norw Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 (endret) Det er sikkert ikke med vilje, men jeg begynner virkelig å lure på hva folk holder på med noen ganger. En dame jeg er ute med iblant er litt "enkel" og har en eller flere diagnoser, mens en annen kar har mastergrad og skjønner litt, men har tilsynelatende lav EQ. Denne dama prøver tilsynelatende å hjelpe litt, samtidig som hun viser interesse for meg nå og da (det er bankers, ikke jeg som feiltolker). Hvis jeg er ute med henne kan hun begynne å gnåle på damer vi møter, om at jeg er singel og interessert i å treffe noen, hun kan mase om hvor de bor, sier hvor jeg bor osv. Noe av det dummeste hun har gjort er å klaske en dame på rumpa, faktisk flere ganger i løpet av kort tid, på en måte som kunne få det til å se ut som meg. Den dama som ble klaska på skjønte kanskje at det ikke var meg, for da hun snudde seg så hun en facepalm. Jeg var mildt sagt oppgitt. For ikke lenge siden skulle jeg møte henne og han som omtales som tredjemann lenger ned i innlegget på et utested, jeg kom litt senere enn dem pga julebord. De hadde kommet i kontakt med noen damer, og hun begynte å vise bilde(r) av meg, spørre om de synes at jeg er kjekk osv. Gudene vet hva annet hun sa eller spurte om. Dama som er litt "enkel" inviterte til en fest tidligere i år, med noen av hennes venninner, og så var vi noen karer. Og så klarte hun å si at den ene venninna har blitt tatt for fyllekjøring et par ganger, som alle hørte. Venninna synes ikke at det var særlig ålreit, men ble ikke særlig dramatisk. Likevel helt unødvendig. Hva om hun ville gi et godt inntrykk, kanskje hun likte en av oss mennene utover det vennskapelige? Og så var jeg på kino og deretter ute på byen med et par kompiser i går. Han ene, han med mastergraden, er gift og har unger. Over 40. Han har ikke hatt særlig mye suksess med damer før han traff en filippinsk dame og gifta seg. Så kom vi i snakk med noen damer på et nabobord, og han klarer å si at vi er ute på byen for å sjekke damer, altså jeg og tredjemann som begge er single. Seriøst? Jeg sa til ham at det var en dårlig idé, men prøvde å ikke kjefte for mye på ham, og så kamuflerte jeg min irritasjon ved å si at det ikke er sikkert at tredjemann var særlig happy for at han sier at vi er ute for å sjekke damer. Det er kanskje ikke så mye å svare på her, men begynner å bli frustrert over folk i vennekretsen som ødelegger, selv om de kanskje prøver å hjelpe eller tenker at det ikke spiller noen rolle. Jeg mistenker at slike folk plutselig kan komme med annen ufordelaktig info også, som at nevnte tredjemann fra i går er trygdet etc. Endret 11. desember 2022 av norw
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Sånne venner er irriterende ja. Enten må du ta en alvorsprat med hun venninna som prøver å spleise deg med andre hele tiden, leve med det eller fase henne ut. Jeg hadde nok gjort det siste. Han andre kom med en klein og sleivete kommentar når han sier til damer at dere er ute for å sjekke damer men om det bare var et engangstilfelle får du unnskylde han. Folk sier mye korttenkt i fylla. Så lenge du er trygg på deg selv driter du i det, er ikke som du kommer til å møte de damene igjen eller at de vil huske deg i fremtiden som kompisen til han kleine hehe. Alt er glemt i morgen. Forøvrig bør du be admins flytte tråden til Vennskap for den ligger i feil forum nå. Anonymkode: e12d5...3f6
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sånne venner er irriterende ja. Enten må du ta en alvorsprat med hun venninna som prøver å spleise deg med andre hele tiden, leve med det eller fase henne ut. Jeg hadde nok gjort det siste. Han andre kom med en klein og sleivete kommentar når han sier til damer at dere er ute for å sjekke damer men om det bare var et engangstilfelle får du unnskylde han. Folk sier mye korttenkt i fylla. Så lenge du er trygg på deg selv driter du i det, er ikke som du kommer til å møte de damene igjen eller at de vil huske deg i fremtiden som kompisen til han kleine hehe. Alt er glemt i morgen. Forøvrig bør du be admins flytte tråden til Vennskap for den ligger i feil forum nå. Anonymkode: e12d5...3f6 Jeg postet i denne kategorien fordi tråden handler om venner som saboterer for meg og andre som er single, når vi er ute på byen eller på fester, og i hvert fall er åpne for flørting++. Jeg kan nesten ikke fase ut denne "enkle" dama, siden hun inviterer til fester, det kan være greit å gå ut med henne og evt hennes venninner istedenfor å bare være menn osv. Og så får jeg kanskje prøve å si noe til henne uten at det blir for mye ståhei og sure miner. Vil tro at hun er redd for å miste meg og han som omtales som tredjemann. Hun kontakter oss ganske ofte, og hun treffer ikke så mange andre enn oss jevnlig.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 norw skrev (4 minutter siden): Jeg postet i denne kategorien fordi tråden handler om venner som saboterer for meg og andre som er single, når vi er ute på byen eller på fester, og i hvert fall er åpne for flørting++. Jeg kan nesten ikke fase ut denne "enkle" dama, siden hun inviterer til fester, det kan være greit å gå ut med henne og evt hennes venninner istedenfor å bare være menn osv. Og så får jeg kanskje prøve å si noe til henne uten at det blir for mye ståhei og sure miner. Vil tro at hun er redd for å miste meg og han som omtales som tredjemann. Hun kontakter oss ganske ofte, og hun treffer ikke så mange andre enn oss jevnlig. Er det sabotasje eller er det bare plagsomt? Hadde du tenkt til å prøve å sjekke opp noen av disse damene som vennene dine har oppført seg upassende mot? Vet du, som dame så dømmer jeg menn etter hvordan deres venner er. Om noen i en vennegjeng oppfører seg upassende så vil jeg ikke ha noe med noen i den vennegjengen å gjøre. Så her bør du enten gjøre som Odd Magnus Williamson sier å sette på plass vennene dine som oppfører seg dritt mot damer, eller så burde du få deg andre venner. Jeg tror ikke det å dra på fest med denne enkle venninnen din gir deg noen fordeler i forhold til å bli kjent med andre damer. Når du kommer dit som hennes venn så blir du på en måte allerede friendzoned av andre damer som måtte kjenne henne der. Da er det mye bedre å skaffe seg litt mer oppegående kamerater og dra på fest med dem, for da kommer du på festen som en del av et fellesskap som andre har godt inntrykk av og det er dette som gir deg bedre hell i sjekking og mingling på fest også Anonymkode: e12d5...3f6 5
Rosakatt Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Da oppstår det nok fort kleine scenarioer ja 😅 Føler med deg Kvier folk seg for å fortsette kontakten med deg/dere, om dere møter ukjente og slikt skjer? Eller er det du som eventuelt trekker deg unna fordi det blir ubehagelig? Så lenge du er deg, tror jeg nok det skal gå bra å møte noen, på tross av at introduksjonen blir pinligere enn det som var meningen, om hun du møter er åpen for deg 😊 Men det spørs jo hvor tydelig du får fram din personlighet, i samspill med denne sabotasjen fra vennene dine Men som jeg ser du skriver over, kan det være lurt å snakke med henne om det
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det sabotasje eller er det bare plagsomt? Hadde du tenkt til å prøve å sjekke opp noen av disse damene som vennene dine har oppført seg upassende mot? Vet du, som dame så dømmer jeg menn etter hvordan deres venner er. Om noen i en vennegjeng oppfører seg upassende så vil jeg ikke ha noe med noen i den vennegjengen å gjøre. Så her bør du enten gjøre som Odd Magnus Williamson sier å sette på plass vennene dine som oppfører seg dritt mot damer, eller så burde du få deg andre venner. Jeg tror ikke det å dra på fest med denne enkle venninnen din gir deg noen fordeler i forhold til å bli kjent med andre damer. Når du kommer dit som hennes venn så blir du på en måte allerede friendzoned av andre damer som måtte kjenne henne der. Da er det mye bedre å skaffe seg litt mer oppegående kamerater og dra på fest med dem, for da kommer du på festen som en del av et fellesskap som andre har godt inntrykk av og det er dette som gir deg bedre hell i sjekking og mingling på fest også Anonymkode: e12d5...3f6 Det er ødeleggende, eller i hvert fall potensielt ødeleggende. Både tredjemann og jeg kunne nok vært interessert i et eller annet med fyllekjøringdama, men vi er en del eldre og det er kanskje urealistisk. Hun "enkle" har sagt til oss at tredjemann og jeg ikke er noe for hennes venninner, at vi ikke er deres typer menn, men vet ikke om venninnene faktisk har sagt det. Ikke utenkelig, først og fremst pga stor aldersforskjell. På det tidspunktet visste fyllekjøringdama neppe hvor gamle vi er. Angående gårsdagen er jeg mer usikker på om det fikk noen reell betydning. Kanskje tredjemann og/eller jeg kunne vært interessert i en av disse damene, men for min egen del var det ikke noe stort tap om han med mastergraden faktisk ødela. Den gangen på utestedet etter julebordet ville nok vært en fadese uansett. De damene var ikke særlig ålreite. Tredjemann var ivrig og seig, mens jeg bare ignorerte dem da jeg så hvor landet lå, at de svarte kort, så bort osv. Jeg skulle gjerne hatt bedre/andre venner, og jeg er irritert på tredjemann til tider også, som lyver på alderen min (!) uten å ha forhørt seg med meg, han kan si "kompisen min sa..." uten at jeg har sagt det, fordi han synes at det virker morsomt, interessant osv. Han lot den "enkle" dama tro at vi var mye yngre i årevis, som startet med at han løy om både hans og min alder. Så har det etter hvert kommet fram omtrentlig hvor gammel jeg er, men virker som at hun tror at tredjemann og jeg er jevngamle. Han er 6 år eldre enn meg. Foreløpig må jeg nok bare forholde meg til dem, være med på festene, dra ut på byen med dem osv. Jeg har egentlig ingen andre alternativer, bortsett fra noen raringer i Oslo (vi andre bor 30-45 min utenfor Oslo). Bare som et kort eksempel så var han ene raringen på julebordet (vennejulebord) og maste gjentatte ganger om at en dame på julebordet skulle massere ham om igjen og om igjen, en dame som er omtrent femten år eldre enn ham. Han virker veldig singel og overivrig. Han skulle også skvise seg inn mellom meg og en dame ved et bord på et utested en gang i tida, helt merkelig. Mulig at jeg bare kan få meg rare venner. Ville ikke overrasket meg om tredjemann ville foretrukket å bytte ut meg og disse andre også, men vi er nok hverandres nærmeste kompiser. Endret 11. desember 2022 av norw
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2022 (endret) Rosakatt skrev (28 minutter siden): Da oppstår det nok fort kleine scenarioer ja 😅 Føler med deg Kvier folk seg for å fortsette kontakten med deg/dere, om dere møter ukjente og slikt skjer? Eller er det du som eventuelt trekker deg unna fordi det blir ubehagelig? Så lenge du er deg, tror jeg nok det skal gå bra å møte noen, på tross av at introduksjonen blir pinligere enn det som var meningen, om hun du møter er åpen for deg 😊 Men det spørs jo hvor tydelig du får fram din personlighet, i samspill med denne sabotasjen fra vennene dine Men som jeg ser du skriver over, kan det være lurt å snakke med henne om det Det er vanskelig å vite hvor ødeleggende det er, om damene ville vært mer åpne for kontakt og flørting om det ikke var for alt det dumme vennene mine sier og gjør. Jeg har jo ikke full oversiktig over hva de sier heller, og det må jeg nesten bare prøve å tenke minst mulig på. Jeg kan ikke gå rundt og tenke at nå har de allerede sagt eller gjort noe som får folk til å se på oss/meg som noen raringer. Håper i hvert fall at jeg blir ansett som den mest normale av oss, tredjemann eller jeg. Tredjemann er langt mer "på" enn meg riktignok, kjemper, er ganske strategisk osv, og det fører til at han kanskje oppnår mer på et vis. Jeg vil bare fremstå som normalt oppegående, blid og omgjengelig, og kanskje det er godt nok om jeg har gjort en innsats for å se bra ut også. Endret 11. desember 2022 av norw
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 norw skrev (1 minutt siden): Det er ødeleggende, eller i hvert fall potensielt ødeleggende. Både tredjemann og jeg kunne nok vært interessert i et eller annet med fyllekjøringdama, men vi er en del eldre og det er kanskje urealistisk. Hun "enkle" har sagt til oss at tredjemann og jeg ikke er noe for hennes venninner, at vi ikke er deres typer menn, men vet ikke om venninnene faktisk har sagt det. Ikke utenkelig, først og fremst pga stor aldersforskjell. På det tidspunktet visste fyllekjøringdama neppe hvor gamle vi er. Angående gårsdagen er jeg mer usikker på om det fikk noen reell betydning. Kanskje tredjemann og/eller jeg kunne vært interessert i en av disse damene, men for min egen del var det ikke noe stort tap om hun faktisk ødela. Den gangen på utestedet etter julebordet ville nok vært en fadese uansett. De damene var ikke særlig ålreite. Tredjemann var ivrig og seig, mens jeg bare ignorerte dem da jeg så hvor landet lå, at de svarte kort, så bort osv. Jeg skulle gjerne hatt bedre/andre venner, og jeg er irritert på tredjemann til tider også, som lyver på alderen min (!) uten å ha forhørt seg med meg, han kan si "kompisen min sa..." uten at jeg har sagt det, fordi han synes at det virker morsomt, interessant osv. Han lot den "enkle" dama tro at vi var mye yngre i årevis, som startet med at han løy om både hans og min alder. Så har det etter hvert kommet fram omtrentlig hvor gammel jeg er, men virker som at hun tror at tredjemann og jeg er jevngamle. Han er 6 år eldre enn meg. Foreløpig må jeg nok bare forholde meg til dem, være med på festene, dra ut på byen med dem osv. Jeg har egentlig ingen andre alternativer, bortsett fra noen raringer i Oslo (vi andre bor 30-45 min utenfor Oslo). Bare som et kort eksempel så var han ene raringen på julebordet (vennejulebord) og maste gjentatte ganger om at en dame på julebordet skulle massere ham om igjen og om igjen, en dame som er omtrent femten år eldre enn ham. Han virker veldig singel og overivrig. Han skulle også skvise seg inn mellom meg og en dame ved et bord på et utested en gang i tida, helt merkelig. Mulig at jeg bare kan få meg rare venner. Ville ikke overrasket meg om tredjemann ville foretrukket å bytte ut meg og disse andre også, men vi er nok hverandres nærmeste kompiser. Min ærlige og velmente mening ut fra det du forteller her er at du bør skaffe deg en annen omgangskrets både for din egen personlige del og for å øke sjansen for å finne deg en partner. Du virker oppegående selv men henger alikevel med folk som er mye mer yngre enn deg og som sjekker mye mer yngre damer og dette gjør deg bare til narr. Ingen jenter i for eksempel 20 åra tar fulle mannfolk i for eksempel 40 årene seriøst. I deres øyne blir de eldre mennene nesten tapere eller i bestefall bare skikkelser på festen som kan være morsomt å fyllesnakke med men thats it. At du godtar å bli dratt med på fest til så mye yngre damer og godtar at kompisen din lyver om alderen deres gjør meg litt usikker på om du er så allright som du virker som. Uansett kutt ut venner som drar deg ned og lever på en måte som gir deg dårlig ry. Jeg snakker av erfaring her, hadde flere eldre nære bekjentskaper jeg ofte festet med, ingen av oss jentene så på de som aktuelle som noe mer enn kompiser og når vi hadde med venninner syns de alltid det var rart at de eldre karene var der selvom vi alle hadde det hyggelig ilag. Dette er menn som aldri fant seg dame, ikke før de faktisk vokste opp og sluttet å dra opp fylla med yngre damer og byttet miljø. Anonymkode: e12d5...3f6 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Norw jeg vil bare spesifisere at jeg har inntrykk av at du er en grei og fornuftig kar så jeg mente ikke noe nedlatende mot deg personlig i innlegget mitt over! Men du bør nok ta opp alvor at det kan være på tide å gjøre noen endringer i livet ditt som passer mer til din alder Anonymkode: e12d5...3f6
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min ærlige og velmente mening ut fra det du forteller her er at du bør skaffe deg en annen omgangskrets både for din egen personlige del og for å øke sjansen for å finne deg en partner. Du virker oppegående selv men henger alikevel med folk som er mye mer yngre enn deg og som sjekker mye mer yngre damer og dette gjør deg bare til narr. Ingen jenter i for eksempel 20 åra tar fulle mannfolk i for eksempel 40 årene seriøst. I deres øyne blir de eldre mennene nesten tapere eller i bestefall bare skikkelser på festen som kan være morsomt å fyllesnakke med men thats it. At du godtar å bli dratt med på fest til så mye yngre damer og godtar at kompisen din lyver om alderen deres gjør meg litt usikker på om du er så allright som du virker som. Uansett kutt ut venner som drar deg ned og lever på en måte som gir deg dårlig ry. Jeg snakker av erfaring her, hadde flere eldre nære bekjentskaper jeg ofte festet med, ingen av oss jentene så på de som aktuelle som noe mer enn kompiser og når vi hadde med venninner syns de alltid det var rart at de eldre karene var der selvom vi alle hadde det hyggelig ilag. Dette er menn som aldri fant seg dame, ikke før de faktisk vokste opp og sluttet å dra opp fylla med yngre damer og byttet miljø. Anonymkode: e12d5...3f6 Ja, jeg er jo enig i jeg er best tjent med å henge med noen andre, men i min alder er det veldig vanskelig å finne nye venner. Jeg er ikke veldig utadvendt heller, men blir pratsom med de jeg kjenner. Raringene i Oslo er stort sett ca 45-65, som ofte gjør meg yngst med god margin, mens hun "enkle" er i slutten av 20-årene, og vennene hennes og eksen hennes som er med iblant er for det meste i 20-årene. To forskjellige verdener. Vi møtte den "enkle" dama på et utested, og hun og tredjemann kjente hverandre litt fra før, og da ville ikke jeg ødelegge noe da han trakk fra noen år på min alder. Tenkte at det ikke var særlig sannsynlig å treffe henne igjen, i hvert fall ikke nå og da. Vi er mye eldre enn hun "enkle" og hennes folk, ja, men jeg føler at jeg selv glir godt inn der, og forsåvidt tredjemann også. Han bare ser eldre ut, begynt å bli litt grå i skjegget, kan i blant bli trøttere og mer sliten enn andre osv. På en fest med de i Oslo tidligere i år hørte jeg dem snakke om meg da jeg var i ferd med å gå, og de muligens trodde at jeg hadde gått, og han ene sa "han ser jo ut som at han er 23", men jeg er 15 år eldre. AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Norw jeg vil bare spesifisere at jeg har inntrykk av at du er en grei og fornuftig kar så jeg mente ikke noe nedlatende mot deg personlig i innlegget mitt over! Men du bør nok ta opp alvor at det kan være på tide å gjøre noen endringer i livet ditt som passer mer til din alder Anonymkode: e12d5...3f6 Det går bra, og ja, det er vi egentlig enige om. Skal søke på noen jobber og kanskje en ny jobb kan hjelpe på nettverksfronten. Nå har jeg utelukkende hjemmekontor, kanskje med et par unntak i året. Endret 11. desember 2022 av norw
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 Du beskriver en enkelthendelse med kompisen din, og ja, det var klønete av han. Men om du skal være venn med noen som har diagnoser, så må du faktisk akseptere at de ikke er som alle andre. Og jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde omtalt mine venner som har diagnoser som "enkel". Hold deg unna folk som har diagnoser om du ikke vil akseptere at de er som de er. Anonymkode: bbfaa...453 1
Rosakatt Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 norw skrev (1 time siden): Det er vanskelig å vite hvor ødeleggende det er, om damene ville vært mer åpne for kontakt og flørting om det ikke var for alt det dumme vennene mine sier og gjør. Jeg har jo ikke full oversiktig over hva de sier heller, og det må jeg nesten bare prøve å tenke minst mulig på. Jeg kan ikke gå rundt og tenke at nå har de allerede sagt eller gjort noe som får folk til å se på oss/meg som noen raringer. Håper i hvert fall at jeg blir ansett som den mest normale av oss, tredjemann eller jeg. Tredjemann er langt mer "på" enn meg riktignok, kjemper, er ganske strategisk osv, og det fører til at han kanskje oppnår mer på et vis. Jeg vil bare fremstå som normalt oppegående, blid og omgjengelig, og kanskje det er godt nok om jeg har gjort en innsats for å se bra ut også. Tar du kontakt med damer, når du er i andre settinger enn med vennene dine også? Man vet jo nødvendigvis ikke hvor man kan ende opp med å møte noen 😊 Har jo ikke vært vitne til noen av disse hendelsene, men kan være de dere møter ikke tar det så ille heller. Noen ja, noen nei, de fleste av oss har vel opplevd eller gjort noe pinlig i livet 😅
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 Bare kutt dem ut. Det hjelper ikke akkurat å ha med seg en dame på byen når hun klapser andre damer på rumpa. Synes nesten det virker mer som hun saboterer enn hjelper. Anonymkode: 47582...b37
AnonymBruker 42 Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 Kanskje litt klønete (i verste fall) ,men neppe noen "sabotasje", iaf. sånn som jeg ser det. Dvs. om du mener at de med intensjon prøver å ødelegge. Synes det virker mer som de desperat prøver å hjelpe deg å møte noen, jeg (med mine "lesebriller" på, altså) Det å si at man er på byen for å sjekke damer/menn er jo typisk sånn fjaseting man bare sier på skOy, og helt uavhengig av hva "motivet" med byturen er. Faller jo i samme kategori som "å drikke seg dritings" - selv om man bare skal ta en øl, eller andre fjaserier man kan lire av ved tilfeldige sammenstøt på vei til eller ved baren 😅 Det er da virkelig ikke noe å bli muggen for, synes jeg
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #15 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du beskriver en enkelthendelse med kompisen din, og ja, det var klønete av han. Men om du skal være venn med noen som har diagnoser, så må du faktisk akseptere at de ikke er som alle andre. Og jeg hadde blitt fly forbanna om noen hadde omtalt mine venner som har diagnoser som "enkel". Hold deg unna folk som har diagnoser om du ikke vil akseptere at de er som de er. Anonymkode: bbfaa...453 Tredjemann og jeg har i stor grad akseptert at hun er som hun er, vi har lave forventninger, er relativt tålmodige og pleier ikke å kjefte på henne. Han kan være litt hardere mot henne, men det er sjeldent. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive henne, om jeg ikke kan beskrive henne som enkel. Jeg har en kusine som er litt på samme måte, og faren, altså min onkel, har gjentatte ganger sagt at hun er dum til slekta. Jeg nøyer meg med "enkel". Rosakatt skrev (2 timer siden): Tar du kontakt med damer, når du er i andre settinger enn med vennene dine også? Man vet jo nødvendigvis ikke hvor man kan ende opp med å møte noen 😊 Har jo ikke vært vitne til noen av disse hendelsene, men kan være de dere møter ikke tar det så ille heller. Noen ja, noen nei, de fleste av oss har vel opplevd eller gjort noe pinlig i livet 😅 Egentlig ikke, utenom Tinder og tilsvarende, og sjeldent at jeg gidder der også. Ja, jeg håper at det ikke har stor betydning, og at jeg blir vurdert uavhengig av hva venner sier og gjør, men tenker at det trolig er ødeleggende i en eller annen grad. AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare kutt dem ut. Det hjelper ikke akkurat å ha med seg en dame på byen når hun klapser andre damer på rumpa. Synes nesten det virker mer som hun saboterer enn hjelper. Anonymkode: 47582...b37 Jeg er usikker på om det er mest til hjelp eller heller en ulempe, men har ikke særlig gode erfaringer med å dra ut på byen alene. En ulempe er at folk stadig vekk tror at jeg er sammen med henne, så jeg har sagt til henne at det er bedre om vi er flere og hvorfor. AnonymBruker 42 skrev (1 time siden): Kanskje litt klønete (i verste fall) ,men neppe noen "sabotasje", iaf. sånn som jeg ser det. Dvs. om du mener at de med intensjon prøver å ødelegge. Synes det virker mer som de desperat prøver å hjelpe deg å møte noen, jeg (med mine "lesebriller" på, altså) Det å si at man er på byen for å sjekke damer/menn er jo typisk sånn fjaseting man bare sier på skOy, og helt uavhengig av hva "motivet" med byturen er. Faller jo i samme kategori som "å drikke seg dritings" - selv om man bare skal ta en øl, eller andre fjaserier man kan lire av ved tilfeldige sammenstøt på vei til eller ved baren 😅 Det er da virkelig ikke noe å bli muggen for, synes jeg Jeg har ikke skrevet at de ødelegger med vilje, men heller det motsatte. Blir litt usikker siden hun "enkle" har vist interesse, sa at hun ville ha sex med meg tidligere i høst osv. Kan også være at hun er redd for at jeg skal bli sammen med en dame og mindre tilgjengelig, men jeg heller mest mot at hun er klønete og ikke helt forstår at hun ødelegger. Det er en dårlig idé å si at vi er ute for å sjekke damer, og det er en dårlig idé å si at vi skal drikke oss dritings, også om det er spøk.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #16 Skrevet 11. desember 2022 norw skrev (4 timer siden): Jeg postet i denne kategorien fordi tråden handler om venner som saboterer for meg og andre som er single, når vi er ute på byen eller på fester, og i hvert fall er åpne for flørting++. Jeg kan nesten ikke fase ut denne "enkle" dama, siden hun inviterer til fester, det kan være greit å gå ut med henne og evt hennes venninner istedenfor å bare være menn osv. Og så får jeg kanskje prøve å si noe til henne uten at det blir for mye ståhei og sure miner. Vil tro at hun er redd for å miste meg og han som omtales som tredjemann. Hun kontakter oss ganske ofte, og hun treffer ikke så mange andre enn oss jevnlig. Det høres ut som at du er forelsket i henne??? ❤️❤️❤️ love is in the air. 😍 Anonymkode: 7c0af...355
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #17 Skrevet 11. desember 2022 norw skrev (7 minutter siden): Tredjemann og jeg har i stor grad akseptert at hun er som hun er, vi har lave forventninger, er relativt tålmodige og pleier ikke å kjefte på henne. Han kan være litt hardere mot henne, men det er sjeldent. Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal beskrive henne, om jeg ikke kan beskrive henne som enkel. Jeg har en kusine som er litt på samme måte, og faren, altså min onkel, har gjentatte ganger sagt at hun er dum til slekta. Jeg nøyer meg med "enkel". Hvis du i fullt alvor synes det er uproblematisk å omtale noen du påstår er din venn som "enkel", er du vel ikke så veldig høyt hevet over resten av gjengen når det gjelder sosiale evner. At du i tillegg gir inntrykk av at du primært er vennen hennes fordi du har nytte av å gå på festene hennes og kunne henge med venninnene hennes på byen, begynner det å høres ut som om du utnytter en som ikke skjønner bedre. Begynn med å feie for din egen dør i stedet for å skylde på de rundt deg når du ikke gjør det beste inntrykket. Anonymkode: c1b04...caf 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #18 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du i fullt alvor synes det er uproblematisk å omtale noen du påstår er din venn som "enkel", er du vel ikke så veldig høyt hevet over resten av gjengen når det gjelder sosiale evner. At du i tillegg gir inntrykk av at du primært er vennen hennes fordi du har nytte av å gå på festene hennes og kunne henge med venninnene hennes på byen, begynner det å høres ut som om du utnytter en som ikke skjønner bedre. Begynn med å feie for din egen dør i stedet for å skylde på de rundt deg når du ikke gjør det beste inntrykket. Anonymkode: c1b04...caf Ser det for meg! Han alle vet har altfor høye tanker om seg selv! Anonymkode: 7c0af...355
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #19 Skrevet 11. desember 2022 Jeg trodde først det var min ex-venninne du snakket om, helt til jeg så du skrev Oslo 🙈. Det er en grunn til at mange har ghostet henne, jeg orket ikke ha ei sånn tett på meg. Har du vurdert å kutte henne ut? Anonymkode: 91329...d24
norw Skrevet 11. desember 2022 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 22.38): Det høres ut som at du er forelsket i henne??? ❤️❤️❤️ love is in the air. 😍 Anonymkode: 7c0af...355 Overhodet ikke. Jeg ville ikke vært sammen med en dame som ofte ikke skjønner ting, er relativt hyper, oppfattes som slitsom osv. Vet ikke hva du mener med det. Klaskinga var uansett en elendig idé, og hun dama satt sammen med noen menn. Jeg slapp billig unna. AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 22.45): Hvis du i fullt alvor synes det er uproblematisk å omtale noen du påstår er din venn som "enkel", er du vel ikke så veldig høyt hevet over resten av gjengen når det gjelder sosiale evner. At du i tillegg gir inntrykk av at du primært er vennen hennes fordi du har nytte av å gå på festene hennes og kunne henge med venninnene hennes på byen, begynner det å høres ut som om du utnytter en som ikke skjønner bedre. Begynn med å feie for din egen dør i stedet for å skylde på de rundt deg når du ikke gjør det beste inntrykket. Anonymkode: c1b04...caf Det er uproblematisk å skrive det her, og det er uproblematisk å snakke om henne med tredjemann, om hvordan hun er. Snakket nettopp med ham, blant annet om henne siden han har vært hos henne i kveld, og han var lei, var litt usikker på om det er verdt det osv. AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 22.50): Jeg trodde først det var min ex-venninne du snakket om, helt til jeg så du skrev Oslo 🙈. Det er en grunn til at mange har ghostet henne, jeg orket ikke ha ei sånn tett på meg. Har du vurdert å kutte henne ut? Anonymkode: 91329...d24 Vi kuttet henne ut for flere år siden, husker ikke hvorfor engang. Mulig at det hadde med penger å gjøre, for hun skal stadig låne og det kan ta litt tid før hun betaler tilbake, hun kan ignorere når man ber om pengene osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå