Gå til innhold

Kjøttdeig smaker generelt ille.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har den siste mnd lagt merke til at kjøttdeig rett og slett smaker fjøs og ubehagelig. Merke eller butikk spiller ingen rolle, er usmak på alt sammen i større eller mindre grad. Er det flere som har merket dette eller har det rett og slett klikka for smaksløkene mine?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter jeg fikk barn så takler jeg ikke kjøttdeig lengre. Lurer på om det er noe hormonelt. 

Anonymkode: d2511...3f0

• Liker 1
Skrevet

Har ikke lagt merke til dette med kjøttdeigen men noen spisspaprika smaker møkk for tia.

Anonymkode: 3fa23...399

Skrevet

Har spist kjøttdeig oftere enn hva jeg normalt gjør i det siste, og har ikke oppdaget noe endring i smak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke merket noe. Jeg bruker kjøttdeig ofte og fabrikant spiller ingen rolle.

• Liker 1
Skrevet

Bruker kun Gilde sin. Har ikke merket noe i det siste, men har alltid synes kjøttdeig smaker ille hvis den ikke krydres nok.

Anonymkode: ffb80...981

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke rart det smaker fjøs da, det er jo likdeler av et dyr som har stått i et fjøs 

Anonymkode: 26b82...00e

• Liker 2
Skrevet

næh, ingen forskjell

Anonymkode: d38aa...c3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er ikke rart det smaker fjøs da, det er jo likdeler av et dyr som har stått i et fjøs 

Anonymkode: 26b82...00e

Skal ikke smake fjøs og har ikke gjort det til nå heller. Biff er fortsatt bra på smak feks🙂 fra vegang-culten kanskje?

Da konkluderer jeg med at det er mine smaksløker som er ute å sykler. Takk for svar folkens😃

Skrevet

Skjønner hva du mener.

Synes noe kjøttdeig smaker hvit pepper, og det lukter fjøs i mitt hode. Avskyr hvit pepper. 

Aner ikke hva som gir den smaken siden kjøttdeig ikke inneholder krydder. Kan det være noe dyrene har spist?

Skrevet

Spiser ofte kjøttdeig. Dessverre så ødelegges ofte smaken av fårekjøtt…. Vet ikke om de bønder fårekjøtt inn, eller om det kommer inn rester, men sau smaker det av og til av kjøttdeigen, og faktisk av og til av burgerne vi kjøper :( Ingenting som ødelegge ret måltid mer enn dette!! 

Anonymkode: bb5c4...171

Skrevet

Med litt tacokrydder blir det bra vettu 

Anonymkode: 77e28...5af

Skrevet

Er enig i det. Smaker ikke rent kjøtt i det hele tatt, og mistenker at det er tilsatt mye rester og dritt, akkurat som pølser. Har kjøpt kjøttdeig som kvernes i butikken rett før du kjøper, og det har en helt annen smak.

Anonymkode: ce1e5...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Med litt tacokrydder blir det bra vettu 

Anonymkode: 77e28...5af

Nei det var akuratt det som ikke fungerte. Barnet ville ha taco i helga og ikke engang da klarte jeg å få i meg kjøttet.

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Spiser ofte kjøttdeig. Dessverre så ødelegges ofte smaken av fårekjøtt…. Vet ikke om de bønder fårekjøtt inn, eller om det kommer inn rester, men sau smaker det av og til av kjøttdeigen, og faktisk av og til av burgerne vi kjøper :( Ingenting som ødelegge ret måltid mer enn dette!! 

Anonymkode: bb5c4...171

Helt enig. Fårekjøtt er uspiselig for min del. Men skal da egentlig ikke være får i kjøttdeig?

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er enig i det. Smaker ikke rent kjøtt i det hele tatt, og mistenker at det er tilsatt mye rester og dritt, akkurat som pølser. Har kjøpt kjøttdeig som kvernes i butikken rett før du kjøper, og det har en helt annen smak.

Anonymkode: ce1e5...2ab

Skal innrømmet at tanken har slått meg at det er blandingen som har blitt verre. Er betydelig mye mer trevler og sener i kjøttet nå ihvertfall. Fult av hvite, seige klumper. Kanskje for å holde prisen nede..

Skrevet

Både jeg og mannen har kommentert kjøttdeigen i det siste.

Anonymkode: f9715...abd

Skrevet

Jeg vokste opp på 80 tallet.  Da kom kjøttdeig kun i snapp og den smakte himmelsk i forhold til hva den gjør i dag.  Har sluttet å kjøpe FP sin fordi jeg fant ut at folkets, gilde osv. smakte litt bedre men syns ikke det er godt ift. hvordan det smakte før.  Lurer på hva som har skjedd. 

Anonymkode: cd7d9...2c8

Skrevet
Elle Melle skrev (53 minutter siden):

Skjønner hva du mener.

Synes noe kjøttdeig smaker hvit pepper, og det lukter fjøs i mitt hode. Avskyr hvit pepper. 

Aner ikke hva som gir den smaken siden kjøttdeig ikke inneholder krydder. Kan det være noe dyrene har spist?

Ja noe må det jo være. Kommer tilå bli lenge til jeg kjøper kjøttdeig ihvertfall. Tror faktisk jeg skal spørre en av levrandørene. Er ikke ofte jeg bryr meg så mye, men jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig på det her.

Skrevet

Har du tid og kjøkkenmaskin, lag din egen kjøttdeig.  Jeg har valgt å bytte bort kjøttdeig pga pris & kvalitet. Bruker annen type kjøtt i stedet, biffstrimler, kylling filet osv. Orginal taco bruker ikke kjøttdeig. Søk etter oppskrifter på nett.

Anonymkode: 86203...5aa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du tid og kjøkkenmaskin, lag din egen kjøttdeig.  Jeg har valgt å bytte bort kjøttdeig pga pris & kvalitet. Bruker annen type kjøtt i stedet, biffstrimler, kylling filet osv. Orginal taco bruker ikke kjøttdeig. Søk etter oppskrifter på nett.

Anonymkode: 86203...5aa

Jeg kommer til å kjøpe biffkjøtt o.l. fremover. Tidsklemma stopper meg nok fra å lage egen noe spesielt mye. Men kan vel strengt tatt masseprodusere og fryse. Tacoen er igrunn ikke hovedproblemet, er bare en av mange retter som utgår pga kjøttdeig😁 takk for tips!

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vokste opp på 80 tallet.  Da kom kjøttdeig kun i snapp og den smakte himmelsk i forhold til hva den gjør i dag.  Har sluttet å kjøpe FP sin fordi jeg fant ut at folkets, gilde osv. smakte litt bedre men syns ikke det er godt ift. hvordan det smakte før.  Lurer på hva som har skjedd. 

Sånn pølsepakke? Altså rund pakke? Kom på nå at mamma kjøpte en slik i høst og den var faktisk veldig god. Hadde helt glemt den.

Skrevet
Macro skrev (4 minutter siden):

Jeg kommer til å kjøpe biffkjøtt o.l. fremover. Tidsklemma stopper meg nok fra å lage egen noe spesielt mye. Men kan vel strengt tatt masseprodusere og fryse. Tacoen er igrunn ikke hovedproblemet, er bare en av mange retter som utgår pga kjøttdeig😁 takk for tips!

Sånn pølsepakke? Altså rund pakke? Kom på nå at mamma kjøpte en slik i høst og den var faktisk veldig god. Hadde helt glemt den.

Mente snabb, ikke snapp.😅  Ja en sånn pølselignene sak i plast. Måtte jobbe mere for å gnure kjøttdeigen i panna.  Men den var god.   Jeg syns kjøttdeigen blir mer og mer smakløs på en måte....pleier å tilsette litt salt hvis den er uten salt men ikke noe mer. Skal ikke være nødvendig å krydre den masse når den skal f.eks brukes til spagetti. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...