Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Undrende123 skrev (3 timer siden):

Jeg og elskersommer ordnet opp i denne saken mellom oss to. Det var det ryddig gjort, spør du meg, og vedkommende slettet innlegget hvor hun utleverte barn. Rart å reagere på det. 

Innlegget jeg reagerer på er en bruker som vil kneble mine meninger, og som mener at mine innlegg om ekspoering er avsporing. Gullgegull snakker også om meg, til andre brukere. Subilt i et forsøk på at det ikke skal oppdages, slik brukerdebatten ofte er i tråden. Det er overhodet ikke sammenlignbart med diskusjonen mellom meg og elskersommer. 

Du bestemte hva jeg skulle slette å jeg burde ikke gjort dette men heller ventet på å se om admin fjernet dette. La de bestemme

Jeg kommer ikke til og høre på andre enn admin fremover

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Du bestemte hva jeg skulle slette å jeg burde ikke gjort dette men heller ventet på å se om admin fjernet dette. La de bestemme

Jeg kommer ikke til og høre på andre enn admin fremover

Det er helt greit. Av hensyn til barnet tenkte jeg det var enklest å gi deg oppfordringen (jeg "bestemte" det ikke) til å selv fjerne det. Det var bra du gjorde det. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Undrende123 skrev (Akkurat nå):

Det er helt greit. Av hensyn til barnet tenkte jeg det var enklest å gi deg oppfordringen (jeg "bestemte" det ikke) til å selv fjerne det. Det var bra du gjorde det. 

Her er det mor selv som står ansvarlig.. å desverre fjernet jeg det

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (46 minutter siden):

Her er det mor selv som står ansvarlig.. å desverre fjernet jeg det

Det er bra du fjernet . 
Her er det jeg finner på KG om regler angående barn.  Nå har jeg misforstått regler tidligere så jeg kan ta feil. Men det står at barn skal vernes fra alt. 

IMG_2344.jpeg

Endret av Minimeg1234
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (14 timer siden):

Det er bra du fjernet . 
Her er det jeg finner på KG om regler angående barn.  Nå har jeg misforstått regler tidligere så jeg kan ta feil. Men det står at barn skal vernes fra alt. 

IMG_2344.jpeg

Har selv spurt om dette før,og KG er tydelig på at så lenge foreldrene utleverer barnet som en del av sitt content,er det lov å diskutere (selv om det strider imot reglene de selv har satt..)

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
J.. skrev (5 minutter siden):

Har selv spurt om dette før,og KG er tydelig på at så lenge foreldrene utleverer barnet som en del av sitt content,er det lov å diskutere (selv om det strider imot reglene de selv har satt..)

Da følger de ikke egne regler så det er jo noe jeg da må ta videre. Helt uakseptabelt at det er lov å diskutere/skrive om barnas helse etc når det står tydelig at det ikke er lov 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Minimeg1234 skrev (33 minutter siden):

Da følger de ikke egne regler så det er jo noe jeg da må ta videre. Helt uakseptabelt at det er lov å diskutere/skrive om barnas helse etc når det står tydelig at det ikke er lov 

Enig i dette..

Er feks ikke lov å diskutere samvær men det diskuteres/nevnes flittig i flere tråder..

• Nyttig 4
Skrevet (endret)

.

Endret av oss-to
Sletta kommentaren
Skrevet
J.. skrev (10 timer siden):

Nei, dette stemmer ikke. Det er lov å diskutere eksponeringen foreldrene gjør, men ikke barna. Det er en forskjell. 

Sol, admin. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Undrende123 skrev (På 3.10.2025 den 13.45):

I tråden om SET har det det siste døgnet blitt diskutert ulike aspekter og synspunkt rundt barneeksponering, hvor jeg har et annet syn enn de fleste rundt hva som bør være greit å dele fra et familieliv. Jeg får nå beskjed av en bruker at jeg "avsporer", og jeg tolker hen dit at vedkommende mener jeg avsporer fordi jeg "mener noe annet".

Jeg opplever dette som et forsøk på knebling. Innlegget er skrevet om meg - til de andre brukerne. Dette kan da umulig være greit ift reglene? Er det ikke lov å diskutere ulike aspekter ved eksponering av barn (så lenge man snakker generelt, og ikke om spesifikke barn?)

Jeg synes meningsutvekslingen har vært både god og interessant til nå, nemlig, så dette innlegget overrasket meg. 

kg.thumb.png.f381f0f76a757e5880503cb28016c40b.png

På forumet er det tillatt å diskutere hverandres meninger så lenge man ikke angriper personen bak. I en tråd hvor mange er av samme oppfatning, vil det naturligvis føles voldsomt å ha en annen mening og stå i den. At det blir mange mot én kan være krevende for den ene, men det bryter ikke reglene så lenge det er hverandres meninger som diskuteres.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonym_2024
Skrevet

@Sol Rampelyset @Måne Rampelyset det er et innlegg som er rapportert flere ganger som fortsatt står igjen etter rydding? Kan dere se på det en gang til? Det er rapportert for brukerdebatt, avsporinger, og persondebatt. 

IMG_5226.jpeg

Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

@Sol Rampelyset @Måne Rampelyset det er et innlegg som er rapportert flere ganger som fortsatt står igjen etter rydding? Kan dere se på det en gang til? Det er rapportert for brukerdebatt, avsporinger, og persondebatt. 

IMG_5226.jpeg

Hvordan vet man at et innlegg er rapportert flere ganger ?

Og hvordan vet man hva det er rapportert for ? 
Jeg får bare lov å rapportere hvert innlegg en gang , blir det annerledes etter hvert som man har vært her lenger? 

Veldig spent på svaret her for jeg opplever innlegget som mildt i forhold til hva andre skriver. 

Men nå syns jeg det er vanskelig å forstå reglene her på KG. 

Må spørre om en ting til. Er det lov å legge bilde av tidligere innlegg her?

Endret av Minimeg1234
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Hvordan vet man at et innlegg er rapportert flere ganger ?

Og hvordan vet man hva det er rapportert for ? 
Jeg får bare lov å rapportere hvert innlegg en gang , blir det annerledes etter hvert som man har vært her lenger? 

Veldig spent på svaret her for jeg opplever innlegget som mildt i forhold til hva andre skriver. 

Men nå syns jeg det er vanskelig å forstå reglene her på KG. 

Må spørre om en ting til. Er det lov å legge bilde av tidligere innlegg her?

Man kan ikke se om et innlegg er rapportert flere ganger, men man kan selv rapportere flere ganger, man må vente et visst antall timer. Man vet heller ikke hva det er rapportert for.

Ser ikke noe galt i det innlegget, er jo lov å diskutere andres meninger.

Siste spm ditt er veldig godt spm.

• Liker 4
Skrevet
Angel75 skrev (10 timer siden):

Man kan ikke se om et innlegg er rapportert flere ganger, men man kan selv rapportere flere ganger, man må vente et visst antall timer. Man vet heller ikke hva det er rapportert for.

Siste spm ditt er veldig godt spm.

Å rapportere ett og samme innlegg flere ganger er det vel ingen som gjør… Det er bare dumt, moderatorene ser ganske sikkert hvem det er som rapporterer.
Jeg sier ikke noe om det nevnte innlegget, i denne tråden skal det jo ikke være den type kommentarer. 

• Liker 1
Skrevet
Anemoi skrev (27 minutter siden):

Å rapportere ett og samme innlegg flere ganger er det vel ingen som gjør… Det er bare dumt, moderatorene ser ganske sikkert hvem det er som rapporterer.
Jeg sier ikke noe om det nevnte innlegget, i denne tråden skal det jo ikke være den type kommentarer. 

Dette er vel ikke opp til deg å bestemme? Moderator kan glemme de også, de er mennesker. Om man følger med, så har de også skrevet det har de gått glipp av.

Du tar dine valg så lar du andre ta sine valg?

Er vel moderator som bestemmer hva som skal være i denne tråden eller? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Angel75 skrev (27 minutter siden):

Dette er vel ikke opp til deg å bestemme? Moderator kan glemme de også, de er mennesker. Om man følger med, så har de også skrevet det har de gått glipp av.

Du tar dine valg så lar du andre ta sine valg?

Er vel moderator som bestemmer hva som skal være i denne tråden eller? 

.

Endret av Anemoi
Dette blir brukerdebatt. Jeg trekker svaret mitt. 😉
Gjest Anonym_2024
Skrevet
Angel75 skrev (14 timer siden):

For en som er veldig opptatt av at det ikke skal videreksponeres, er det rart at du ikke ser at det innlegget videreformidler  helseopplysninger om mindreårige som overhodet ikke hører hjemme på et forum. Eller er det bare de som er kritiske til Sara Emilie som ikke kan videreksponere? 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,
Korleis bør vi forhalde oss til brukarar som berre diskuterer personar i tråden, utan å ta opp sak eller tema? Skal vi berre minne dei på å halde oss til saka, eller er det andre tiltak vi bør bruke?

• Nyttig 5
Skrevet

Er det mulig å rydde tråden for spydigheter, insinueringer om brukere, ordbryting og kverulering. Utrolig ødeleggende for debatten og tråden i sin helhet. Er flere her som ikke gidder bruke særlig tid i tråden lenger pga dette. Er brukere her som er rapportert mang en gang men lite skjer? 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
GulleGull skrev (16 timer siden):

Er det mulig å rydde tråden for spydigheter, insinueringer om brukere, ordbryting og kverulering. Utrolig ødeleggende for debatten og tråden i sin helhet. Er flere her som ikke gidder bruke særlig tid i tråden lenger pga dette. Er brukere her som er rapportert mang en gang men lite skjer? 

Dette stemmer og støttes! 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...