Brunhilde Skrevet 12. desember 2005 #21 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Men lærer vi ikke da barna at det er slik det er å være voksen? ← Nå vet ikke jeg hvordan ditt barn er, men mitt barn forstår at spesielle ting i livet godt kan markeres, som for eksempel den første "voksne" festen. Jeg bruker da ikke limousine til fest og det vet mitt barn. Nå skal det også sies at den gjengen som planlegger å leie limousine sammen er ungdommer som også regner med å betale for dette selv. Hva, Violetta, mener du er så galt med det? Jeg kommer ikke over det jeg siterte fra innlegget ditt...fatter ikke at du kan være så kategorisk... Eller er det bare jeg som oppfatter det slik? Endret 12. desember 2005 av Brunhilde
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #22 Skrevet 13. desember 2005 Nå vet ikke jeg hvordan ditt barn er, men mitt barn forstår at spesielle ting i livet godt kan markeres, som for eksempel den første "voksne" festen. Jeg bruker da ikke limousine til fest og det vet mitt barn. Nå skal det også sies at den gjengen som planlegger å leie limousine sammen er ungdommer som også regner med å betale for dette selv. Hva, Violetta, mener du er så galt med det? Jeg kommer ikke over det jeg siterte fra innlegget ditt...fatter ikke at du kan være så kategorisk... Eller er det bare jeg som oppfatter det slik? ← Jeg mener da ikke at det er så galt, men jeg har aldri opplevd noe slikt i mitt oppvekstmiljø, og stiller derved spørsmål ved det. Jeg kjenner kun til dette gjennom media, og reagerer deretter. Man leser om russ som kjører russeporsche (sikkert feil stavet), kjøper svære lydanlegg til hundre tusen kroner. De leier helikopter til sine første store fester. Og de shopper klær for tusenvis av kroner hver mnd. Det jeg sitter igjen med er at dette er en karusell jeg ikke aner hvordan jeg skal få råd til å la min datter være med på. Om dette er min fremtid får jeg flytte på en øde øy eller noe slikt (har en datter på ni år).
Dru Skrevet 13. desember 2005 #23 Skrevet 13. desember 2005 Tråden er delt, siden det ble diskutert to tema. Temaet om barnebursdager finner dere her. Druscilla - mod
Gjest Embla s Skrevet 13. desember 2005 #24 Skrevet 13. desember 2005 Skoleballet i 10. klasse = den første voksenfesten = limousin :klø: jeg skjønner godt at de har lyst til å pynte seg, ha fine kjoler, sette opp håret osv. Men er ankomstmiddelet viktig? Hvis alle ankommer i limousiner mister det vel også litt av "stasen" ? Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, ville jeg satt foten ned for at en 10.klassing skulle ankomme skoleball i limousin. Finnes det noe dummere å bruke 1000 kr på?
Brunhilde Skrevet 13. desember 2005 #25 Skrevet 13. desember 2005 Skoleballet i 10. klasse = den første voksenfesten = limousin :klø: jeg skjønner godt at de har lyst til å pynte seg, ha fine kjoler, sette opp håret osv. Men er ankomstmiddelet viktig? Hvis alle ankommer i limousiner mister det vel også litt av "stasen" ? Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt, ville jeg satt foten ned for at en 10.klassing skulle ankomme skoleball i limousin. Finnes det noe dummere å bruke 1000 kr på? ← Ja, jeg syns det finnes mye som er dummere å bruke 1000 kroner på. Diesel eller Miss Sixty bukser for eksempel... Men nå dreier vel ikke denne diskusjonen seg om hva hverken du eller jeg syns er dumt, gjør den? Når min 15 åring vil spleise på limousine til skoleballet så er det i orden for meg og så kan du, Embla s klø deg i hodet akkurat hvor mye og hvor lenge du vil.
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #26 Skrevet 13. desember 2005 Ja, jeg syns det finnes mye som er dummere å bruke 1000 kroner på. Diesel eller Miss Sixty bukser for eksempel... Men nå dreier vel ikke denne diskusjonen seg om hva hverken du eller jeg syns er dumt, gjør den? Når min 15 åring vil spleise på limousine til skoleballet så er det i orden for meg og så kan du, Embla s klø deg i hodet akkurat hvor mye og hvor lenge du vil. ← Men jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er enten miss sixty-bukse eller limousin. Helller både og.
Brunhilde Skrevet 13. desember 2005 #27 Skrevet 13. desember 2005 Men jeg har ikke akkurat inntrykk av at det er enten miss sixty-bukse eller limousin. Helller både og. ← I vårt tilfelle er det ikke det og jeg går ut fra vår situasjon. Egentlig bryr det meg fint lite hva andre gjør - jeg vurderer hva som er greit for oss og så kan andre gjøre det samme, vurdere hva som er greit for dem, mener jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #28 Skrevet 13. desember 2005 I vårt tilfelle er det ikke det og jeg går ut fra vår situasjon. Egentlig bryr det meg fint lite hva andre gjør - jeg vurderer hva som er greit for oss og så kan andre gjøre det samme, vurdere hva som er greit for dem, mener jeg. ← Ja selvsagt gjør man det man selv vil hjemme. Men det må da likevel være greit å komme med synspunktene som ligger til grunn for avgjørelsene? Det er jo tross alt en diskusjon, ikke en oppramsing av hva den enkelte gjør hjemme hos seg selv.
Brunhilde Skrevet 13. desember 2005 #29 Skrevet 13. desember 2005 Ja selvsagt gjør man det man selv vil hjemme. Men det må da likevel være greit å komme med synspunktene som ligger til grunn for avgjørelsene? Det er jo tross alt en diskusjon, ikke en oppramsing av hva den enkelte gjør hjemme hos seg selv. ← Vet du hva? Nå opplever jeg at du kverulerer fordi du ikke har gode nok argumenter. Jeg er ferdig med denne diskusjonen, du har helt sikkert rett, er kvelden din reddet nå?
Gjest Gjesta Skrevet 13. desember 2005 #30 Skrevet 13. desember 2005 (endret) Vet du hva? Nå opplever jeg at du kverulerer fordi du ikke har gode nok argumenter. Jeg er ferdig med denne diskusjonen, du har helt sikkert rett, er kvelden din reddet nå? ← Jeg forteller om mine tanker rundt temaet, og du kaller det kverulering pga mangel på argumenter? Nei, jeg har ingen tenåringer i huset, og jeg er langt fra interessert i å ha rett. Jeg ser og skjønner godt dine argumenter. Om kvelden min er reddet? Langt i fra. Den trengte ikke å reddes. Endret 13. desember 2005 av Violetta
Gjest Melk Skrevet 13. desember 2005 #31 Skrevet 13. desember 2005 Er det ikke lov å diskutere på diskusjonsforum heller, nå?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #32 Skrevet 13. desember 2005 Limo til skoleball? Brukte ikke limo da jeg gifta meg en gang - syns det var bortkasta penger (og vi tjener over 1 mill til sammen så det er ikke at vi ikke har råd, men jeg ser rett og slett ikke vitsen
Gjest LoisLane Skrevet 14. desember 2005 #33 Skrevet 14. desember 2005 Man leser om russ som kjører russeporsche (sikkert feil stavet),← Riktig stavet!
Gjest Gjest_forvirra_* Skrevet 14. desember 2005 #34 Skrevet 14. desember 2005 Vi har råd til å leie en limo,men hvorfor? Vi har råd til at e sitter hjemme å lakker neglene mine også. jeg ser alikavel ingen grunn til å hive tusenlapper ut av vinduet. iallefall ike til dritunger
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #35 Skrevet 14. desember 2005 Vi har råd til å leie en limo,men hvorfor? Vi har råd til at e sitter hjemme å lakker neglene mine også. jeg ser alikavel ingen grunn til å hive tusenlapper ut av vinduet. iallefall ike til dritunger ← Foreldre som skal ha helikopter tilunger osv...de er vel de som skal demostrere hvor god råd de har? De som virkelig sitter godt i det gjør det annerledes. De viser ikke penger på den måten.Russiske tilstander. De gjør det slik i russland, de nyrike
Gjest Gjest_NinaL_* Skrevet 14. desember 2005 #37 Skrevet 14. desember 2005 Akkurat sendt tiendeklassingen på skoleball. Til fots. ( det er 200 m å gå...) Hun følte seg fin. Håret satte vi opp selv. Kjolen har jeg sydd. Det var kjempegøy, og jeg synes hun ble helt nydelig. Tror hun følte seg fin selv og, håper de får en kjempekveld
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #38 Skrevet 14. desember 2005 Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg var på 10-klasse juleball. Tror ikke det var noen jenter som var hos frisøren og satte opp håret, og de fleste hadde kjoler fra hm, guttene hadde konfirmasjonsdressen. En gjeng med gutter kom i limo, men det var fordi onkelen til den ene av dem drev utleiefirma. Selv tok jeg bussen. Poenget mitt er at det virker som om tidene har forandret seg veldig på så kort tid. Det ser man jo ellers også det, "alle" skal ha Fornarina eller andre dyre merkeklær, ellers risikerer man å bli mobbet. I min tid var vi lykkelige hvis vi hadde en Adidas-genser med tre striper som kostet rundt 200 kr, og kanskje en 501 Levisbukse, som egentlig var altfor dyrt for oss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå