Gå til innhold

Hvordan kan dette være mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor 465 km fra Lillestrøm syd og fikk melding på Easy Park appen min i går at parkeringen var avsluttet, som sagt 465 km unna meg. Det var mitt bilnummer som var registrert og trekt fra min konto.

Jeg har aldri vert der med bilen min. 

Har sendt mail til Easy Park, men grubler fælt på dette. Er det sånn at en rett og slett kan legge inn feil bilnummer, også blir andre belastet? Da kan jeg i alle fall være glad for at det kun var 35 kr som var trekt fra kontoen min. 😳

Anonymkode: 20667...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange kjøpesenter har automatisk skiltregistrering på parkering. Noen ganger kan det leses feil, feks hvis bilskiltet er skittent. 

Dette bør refunderes nå når du klager. Hvis ikke er det sikkert en lokalavis som setter pris på et tips.

Anonymkode: f11cb...d91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/11/2022 at 2:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg bor 465 km fra Lillestrøm syd og fikk melding på Easy Park appen min i går at parkeringen var avsluttet, som sagt 465 km unna meg. Det var mitt bilnummer som var registrert og trekt fra min konto.

Jeg har aldri vert der med bilen min. 

Har sendt mail til Easy Park, men grubler fælt på dette. Er det sånn at en rett og slett kan legge inn feil bilnummer, også blir andre belastet? Da kan jeg i alle fall være glad for at det kun var 35 kr som var trekt fra kontoen min. 😳

Anonymkode: 20667...486

Hvis det var lagt in feil nummer ville det jo vært motsatt. At noen andre hadde betalt for din bil. Du ville jo heller aldri fått beskjed om det. Post gjerne her hva som skjer for denne har jeg aldri hørt om og den er skikkelig kjip å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elteip på skiltet er vel alt som skal til. Bruker ofte å teipe min EL bil om til EB, holder i massevis for å slippe parkeringsavgift.

Anonymkode: 8261c...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du har godtatt kamerabasert betaling, og at leseren har lest feil. En annen person kan ikke legge inn et bilskilt et sted slik at du blir belastet i din app, det er selvforklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er danske bilskilt som er temmelig tilsvarende norske, to bokstaver og fem tall. Tror også det er et sv de baltiske landene som har tilsvarende. 

Jeg vet det har vært slike situasjoner på bomringene, registrert passeringer om ikke har vært. Kanskje det er dette som har skjedd? 

Anonymkode: 35339...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parkeringshuset ved togstasjonen, og ja det har kameragjenkjenning, så enten har noen lagt inn feil nummer, eller skilt er lest feil (med vilje eller uhell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (4 timer siden):

Parkeringshuset ved togstasjonen, og ja det har kameragjenkjenning, så enten har noen lagt inn feil nummer, eller skilt er lest feil (med vilje eller uhell)

Det hjelper ikke at noen «legger inn feil nummer». Eier av bilen - som følgelig har bilen i sin app - vil ikke bli belastet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lånt bort bilen min noen ganger og vet personen som har lånt betalte parkering via Easy Park. Jeg fikk ingen melding om det siden det går på den som låner sin app på tlf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...