Orly Skrevet onsdag kl. 17:45 #381 Skrevet onsdag kl. 17:45 Wanda_2025 skrev (1 time siden): Moralen i dette må være at man ikke rapporter så åpenbare personangrep og brukerdebatt, så tett opp under dropp/livesending, For det første så får det aldri konsekvenser for den som driver med slikt, og for det andre så kan det fort se ut som at målet om å få tråden stengt rett før slike aktiviteter stort sett blir innfridd. Mønsteret er ikke så vanskelig å se. 👆👏 5 1
Orly Skrevet onsdag kl. 17:46 #382 Skrevet onsdag kl. 17:46 Wanda_2025 skrev (5 minutter siden): Hvis det ikke får konsekvenser så åpner det opp for at det er greit å kalle meddebattanter for creep, psyk, opphengt, hyklere, løgnere. Så det gjenstår å se hvordan dette blir håndtert. For noen er det visst lov , for andre ikke. 4 2
Roe Skrevet onsdag kl. 18:27 #383 Skrevet onsdag kl. 18:27 Anemoi skrev (40 minutter siden): Du og jeg har vært uenige, men vi klarer fint å diskutere med hverandre på en grei måte og i respekt for hverandre. Men jeg har også opplevd at det jeg har skrevet kalles «psykt» og «creepy», og at jeg er useriøs og lyver. Og når en (annen) bruker dømmes som løgner og hykler gjentatte ganger etter hverandre, undres jeg over hvor grensen går for tillatt språkbruk er her på KG. Hva som eventuelt skjer på diverse andre plattformer med ukjente brukere, kan ikke unnskylde eller legitimere å være ufin på KG. Helt enig med deg her i utgangspunktet. Men dette er et problem som gjelder flere brukere også, ikke kun en enkelt bruker. Det er derfor jeg snakker om diskusjonskulturen generelt og ikke reduserer diskusjonen til enkeltbrukere. Skjønner også at oppførsel på andre plattformer ikke legitimerer ufin oppførsel på KG, det var ikke poenget mitt heller, men når du nevner det så går det vel også andre veien. Ufin oppførsel på KG legitimerer ikke ufin oppførsel på andre platformer heller. Om man opplever at noen setter merkenavn på en, gir kallenavn osv så må man faktisk ta dette med administratorene, som har et nøytralt blikk. 2 2
Anemoi Skrevet onsdag kl. 18:33 #384 Skrevet onsdag kl. 18:33 Roe skrev (1 minutt siden): Helt enig med deg her i utgangspunktet. Men dette er et problem som gjelder flere brukere også, ikke kun en enkelt bruker. Det er derfor jeg snakker om diskusjonskulturen generelt og ikke reduserer diskusjonen til enkeltbrukere. Skjønner også at oppførsel på andre plattformer ikke legitimerer ufin oppførsel på KG, det var ikke poenget mitt heller, men når du nevner det så går det vel også andre veien. Ufin oppførsel på KG legitimerer ikke ufin oppførsel på andre platformer heller. Om man opplever at noen setter merkenavn på en, gir kallenavn osv så må man faktisk ta dette med administratorene, som har et nøytralt blikk. Ufin oppførsel er uakseptabelt uansett plattform. 😉 Ufin oppførsel bør alltid tas opp med moderatorene på plattformene der oppførselen foregår. 2 1 1
Sol Rampelyset Skrevet onsdag kl. 19:00 #385 Skrevet onsdag kl. 19:00 Interiørgla skrev (18 timer siden): Må man inn her for å si det skal ryddes? Trodde mod får beskjed når innlegg blir rapportert 🤔 noen debattanter klarer ikke å diskutere på ett høyere nivå enn å måtte komme med dårlige karakteristikker mot andre når de sliter med å bortforklare fakta. Nei, man må ikke det. Vi leser og modererer daglig, men det kan variere når vi er inne. Denne gangen var jeg inne tidligere på dagen enn @Måne Rampelyset som modererer tråden for tiden, kunne jeg skjule den så det ikke eskalerte ytterligere i påventede av rydding. Wanda_2025 skrev (2 timer siden): Moralen i dette må være at man ikke rapporter så åpenbare personangrep og brukerdebatt, så tett opp under dropp/livesending, For det første så får det aldri konsekvenser for den som driver med slikt, og for det andre så kan det fort se ut som at målet om å få tråden stengt rett før slike aktiviteter stort sett blir innfridd. Mønsteret er ikke så vanskelig å se. Som forklart tidligere har ikke stenging av tråden noe med dropp eller livesending å gjøre. Stenging av tråden har med regelbrudd å gjøre. Så dersom dere ikke ønsker at tråden skal stenges rundt dropp eller livesending er det bare å unngå regelbrudd, i hovedsak brukerdebatt. Vi rydder, og evt stenger uavhengig av mengden rapporter, siden vi leser hver dag. Dersom det er mye regelbrudd og kapasiteten er lav kan vi stenge tråden. Sol, admin. 6
Wanda_2025 Skrevet onsdag kl. 19:10 #386 Skrevet onsdag kl. 19:10 Sol Rampelyset skrev (8 minutter siden): Så dersom dere ikke ønsker at tråden skal stenges rundt dropp eller livesending er det bare å unngå regelbrudd, i hovedsak brukerdebatt. Vi rydder, og evt stenger uavhengig av mengden rapporter, siden vi leser hver dag. Dersom det er mye regelbrudd og kapasiteten er lav kan vi stenge tråden. Vi prøver å unngå brukerdebatt og personangrep, men det hjelper lite når andre ikke gjør det samme og dette skjer ofte. Betyr det at tråden åpnes i dag om ikke om 24 timer? 5
Wanda_2025 Skrevet onsdag kl. 19:11 #387 Skrevet onsdag kl. 19:11 Sol Rampelyset skrev (11 minutter siden): Denne gangen var jeg inne tidligere på dagen enn @Måne Rampelyset som modererer tråden for tiden, kunne jeg skjule den så det ikke eskalerte ytterligere i påventede av rydding. Så det er kun @Måne Rampelyset som moderer tråden? 2
Sol Rampelyset Skrevet onsdag kl. 19:47 #388 Skrevet onsdag kl. 19:47 Vi bytter på ansvar for trådene, for tiden er det Måne som har Sara Emilie tråden. Jeg vet ikke når den er klar. Sol, admin. 1
Orly Skrevet i går, 12:28 #389 Skrevet i går, 12:28 Wanda_2025 skrev (17 timer siden): Så det er kun @Måne Rampelyset som moderer tråden? Flott at noen andre har tatt over ansvaret , så får vi håpe det blir mer lik behandling nå. 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå