AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #1 Del Skrevet 10. desember 2022 Sønnen min blir snart 2 år. Har sjelden vært syk. Men nå har han omgangssyke (smitta av storebroren). Kasta opp en gang for et par timer siden. Og ca 5 ganger den siste 1,5 timen.. 😵 Er i sofaen med han nå og lar han se barnefilm. Jeg er stuptrøtt, men etter at han kasta opp i senga to ganger er det best å være i stua med håndklær rundt han. Hvordan pleier omgangssyke å foregå? Kan jeg regne med masse oppkast i hele natt eller er det sannsynlig at det roer seg? Bare første gang kom det endel vann og små matbiter, spruta ut av munnen, andre gang kom det mindre, de siste gangene var det mer som at han brakk seg pga hoste og bare "spytta slim". Anonymkode: a856b...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #2 Del Skrevet 10. desember 2022 Storebroren hadde vondt i magen i går, litt slapp, kasta opp en gang. Diare noen ganger i dag og oppkast to ganger. Han har vært sånn syk før, men aldri opplevd så små pauser og så ofte oppkast som hos minstemann nå. Det går omgangssyke på bhg avdelingene til begge Anonymkode: a856b...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Del Skrevet 11. desember 2022 Ikke helt sammenlignbart siden det ikke er samme virus, men vår yngste spøy kontinuerlig i 2,5 døgn hver gang hun fikk væske eller annet i magen når hun hadde korona. Nektet til slutt å drikke fordi hun skjønte hva som skjedde. Var heftig når det sto på, gikk over og hun ble raskt friskt etterpå. Det viktigste er å gjøre en aktiv jobb for å unngå dehydrering. Sørg for jevnlige, små slurker med væske. Gjerne væske med både karbohydrater og salter oppi. Vi har alltid liggende GEM i skuffen til slike tilfeller, men ungene drikker helst juice, saft og farris når de er syke. Ta kontakt med lege om du er bekymret for dehydrering, så får du råd tilpasset deres situasjon. God bedring, håper det går fort over. Anonymkode: a2456...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Del Skrevet 11. desember 2022 Min kastet opp natt til fredag og da var det ca hver time frem til kl 11 på formiddagen. ( så ca 7-9 timer) Men han har kastet opp 4 ganger til ila helgen. Usikker på om det er matforgiftning eller omgangssyken. Ingen av oss andre er syke. Han er to år. var i dårlig form fredag og lørdag, men seg selv i dag. Anonymkode: 5edd4...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå