Interiørgla Skrevet 14. november #301 Skrevet 14. november Roe skrev (55 minutter siden): Like greit å la være. Personlig begynner jeg å bli passelig lei av disse tåpelige anklagene som suser rundt omkring. Om man legger fra seg fordommer og konspirasjonsteorier, og har en gjensidig respekt for hverandre så blir kanskje debattmiljøet bedre. Ja det er akkurat det jeg etterspør. Gjensidig respekt for hverandre. Når enkelte starter eller legger opp til ett regelbrudd, det være seg brukerdebatt eller avsporing så ser man gang på gang at den som blir lurt forsvinner fra debatten etter en moderering. En ser aldri brukernavnet igjen. mens den/de som startet gang på gang fortsetter i debatter og har gjentagende oppførsel mot fler. Derfor mitt spørsmål ang konsekvente sanksjoner mot brukere. Slik det fremstår nå er det en forskjellsbehandling i mine øyne. Jeg oppfatter at de som forsvinner mest har kritiske øyne i debatten. Dette er kun min observasjon og mulig jeg tar feil, men ser og hører at jeg ikke er alene om denne oppfatningen. 1 6
elskersommer Skrevet 14. november #302 Skrevet 14. november Interiørgla skrev (53 minutter siden): Ja det er akkurat det jeg etterspør. Gjensidig respekt for hverandre. Når enkelte starter eller legger opp til ett regelbrudd, det være seg brukerdebatt eller avsporing så ser man gang på gang at den som blir lurt forsvinner fra debatten etter en moderering. En ser aldri brukernavnet igjen. mens den/de som startet gang på gang fortsetter i debatter og har gjentagende oppførsel mot fler. Derfor mitt spørsmål ang konsekvente sanksjoner mot brukere. Slik det fremstår nå er det en forskjellsbehandling i mine øyne. Jeg oppfatter at de som forsvinner mest har kritiske øyne i debatten. Dette er kun min observasjon og mulig jeg tar feil, men ser og hører at jeg ikke er alene om denne oppfatningen. Nei du tar ikke feil.. har akkurat samme oppfatning som deg 1 3
Orly Skrevet 14. november #303 Skrevet 14. november (endret) Interiørgla skrev (1 time siden): Ja det er akkurat det jeg etterspør. Gjensidig respekt for hverandre. Når enkelte starter eller legger opp til ett regelbrudd, det være seg brukerdebatt eller avsporing så ser man gang på gang at den som blir lurt forsvinner fra debatten etter en moderering. En ser aldri brukernavnet igjen. mens den/de som startet gang på gang fortsetter i debatter og har gjentagende oppførsel mot fler. Derfor mitt spørsmål ang konsekvente sanksjoner mot brukere. Slik det fremstår nå er det en forskjellsbehandling i mine øyne. Jeg oppfatter at de som forsvinner mest har kritiske øyne i debatten. Dette er kun min observasjon og mulig jeg tar feil, men ser og hører at jeg ikke er alene om denne oppfatningen. Neida du ikke feil, virkelig ikke og nå har vel det blitt innrømmet at det ikke er like regler og hver enkelt bruker blir vurdert forskjellig, merkelig nok for det burde virkelig være like regler for alle. Endret 14. november av Orly 1 4
Anemoi Skrevet 14. november #304 Skrevet 14. november Interiørgla skrev (1 time siden): Ja det er akkurat det jeg etterspør. Gjensidig respekt for hverandre. Når enkelte starter eller legger opp til ett regelbrudd, det være seg brukerdebatt eller avsporing så ser man gang på gang at den som blir lurt forsvinner fra debatten etter en moderering. En ser aldri brukernavnet igjen. mens den/de som startet gang på gang fortsetter i debatter og har gjentagende oppførsel mot fler. Derfor mitt spørsmål ang konsekvente sanksjoner mot brukere. Slik det fremstår nå er det en forskjellsbehandling i mine øyne. Jeg oppfatter at de som forsvinner mest har kritiske øyne i debatten. Dette er kun min observasjon og mulig jeg tar feil, men ser og hører at jeg ikke er alene om denne oppfatningen. Støttes! 1
Katten til Mozart Skrevet 14. november #305 Skrevet 14. november Roe skrev (7 timer siden): Like greit å la være. Personlig begynner jeg å bli passelig lei av disse tåpelige anklagene som suser rundt omkring. Om man legger fra seg fordommer og konspirasjonsteorier, og har en gjensidig respekt for hverandre så blir kanskje debattmiljøet bedre. Hør, hør! Godt sagt 🙌🏽 7
Sol Rampelyset Skrevet fredag kl. 19:29 #306 Skrevet fredag kl. 19:29 Orly skrev (21 timer siden): Så det er altså forskjellig regler utfra hvilken bruker det er? Noen blir utestengt med engang mens andre kan holde på i månedsvis uten å bli utestengt? Nei, nå leser du ikke det jeg skriver. Hvis to brukere hadde skrevet identisk innlegg ville de fått samme behandling. Men det er ikke sånn at det er et visst antall regelbrudd som gir advarsel eller utestengelse. Det er en helhetsvurdering. Reglene er like for alle. Sol, admin. 11
Orly Skrevet fredag kl. 20:40 #307 Skrevet fredag kl. 20:40 Sol Rampelyset skrev (1 time siden): Nei, nå leser du ikke det jeg skriver. Hvis to brukere hadde skrevet identisk innlegg ville de fått samme behandling. Men det er ikke sånn at det er et visst antall regelbrudd som gir advarsel eller utestengelse. Det er en helhetsvurdering. Reglene er like for alle. Sol, admin. Jo var akkurat det jeg gjorde og var akkurat det du sa, det er vel også det flere har lagt merke til stemmer. 1 1
Xmasclovn Skrevet fredag kl. 22:22 #308 Skrevet fredag kl. 22:22 Det er nesten allmennkunnskap å regne at den tråden modereres på en unik måte og at visse brukere tas på med silkehansker. 2 2
GulleGull Skrevet lørdag kl. 08:44 #309 Skrevet lørdag kl. 08:44 Til moderatorer. Kan man moderer brukerdebatten og avsporingene i tråden siste tiden. Orker ikke rapportere alle innleggene. Bare ett par Tips, vær litt mer streng og firkanta på å håndheve regelbrudd i tråden her. Nå er det sådd så mye tvil om hvordan dere faktisk vurderer og modererer. Det kan virke for utenforstående og «oss» som ikke er moderatorer selv, at enkelte brukere blir sett på litt mer rundhåndet på en andre. Kanskje litt mer åpenhet om de vurderingene dere tar? For tror ikke modereringen har så mye tillit her nå🙈 2 2
Angel75 Skrevet lørdag kl. 09:25 #310 Skrevet lørdag kl. 09:25 elskersommer skrev (På 21.8.2025 den 1.04): Er det ikke bare og godta jobben admin gjør? Eller? 5 4
Interiørgla Skrevet lørdag kl. 14:32 #311 Skrevet lørdag kl. 14:32 Sol Rampelyset skrev (19 timer siden): Nei, nå leser du ikke det jeg skriver. Hvis to brukere hadde skrevet identisk innlegg ville de fått samme behandling. Men det er ikke sånn at det er et visst antall regelbrudd som gir advarsel eller utestengelse. Det er en helhetsvurdering. Reglene er like for alle. Sol, admin. To brukere som ikke er identiske kan vel aldri få to like innlegg, derimot intensjonen bak innlegget må vel likestilles som tyngde som alt annet. 3
J.. Skrevet søndag kl. 11:16 #312 Skrevet søndag kl. 11:16 Mye merkelig spekulering og påstander her nå. 2 2
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 00:45 #313 Skrevet mandag kl. 00:45 (endret) Hvordan er det med lovligheten av å spre innlegg som er skrevet av brukere her på kvinneguiden ? Det foregår en ryktespredning av meg om at jeg er en av modellene til SE. Det er overhodet ikke greit at den unge jenta blir offer for det rykte. Det kan ikke dere gjøre noe med siden det er andre steder det påstås at jeg er den jenta. Er det lov å ta screenshot av innlegg her inne for å legge ut andre steder? Dette er et forum som alle kan lese i så for meg gjør det ingenting . Det står jo allerede der og nå vet jeg jo også at man tar screenshot av dem. Men for den unge jenta kan det ikke være særlig gøy . De leter med lupe etter bevis og bruker mine innlegg som bevis. Spiller ingen rolle hva som står der . De tolker og legger til og trekker fra som de alltid har gjort. Dette gjøres selvfølgelig for å sverte SET men det er jenta det går utover. Derfor spørsmål om det er lov å legge ut bilder av innleggende her andre steder på nettet. Andre forum. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig Endret mandag kl. 01:42 av Minimeg1234 4 5
elskersommer Skrevet mandag kl. 01:20 #314 Skrevet mandag kl. 01:20 (endret) Minimeg1234 skrev (9 timer siden): Hvordan er det med lovligheten av å spre innlegg som er skrevet av brukere her på kvinneguiden ? Det foregår en ryktespredning av meg om at jeg er en av modellene til SE. Det er overhodet ikke greit at den unge jenta blir offer for det rykte. Det kan ikke dere gjøre noe med siden det er andre steder det spørsmålet er . Er det lov å ta screenshot av innlegg her inne for å legge ut andre steder? Dette er et forum som alle kan lese i så for meg gjør det ingenting . Det står jo allerede der og nå vet jeg jo også at man tar screenshot av dem. Men for den unge jenta kan det ikke være særlig gøy og når de nå leter med lupe etter bevis så bruker de mine innlegg som bevis. De tolker og legger til og trekker fra som de alltid har gjort. Dere kan jo lett finne ut av hvem jeg er. Dette gjøres selvfølgelig for å sverte SET men det er jenta det går utover. Derfor spørsmål om det er lov å legge ut bilder av innleggende her andre steder på nettet. Andre forum. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig Men admin får jo ikke gjort noe med om hva som skjer på andre forum som ikke har noe med Kvinneguiden å gjøre. Jeg har selv spurt de om dette i forbindelse med en annen sak å fikk til svar at de kan ikke styre om hva som skrives andre steder. Endret mandag kl. 09:48 av elskersommer 2
Minimeg1234 Skrevet mandag kl. 01:38 #315 Skrevet mandag kl. 01:38 elskersommer skrev (8 minutter siden): Men admin får jo ikke gjort noe med om hva som skjer på andre forum som ikke har noe med Kvinneguiden å gjøre. Jeg har selv spurt de om dette i forbindelse med en annen sak å fikk til svar at de kan styre om hva som skrives andre steder. Nei de får ikke gjort noe med dette og det skriver jeg også .Er lovligheten jeg er ute etter. Jeg syns det er fortvilende at denne jenta skal få skylda for hva jeg skriver her inne. Nå er det stadig noen som tror jeg er SE her inne . Det også gjengis på disse stedene men SE er en offentlig person. Eller at jeg er mamman, venninna etc. Det er mange roller å gi når det letes så grundig . Men dette med jenta er anderledes . Så om det lovlig å legge ut screenshot andre steder så kan jeg ikke gjøre noe men det men er det ulovlig så kan jeg gjøre noe. 2 4 2
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 06:03 #316 Skrevet mandag kl. 06:03 Minimeg1234 skrev (5 timer siden): Hvordan er det med lovligheten av å spre innlegg som er skrevet av brukere her på kvinneguiden ? Det foregår en ryktespredning av meg om at jeg er en av modellene til SE. Det er overhodet ikke greit at den unge jenta blir offer for det rykte. Det kan ikke dere gjøre noe med siden det er andre steder det påstås at jeg er den jenta. Er det lov å ta screenshot av innlegg her inne for å legge ut andre steder? Dette er et forum som alle kan lese i så for meg gjør det ingenting . Det står jo allerede der og nå vet jeg jo også at man tar screenshot av dem. Men for den unge jenta kan det ikke være særlig gøy . De leter med lupe etter bevis og bruker mine innlegg som bevis. Spiller ingen rolle hva som står der . De tolker og legger til og trekker fra som de alltid har gjort. Dette gjøres selvfølgelig for å sverte SET men det er jenta det går utover. Derfor spørsmål om det er lov å legge ut bilder av innleggende her andre steder på nettet. Andre forum. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig Moderatorene her inne kan vanskelig gjøre noe med ting som skjer andre steder. Lovligheten er det vanskelig å si noe om uten å vite mer om hva det går i. Doxxing er noe som skjer hele tiden på DetAndreForumetPåD og jeg tar avstand til det av blant annet dette. Og jeg vet flere gjør det samme. Det er dessverre blitt en drittplass. Dersom denne personen (vi snakker vel om en voksen person?) mener det er gjort noe ulovlig må det anmeldes til politiet. Er det faktisk en mindreårig du snakker om så må det anmeldes sammen med foreldre mener jeg. Men min umiddelbare tanke er at det høres ikke så veldig ille ut pr det du sier og det mest effektive er kanskje å riste på skuldrene og gå videre med livet. Og en liten takeaway her er å tenke over hva en deler om seg selv i dette forumet og DetAndreForumetPåD. 2
Roe Skrevet mandag kl. 07:39 #317 Skrevet mandag kl. 07:39 Minimeg1234 skrev (6 timer siden): Hvordan er det med lovligheten av å spre innlegg som er skrevet av brukere her på kvinneguiden ? Det foregår en ryktespredning av meg om at jeg er en av modellene til SE. Det er overhodet ikke greit at den unge jenta blir offer for det rykte. Det kan ikke dere gjøre noe med siden det er andre steder det påstås at jeg er den jenta. Er det lov å ta screenshot av innlegg her inne for å legge ut andre steder? Dette er et forum som alle kan lese i så for meg gjør det ingenting . Det står jo allerede der og nå vet jeg jo også at man tar screenshot av dem. Men for den unge jenta kan det ikke være særlig gøy . De leter med lupe etter bevis og bruker mine innlegg som bevis. Spiller ingen rolle hva som står der . De tolker og legger til og trekker fra som de alltid har gjort. Dette gjøres selvfølgelig for å sverte SET men det er jenta det går utover. Derfor spørsmål om det er lov å legge ut bilder av innleggende her andre steder på nettet. Andre forum. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig Jeg skjønner godt at dette føles ubehagelig. Jeg har opplevd akkurat det samme selv. Det ble for mye for meg, så jeg valgte å gå ut av den gruppen og forholder meg nå kun til forumet som blir moderert jevnlig. Du gjør helt riktig som setter ord på det og reflekterer over hva som er greit og ikke. Det er ikke ok at innlegg tas ut av kontekst og brukes mot noen, spesielt når det går utover uskyldige personer. Jeg skjønner også spørsmålet ditt rundt hva moderatorene kan gjøre.. Sannsynligvis har de begrenset mulighet til å gripe inn siden det som skjer utenfor forumet ikke er på deres plattform. Mitt råd er derfor å bare forlate den gruppa og fortsett å delta i diskusjonen her på forumet, du har mange gode innlegg. ❤️ 2 3 6
Pepssi Skrevet mandag kl. 07:53 #318 Skrevet mandag kl. 07:53 Roe skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner godt at dette føles ubehagelig. Jeg har opplevd akkurat det samme selv. Det ble for mye for meg, så jeg valgte å gå ut av den gruppen og forholder meg nå kun til forumet som blir moderert jevnlig. Du gjør helt riktig som setter ord på det og reflekterer over hva som er greit og ikke. Det er ikke ok at innlegg tas ut av kontekst og brukes mot noen, spesielt når det går utover uskyldige personer. Jeg skjønner også spørsmålet ditt rundt hva moderatorene kan gjøre.. Sannsynligvis har de begrenset mulighet til å gripe inn siden det som skjer utenfor forumet ikke er på deres plattform. Mitt råd er derfor å bare forlate den gruppa og fortsett å delta i diskusjonen her på forumet, du har mange gode innlegg. ❤️ Jeg har opplevd det samme. Det er veldig ubehagelig. Meldte meg ut av alt som ikke kan modereres. jeg er enig med @Roe, du har veldig gode innlegg så jeg håper du fortsetter å delta her 🥰 1 6 2
J.. Skrevet mandag kl. 08:39 #319 Skrevet mandag kl. 08:39 Pepssi skrev (44 minutter siden): Meldte meg ut av alt som ikke kan modereres. Bra du meldte deg ut! Men for ordens skyld - det kan så absolutt modereres. Det bare tas aktivt valg om å ikke gjøre det. Nå snakker jeg ikke om KG,altså. 4
J.. Skrevet mandag kl. 08:42 #320 Skrevet mandag kl. 08:42 Minimeg1234 skrev (7 timer siden): Hvordan er det med lovligheten av å spre innlegg som er skrevet av brukere her på kvinneguiden ? Det foregår en ryktespredning av meg om at jeg er en av modellene til SE. Det er overhodet ikke greit at den unge jenta blir offer for det rykte. Det kan ikke dere gjøre noe med siden det er andre steder det påstås at jeg er den jenta. Er det lov å ta screenshot av innlegg her inne for å legge ut andre steder? Dette er et forum som alle kan lese i så for meg gjør det ingenting . Det står jo allerede der og nå vet jeg jo også at man tar screenshot av dem. Men for den unge jenta kan det ikke være særlig gøy . De leter med lupe etter bevis og bruker mine innlegg som bevis. Spiller ingen rolle hva som står der . De tolker og legger til og trekker fra som de alltid har gjort. Dette gjøres selvfølgelig for å sverte SET men det er jenta det går utover. Derfor spørsmål om det er lov å legge ut bilder av innleggende her andre steder på nettet. Andre forum. @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset @Forumansvarlig I reglene står det.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå