Gå til innhold

Hva skal jeg si til legen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter her og gruer meg litt til å gå til legen. Skal være der om en times tid. Har vært borte fra jobb en uke nå, pga bihulebetennelse og influensa. Nå føler jeg meg noe bedre, men i tillegg til fysiske problemer, sliter jeg med psyken også. Er så redd for at legen skal si at jeg bare MÅ komme meg på jobb igjen, når jeg ikke føler meg klar for d i d hele tatt! Kan han si noe sånt? Syns d er vanskelig å fortelle hvordan jeg sliter inni meg... Noen andre som har vært i situasjoner som dette? Må jeg ha en unnskyldning for å få fortsatt sygemelding?? hjeeelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet
Er så redd for at legen skal si at jeg bare MÅ komme meg på jobb igjen, når jeg ikke føler meg klar for d i d hele tatt! Kan han si noe sånt? Syns d er vanskelig å fortelle hvordan jeg sliter inni meg...

Hvis du ikke forteller hvorfor du sliter, kan han nok si noe sånt.

Det er klart det er vanskelig å snakke om hvordan du har det nå. Men er det noen du kan si det til, er det jo legen din! Husk at han har taushetsplikt og har vært borti det meste før.

Lykke til!

Skrevet

Kjenner meg igjen i det å være redd for å si til legen hva man tenker føler og mener inni seg. Men vettu, hvis du først bare begynner å si at du ikke egentlig har det så bra - så tror jeg det kan lette litt på så det blir lettere å snakke. Si du ikke har det så bra inni deg og at du synes det er vanskelig å snakke om. Da er det nok stor sjanse for at legen får deg på gli ved å spørre litt.

Lykke til! :klem:

Skrevet

Nå ser jeg på klokken, og ser at du allerede har vært hos legen, og jeg håper det gikk greit! Hva grunnen er til at du sliter, bør du fortelle legen din om. At dere får en dialog, slik at du får den hjelpen du har behov for. Det lønner seg å være ærlig, og det er godt å få ut leie tanker.

Lykke til!

:blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...