Snublefot62 Skrevet 24. august #181 Skrevet 24. august (endret) Undrende123 skrev (2 minutter siden): Her har du lest meg feil. Poenget er at noen brukere "jakter" på de som er i mindretall (i denne saken er det bl.a. meg), og latterliggjør og driver brukerdebatt mot de (meg) som har andre meninger enn den faste gjengen som diskuterer. Jeg mener det burde være konsekvenser for å holde på slik. Kanskje den som føler skal se på hvordan vedkommende diskuterer og svarer andre før de konkluderer med at andre er ute etter å ta de fordi vedkommende har andre meninger? Endret 24. august av Snublefot62 4 3
Undrende123 Skrevet 24. august #182 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (30 minutter siden): Kanskje den som føler skal se på hvordan vedkommende diskuterer og svarer andre før de konkluderer med at andre er ute etter å ta de fordi vedkommende har andre meninger? Hvis man klarer å unngå å latterliggjøre både brukere og SET selv (jeg ser du benytter enhver anledning til å kalle henne dum, feks), så unngår vi kanskje at tråden må stenges hver tredje dag. 1 13
Snublefot62 Skrevet 24. august #183 Skrevet 24. august Undrende123 skrev (1 minutt siden): Hvis man klarer å unngå å latterliggjøre både brukere og SET selv (jeg ser du benytter enhver anledning til å kalle henne dum, feks), så unngår vi kanskje at tråden må stenges hver tredje dag. Jeg har ikke kalt henne dum i nyere tid. Hva jeg har gjort tidligere klarer jeg ikke å huske men håper du har rapportert det om du har sett det. 4
Angel75 Skrevet 24. august #184 Skrevet 24. august Snublefot62 skrev (5 timer siden): Jeg har ikke kalt henne dum i nyere tid. Hva jeg har gjort tidligere klarer jeg ikke å huske men håper du har rapportert det om du har sett det. Bare noen timer siden sist eller? 12 2
Snublefot62 Skrevet 24. august #185 Skrevet 24. august Angel75 skrev (2 minutter siden): Bare noen timer siden sist eller? Du vet at "hun er dum" og "hun fremstår som dum" er to ulike ting. Noe forteller meg at innlegget treffer godt når du må prøve å finne slike detaljer du tror du kan henge deg opp i. For øvrig er det fritt frem for deg å rapportere akkurat som alle andre - så hva er vitsen med å ta det opp her? 1 4
Måne Rampelyset Skrevet 25. august #186 Skrevet 25. august Muligheten for å se helheten i en diskusjon som resulterer i regelbrudd er en av grunnene til at på Rampelyset så leses alle innlegg av moderator. Vi går ikke kun gjennom rapporter. Minner om at denne tråden ikke er for diskusjon mellom brukere. Måne, admin. 2 4
Totton Skrevet 26. august #187 Skrevet 26. august (endret) Bibbi_ skrev (På 21.8.2025 den 13.12): Hehe, jeg godtar selvfølgelig det moderatorene sier og gjør. Det gjør jo ikke "dere". Jeg skal overhodet ikke bestemme hva som er rett og galt. Det virker det som andre har lyst til 😂 Det gneldres videre. Hvorfor er det så vanskelig å godta det? Nå har de gått igjennom, hva som står igjen eller ikke har jeg ikke sett etter. Det har tydeligvis du. Og i følge deg er det igjen et bilde jeg har lagt ut? Det kan godt være. Om moderator lar det stå er det vel ok da? Redd for varsel eller utestengelse? Nei, hvorfor skulle jeg vært redd for det? Skjønner ikke hva du mener. Ha en fin dag 😘 … Endret 26. august av Totton 4
elskersommer Skrevet 27. august #188 Skrevet 27. august Totton skrev (15 timer siden): … Hva mener du? 1
oss-to Skrevet 27. august #189 Skrevet 27. august Hei, eg opplever at chatten ofte blir meir personfokusert enn sakleg den siste tida. Nokon angrip alt , andre forsvarar alt – og begge delar i ein slik grad at det gjer debatten mindre konstruktiv. Kanskje ei kort påminning frå dykk om å halde fokus på saka og ikkje person kunne hjelpe. 1 2
Gjest Anonym_2024 Skrevet 28. august #190 Skrevet 28. august @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset kan dere ta en opprydning i denne tråden nå? Mye avsporinger og brukerdebatt
Undrende123 Skrevet 31. august #191 Skrevet 31. august SET-tråden er nå mer eller mindre bare brukerdebatt, latterliggjøring og jaging i flokk mot enkeltbrukere. Det trengs en opprydning, @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset 3 10
Gjest Anonym_2024 Skrevet 1. september #192 Skrevet 1. september Når er tråden klar for å åpnes igjen? @Sol Rampelyset @Måne Rampelyset
Minimeg1234 Skrevet 10. september #194 Skrevet 10. september Nå har jeg kikket innom andre tråder om andre influensere og der er det en helt annen tone enn i Sara E sin tråd. Man er uenig uten å måtte ty til personangrep og brukerdebatt. I Sara E sin tråd er det stadig både personangrep og Brukerdebatt . I det siste er den litt mere skjult ved å bruke ord som f eks «noen» . Jeg har flere eksempler på hvordan jeg føler at noen av oss blir forsøkt kneblet og latterliggjort ved å ha både en annen mening og en annen tilnærming til det som jeg tror alle mener er «hovedbekymringen «. Jeg velger å ikke legge ut eksemplene her men spør adm. er det slik at det er greit at noen brukere får lov å «kneble»andre fra å si sin mening? Dette føles rett og slett ut som en slags mobbing. 4 2 9
Bibbi_ Skrevet 10. september #195 Skrevet 10. september Hvis man føler det er innlegg hvor noen blir mobbet så rapporter man det til moderator. Alle går i "fella" en sjeldent gang hvor det blir brukerdebatt. INGEN er bedre enn andre. Men da rapporterer man, så fjerner moderatorene innleggene. Å da ser man godt at innlegg fra både de som er kritiske til frøken Tandberg og de som synes alt med henne er greit blir fjernet. Så INGEN er bedre enn andre. Så tenker jeg at de som ikke tåler å diskutere kanskje må ta en pause? 3 4
Minimeg1234 Skrevet 10. september #196 Skrevet 10. september Måne Rampelyset skrev (På 25.8.2025 den 21.13): Minner om at denne tråden ikke er for diskusjon mellom brukere. Måne, admin. «bumper» denne inn her jeg. 1 13
Totton Skrevet 10. september #197 Skrevet 10. september Til admin (ikke til noen brukere), Det er behov for en ordentlig opprydding. Noen av brukerne i tråden blir gjentagende latterliggjort, det blir skrevet krenkende innlegg. Det blir oppfordret om å overse og ikke svare disse brukerne. Det blir hentet fram tidligere uttalelser og gjengitt på en nedlatende og hånlig måte. Det er ikke sånn en diskusjon skal være 2 1 11
Anemoi Skrevet 10. september #198 Skrevet 10. september Til admin (ikke til noen brukere). Jeg vil takke for veldig god og objektiv moderering i SaraEmilie-tråden. 👏🏻 Dere har hatt litt av en jobb de siste månedene, og utført den med bravur. Jeg syns at både «kritikere» og «forsvarere» av SE har tatt til seg tilbakemeldingene fra dere, og i større grad nå i september styrt unna både brukerdebatt og personkarakteristikker. Vi har alle naturlig nok ulike grenser for hva vi syns er latterliggjøring og krenkelser, det er fint at dere hjelper oss med slike justeringer. Men siden det ofte er flere som kritiserer enn forsvarer SE, skjønner jeg også godt at noen syns kritikk av SE og Careless er ubehagelig å takle. Igjen, takk for god oversikt og godt arbeid! 3 1 6
Katten til Mozart Skrevet 11. september #199 Skrevet 11. september (endret) Kjære admin! Som nevnt over, så gjør dere en fabelaktig jobb. Dessverre så er jeg enig med flere over her, og har selv sett tendensene til skjult latterliggjøring. I mine øyne handler det ikke nødvendigvis om å ikke takle kritikk av Sara Emilie Tandeberg og/eller Careless, men det handler om at man blir ilagt egenskaper man nødvendigvis ikke har fordi man ikke deler samme mening. For meg virker det som tråden er preget av «enten/eller» og svart/hvit tankegang. Er man ikke 100% enig i alt som skrives, men ser på ting med ett litt annet perspektiv, så er man gjerne: 1. Familie 2. Venner 3. Fan 4. Sara selv Man blir også oversett (etter gitt beskjed fra enkelte i tråden) og alle diskusjonsinput blir raskt definert som brukerdebatt. Debatten skal gå en vei, ha en tone og en stemning. For flere som henger i andre sosiale forum så vet man at det stemmer med latterliggjøring, og brukernavn fra kvinneguiden, og da spesielt fra Sara Emilie Tandeberg sin tråd - og det er i negativ tone. Dette vet jeg dere ikke kan noe for, men man kan tenke at diskusjonen går litt langt når det når andre sosiale medier, på godt og vondt (men mest vondt for den det gjelder). En ting er sak, men når det er brukere det går på, så blir fokuset feil. Da kan man snakke om brukerdebatt…. Selv om det er feil plattform. I mine øyne er debattmiljøet i tråden lite hyggelig og med amper stemning. Det må være rom for uenigheter, uten at den enkelte skal beskyldes for å være den ene eller den andre, ting eskalerer og dras over i andre forum hvor moderering er en helt annen, og man blir bevisst oversett fordi man har andre tanker. Brukere blir mistenkeliggjort og tilagt meninger som man ikke har, og «alle er alle» eller «alle er en og samme person». Det virker ikke som om det er mulig at flere mennesker har en annen tanke. Det er mange som er i mot barneeksponering, og det er flere som ikke liker Careless, men likevel så blir man stemplet og «hysjet» ned i debatten, og jeg vet flere føler de må stå til ansvar for Sara Emilie Tandeberg sine handlinger fordi man ikke er 100% enig. Er det ikke godt nok å være 90% enig, men la 10% komme den enkelte til gode, eller er man ikke da velkommen i debatten? Jeg makter sjeldent å delta selv, og dette vet jeg er tilfellet for flere, av de enkle grunner nevnt over. Hvor knebles da debatten? Det er synd det er blitt slik. Kan ikke huske at det var slik her inne når tråden først ble opprettet. Uansett, når det er sagt, så er jeg enig i at dere gjør en flott jobb med moderering her inne! Det må jeg si. Så håper jeg kanskje debattmiljøet blir slik det var for noen år siden, da var det både gøy og hyggelig, og man kunne være enig om å være uenig, uten å være noen andre enn den man er, og stemningen var fortsatt god. Når det er sagt, så må jeg si at alt over ikke gjelder alle i Sara sin tråd, og det finnes unntak av mennesker som man fortsatt kan være uenig med, men som behandler hverandre med respekt. Det liker jeg! Endret 11. september av Katten til Mozart Skrivefeil 4 10
Gjest Anonym_2024 Skrevet 11. september #200 Skrevet 11. september @Sol Rampelyset , @Måne Rampelyset når tror dere tråden kan åpnes igjen? Og kan dere ta en titt på om det er innlegg fra utestengte brukere med «ny « bruker i samme tråd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå