Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt ærlig, for jeg forstår egentlig ikke, men hvorfor blir denne tråden stengt flere ganger i uken..... er folk så hårsåre at de rapporterer til dere om andre er uenig i det de sier, eller hva er det.......

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Tigerfrue skrev (3 minutter siden):

Helt ærlig, for jeg forstår egentlig ikke, men hvorfor blir denne tråden stengt flere ganger i uken..... er folk så hårsåre at de rapporterer til dere om andre er uenig i det de sier, eller hva er det.......

Det er vel gjennomgående brukerdebatt, og personangrep i tråden, hver gang det kritiseres noe som kan skade bedriften? 

Skrevet (endret)
Tigerfrue skrev (27 minutter siden):

Helt riktig.. folk rapporterer uansett hva som skrives, det blir brukerdebatt å da blir den stengt.

Endret av elskersommer
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Til admin:

Det er interessant om det er tidligere brukere som har vært utestengt. Fint om dette sjekkes ifm ip 

Endret av Totton
  • Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hei og takk for jobben de gjer. Eg lurer generelt på, korleis vurderer moderatorane tidspunkt for trådstenging, til dømes om det skjer samtidig med større hendingar, feks dropp?

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Hei,

Tråden ligger nå ute igjen. Det er mye diskusjon i Sara Emilie sin tråd, det går hett for seg ofte og det er mye regelbrudd. Det beste alle kan gjøre er å ikke svare på brukerdebatt og persondebatt (og andre regelbrudd). Hva som skjer på andre arenaer enn KG er ikke relevant for oss. 

Hva gjelder stenging og skjuling av tråden så er det noe vi gjør f.eks når vi ser at ting tar av, og vi ikke har kapasitet til å rydde der og da. Det er uavhengig av hva i Sara Emilie poster om og dropp, men det kan sikkert sammenfalle noen ganger, men da fordi dere brukere øker aktiviteten når det er f.eks dropp og når aktiviteten øker, øker ofte regelbrudd også. 

Denne tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Sol, admin.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Sol Rampelyset skrev (På 11.9.2025 den 22.26):

Hei,

Tråden ligger nå ute igjen. Det er mye diskusjon i Sara Emilie sin tråd, det går hett for seg ofte og det er mye regelbrudd. Det beste alle kan gjøre er å ikke svare på brukerdebatt og persondebatt (og andre regelbrudd). Hva som skjer på andre arenaer enn KG er ikke relevant for oss. 

Hva gjelder stenging og skjuling av tråden så er det noe vi gjør f.eks når vi ser at ting tar av, og vi ikke har kapasitet til å rydde der og da. Det er uavhengig av hva i Sara Emilie poster om og dropp, men det kan sikkert sammenfalle noen ganger, men da fordi dere brukere øker aktiviteten når det er f.eks dropp og når aktiviteten øker, øker ofte regelbrudd også. 

Denne tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Sol, admin.

Det er synd at en meningsutveksling som har foregått over flere sider skal avbrytes av nok et forsøk på å starte brukerdebatt , og i tillegg er innlegget full av personangrep. Når skal de  gjentagende regelbruddene få en konsekvens? 

IMG_5146.jpeg

Skrevet

Tråden er nå ryddet.

Sol, admin.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sol Rampelyset skrev (59 minutter siden):

Tråden er nå ryddet.

Sol, admin.

Hvorfor slettes ikke bilde av Vegard hvor barnets navn står? Det er jo mot retningslinjene og det er rapportert. Ser hovedinnlegget er slettet, men ligger jo enda i tråden. Iallefall 2 steder.

Endret av Angel75
La til en setning.
  • Liker 7
Skrevet
Angel75 skrev (23 timer siden):

Hvorfor slettes ikke bilde av Vegard hvor barnets navn står? Det er jo mot retningslinjene og det er rapportert. Ser hovedinnlegget er slettet, men ligger jo enda i tråden. Iallefall 2 steder.

Da har jeg oversett dette. Kunne du linket til det så skal jeg slette de. 

Sol, admin.

• Liker 1
Skrevet
Sol Rampelyset skrev (22 minutter siden):

Da har jeg oversett dette. Kunne du linket til det så skal jeg slette de. 

Sol, admin.

Takk. Har gått gjennom igjen, og nå har noen slettet de. Og det er bra.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for gjengivelse av regelbrudd. SE tråden er under moderering. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
  • 2 uker senere...
Skrevet
oss-to skrev (22 minutter siden):

I følge SE kjennar ho følgerane sine og dei unnar jo ho dette. Forundarleg å kun svare dette, ut av eit innhaldsrikt og gjennomarbeida innlegg.

Minimeg1234 skrev (7 minutter siden):

Ok men dette blir jo brukerdebatt 

Hei. Vart so usikker. Er dette verkeleg brukerdebatt?. Eg meinte berre at det var interessant å sjå at ho fokuserte på eitt aspekt, sidan innlegget elles var meir omfattande.

• Liker 5
Skrevet (endret)
oss-to skrev (10 timer siden):

Hei. Vart so usikker. Er dette verkeleg brukerdebatt?. Eg meinte berre at det var interessant å sjå at ho fokuserte på eitt aspekt, sidan innlegget elles var meir omfattande.

Det du forklarer her er noe helt annet enn det du skrev .  
Det er også litt som skjedde før her som du ikke har tatt med. Men jeg er sikker på at adm skjekker det ut.

Til Adm er det slik at enkelte brukere kan bestemme hva som er rett og gal måte å respondere på innlegg? 
Jeg har nemlig fått mye pes på hva og hvordan jeg skriver. Og ikke minst  hvilken del av et innlegg jeg kommentere. 

Jeg registrere også at man nå har begynt å gjengi samtaler i denne tråden . Er det slik det nå skal gjøres når noen skriver ting vi ikke er enig i?

Trodde  egentlig ikke det var lov.

Endret av Minimeg1234
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dette handler om uten kontekst, så det er vanskelig å svare på.

Nei, ingen bestemmer rett eller gal måte å respondere på. Man kan respondere på det man ønsker i en åpen debatt, så sant man holder seg innenfor regelverket ellers.

Sol, admin,

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

I tråden om SET har det det siste døgnet blitt diskutert ulike aspekter og synspunkt rundt barneeksponering, hvor jeg har et annet syn enn de fleste rundt hva som bør være greit å dele fra et familieliv. Jeg får nå beskjed av en bruker at jeg "avsporer", og jeg tolker hen dit at vedkommende mener jeg avsporer fordi jeg "mener noe annet".

Jeg opplever dette som et forsøk på knebling. Innlegget er skrevet om meg - til de andre brukerne. Dette kan da umulig være greit ift reglene? Er det ikke lov å diskutere ulike aspekter ved eksponering av barn (så lenge man snakker generelt, og ikke om spesifikke barn?)

Jeg synes meningsutvekslingen har vært både god og interessant til nå, nemlig, så dette innlegget overrasket meg. 

kg.thumb.png.f381f0f76a757e5880503cb28016c40b.png

• Liker 1
  • Nyttig 7
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Undrende123 skrev (57 minutter siden):

I tråden om SET har det det siste døgnet blitt diskutert ulike aspekter og synspunkt rundt barneeksponering, hvor jeg har et annet syn enn de fleste rundt hva som bør være greit å dele fra et familieliv. Jeg får nå beskjed av en bruker at jeg "avsporer", og jeg tolker hen dit at vedkommende mener jeg avsporer fordi jeg "mener noe annet".

Jeg opplever dette som et forsøk på knebling. Innlegget er skrevet om meg - til de andre brukerne. Dette kan da umulig være greit ift reglene? Er det ikke lov å diskutere ulike aspekter ved eksponering av barn (så lenge man snakker generelt, og ikke om spesifikke barn?)

Jeg synes meningsutvekslingen har vært både god og interessant til nå, nemlig, så dette innlegget overrasket meg. 

kg.thumb.png.f381f0f76a757e5880503cb28016c40b.png

Det var vel et tilsvar på at man selv opptrer som forumpoliti. Greit å ta med kontekst når man kommer med påstander om «knebling». 

IMG_5219.jpeg

Skrevet
Anonym_2024 skrev (8 minutter siden):

Det var vel et tilsvar på at man selv opptrer som forumpoliti. Greit å ta med kontekst når man kommer med påstander om «knebling». 

IMG_5219.jpeg

Jeg og elskersommer ordnet opp i denne saken mellom oss to. Det var det ryddig gjort, spør du meg, og vedkommende slettet innlegget hvor hun utleverte barn. Rart å reagere på det. 

Innlegget jeg reagerer på er en bruker som vil kneble mine meninger, og som mener at mine innlegg om ekspoering er avsporing. Gullgegull snakker også om meg, til andre brukere. Subilt i et forsøk på at det ikke skal oppdages, slik brukerdebatten ofte er i tråden. Det er overhodet ikke sammenlignbart med diskusjonen mellom meg og elskersommer. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (15 minutter siden):

IMG_5219.jpeg

Den saken du referer til  dreier seg vel om at dersom man går så hardt ut mot barneeksponering at bl.a en hånd ikke skal ses så bør en også se litt på hva en selv legger ut på et åpent forum om barna.  
Det er dobbeltmoralskt å kritisere SE for så å  videreformidler det samme selv. Til et åpent forum hvor det også er mange lesere. 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Endret av Minimeg1234
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...