sånt uten videre. Barn sier mye rart, og når barn sier i fra lager de sak ut av det. Samarbeid og vær rolig og trygg i din situasjon. Dette går bra. Anonymkode: 24850...7d6 3 1
Silva Pluvialis Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Det er vanlig prosedyre at barnevernet/politiet kontaktes før foreldre i tilfeller hvor det mistenkes vold eller seksuelle overgrep. Dette for at foreldrene ikke skal få tid til bevisforspillelse, evt til å manipulere barnet til taushet hvis mistankene skulle være berettiget. Forstår veldig godt at dette er vondt, men samarbeid med barnevernet, så ordner dette seg om påstandene er grunnløse. 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Har etf amiliemedlem med lignende situasjon, bare et eldre barn som påstår at han er voldelig mot han. Faren har null selvinnsikt og kan ikke forstå hvor barnet har dette fra. Faren mener dog også at det er hårreisende at man ikke kan ta barna i ørne når de gjør noe galt. Summasumarum, mannen har ikke samvær med barnet lengre en gang. Samarbeid med barnevernet, vær ærlig og vær åpen for hjelp og tiltak, så går dette mye fortere over enn hvis du konstant fornekter alt. Anonymkode: 287c5...b90 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Sønnen min løy også om at stefar slo han, og meg. Det var sjalusi som lå bak. Er det noe sånt underliggende som kan være årsaken til ditt barn også? Endring i livet som er vanskelig? Vær også obs på ansatte i barnevernet, barn er utrolig lett å lede til å si det man vil hvis man ikke bruker rett avhørsteknikk (feks skal barn aldri spørres direkte slår x deg, da kan det hende de føler de forventer at de skal svare). Dette kan og være en årsak. Anonymkode: 53857...6b6 2 1
blubba1995 Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 9.04): Sønnen min løy også om at stefar slo han, og meg. Det var sjalusi som lå bak. Er det noe sånt underliggende som kan være årsaken til ditt barn også? Endring i livet som er vanskelig? Vær også obs på ansatte i barnevernet, barn er utrolig lett å lede til å si det man vil hvis man ikke bruker rett avhørsteknikk (feks skal barn aldri spørres direkte slår x deg, da kan det hende de føler de forventer at de skal svare). Dette kan og være en årsak. Anonymkode: 53857...6b6 Men nå tør jeg nesten ikke gå med henne i barnehagen legere . Jeg spurte når dem sa at de ville snakke med henne, om hvis hun sier at jeg slår henne da og, dem svarte med st da måtte de grave dypere, og hva betyr det?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #7 Skrevet 17. desember 2022 blubba1995 skrev (På 15.12.2022 den 22.10): Men nå tør jeg nesten ikke gå med henne i barnehagen legere . Jeg spurte når dem sa at de ville snakke med henne, om hvis hun sier at jeg slår henne da og, dem svarte med st da måtte de grave dypere, og hva betyr det? Grave dypere og finne ut hvorfor hun sier det hun gjør, om hun lyver, og hvorfor hun lyver. Å lyve om så alvorlige ting er ikke så vanlig, så kanskje hun har opplevd noe, men klarer ikke helt å formulere det. Anonymkode: 12c02...6ea 3
Embla Othea Skrevet 17. desember 2022 #8 Skrevet 17. desember 2022 Samarbeid med barnevernet, og hvis det virkelig ikke stemmer at du slår barna dine, så har du ingenting å bekymre deg over.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 Hvis du har ren samvittighet og vet du ikke har gjort noe, så slapp helt av. Ingenting kommer til å skje uten indikasjoner på at det kan stemme. Men forstår din bekymring også. BV er dømt i menneskerettsdomstolen utallige mange ganger for dårlig saksbehandling. Anonymkode: 6902d...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 1.56): Hei, jeg var på barnevernsmøte for noen dager siden og datteren min har sagt at jeg slått henne og har gjort det flere ganger, dette hsr hun sagt til flere ansatte, og dette må barnevernet undersøke . Jeg har aldri rørt datteren min noen gang på den måten, og jeg et redd for å midte henne. Jeg har og hørt fra min datter at flere i barnehagen st flere barn slår henne, Jeg syns det et rart st barnehagen ikke har snakket med meg først om dette. Jeg er drit bekymra over denne saken. Hun et 4 år og har fantasier. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: ac5a4...aac Barnehagen kan selvsagt ikke fortelle deg det når det er snakk om vold Anonymkode: 380b8...42a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 9.04): Sønnen min løy også om at stefar slo han, og meg. Det var sjalusi som lå bak. Er det noe sånt underliggende som kan være årsaken til ditt barn også? Endring i livet som er vanskelig? Vær også obs på ansatte i barnevernet, barn er utrolig lett å lede til å si det man vil hvis man ikke bruker rett avhørsteknikk (feks skal barn aldri spørres direkte slår x deg, da kan det hende de føler de forventer at de skal svare). Dette kan og være en årsak. Anonymkode: 53857...6b6 Bv avhører ikke barn. De snakker med barn.. Politiet/barnehuset avhører. Bv-ansatte har god opplæring i hvordan snakke med barn. Anonymkode: ae076...1ff 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Tror jeg hadde filmet en pedagogisk samtale med barnet mitt. "hvorfor sier du i barnehagen at jeg slår deg?" "hva tror du skjer om barnehagen tror mamma slår deg?" Også spinne videre på det derfra.. Anonymkode: 4cc42...f24 1
blubba1995 Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tror jeg hadde filmet en pedagogisk samtale med barnet mitt. "hvorfor sier du i barnehagen at jeg slår deg?" "hva tror du skjer om barnehagen tror mamma slår deg?" Også spinne videre på det derfra.. Anonymkode: 4cc42...f24 Hun har sagt at det er fordi hun var sint på meg. Hun har og sagt st barnehagen har kastet henne i gulvet og kalt henne dum. hadde hjemmebesøk for noen dager siden. Dem ville ha et møte med meg på tirsdag. Bruker ikke dem å ha tre måneder på å undersøke? Blir veldig redd.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Var samme her for noen år siden. Jeg fikk en dag tlf av bv om vi kunne komme på møte 1 time senere. Da hadde de vært i møte med 2 av 3 barn den dagen, det ene barnet vårt hadde sagt at far hadde slått eldste barnet vårt på rumpa, så skolen hadde meldt bekymring. Det var ikke hold i det barnet sa. Og det skjønte også bv etter møtet med oss. De hadde også et hjemmebesøk, og et møte til med oss før de henla saken (bhg til nr 3 ble aldri kontaktet heller). Så jeg skjønner godt alle tankene som kverner, redselen osv. Men så lenge man ikke har vært voldelige, så vil det gå fint. Anonymkode: 5b4ea...1d3 1 1
kraftwerk Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 1.56): Hei, jeg var på barnevernsmøte for noen dager siden og datteren min har sagt at jeg slått henne og har gjort det flere ganger, dette hsr hun sagt til flere ansatte, og dette må barnevernet undersøke . Jeg har aldri rørt datteren min noen gang på den måten, og jeg et redd for å midte henne. Jeg har og hørt fra min datter at flere i barnehagen st flere barn slår henne, Jeg syns det et rart st barnehagen ikke har snakket med meg først om dette. Jeg er drit bekymra over denne saken. Hun et 4 år og har fantasier. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: ac5a4...aac Hvorfor spør du ikke barnet om hvorfor hun sier slikt?
kraftwerk Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 blubba1995 skrev (2 timer siden): Hun har sagt at det er fordi hun var sint på meg. Hun har og sagt st barnehagen har kastet henne i gulvet og kalt henne dum. hadde hjemmebesøk for noen dager siden. Dem ville ha et møte med meg på tirsdag. Bruker ikke dem å ha tre måneder på å undersøke? Blir veldig redd. Hvorfor var hun sint på deg, og hvorfor sier hun heller ikke at hun er sint istedenfor? Dette er viktige samtaler du må ha med barnet, du har her en oppgave for å lære barnet ditt å reflektere og forstå konsekvenser. Selvfølgelig har ikke bhg kastet hun i gulvet, igjen - spør hun hvorfor hun sier sånt, og at det er ikke lov å si sånne ting når det ikke er sant.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 blubba1995 skrev (6 timer siden): Hun har sagt at det er fordi hun var sint på meg. Hun har og sagt st barnehagen har kastet henne i gulvet og kalt henne dum. hadde hjemmebesøk for noen dager siden. Dem ville ha et møte med meg på tirsdag. Bruker ikke dem å ha tre måneder på å undersøke? Blir veldig redd. Men få det på film. Anonymkode: 4cc42...f24
Fluttershy Skrevet 22. januar 2023 #18 Skrevet 22. januar 2023 Datteren vår gjorde det samme i 3-4 års alderen. Her var det hun som slo oss, slet med raserianfall på den tiden. Greia er at hun slo oss, fikk selv vond av slaget, og gikk rundt å sa til folk av mamma og pappa slår meg. Nå ble vi aldri meldt pga dette, men poenget mitt er at barn sier mye rart, av mange merkelige grunner. Dette VET barnevernet, de har god kunnskap om barn, men må selvfølgelig undersøke slike meldinger. Jeg ville pustet med magen, samarbeidet, og ellers fortsatt som før. Ikke bruk for mye energi på å bekymre deg, jeg er sikker på at alt ordner seg! 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #19 Skrevet 22. januar 2023 kraftwerk skrev (5 timer siden): Hvorfor var hun sint på deg, og hvorfor sier hun heller ikke at hun er sint istedenfor? Dette er viktige samtaler du må ha med barnet, du har her en oppgave for å lære barnet ditt å reflektere og forstå konsekvenser. Selvfølgelig har ikke bhg kastet hun i gulvet, igjen - spør hun hvorfor hun sier sånt, og at det er ikke lov å si sånne ting når det ikke er sant. Sistnevnte vil faktisk forsterke slik oppførsel. Dette er ikke å møte barnet sitt på følelser. Anonymkode: 109bd...66b
Leselusa Skrevet 22. januar 2023 #20 Skrevet 22. januar 2023 Tråden er ryddet for brukerangrep Mvh. Leselusa, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå