Gå til innhold

Sara Emilie og moderering

Sharp75!

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Sol Rampelyset skrev (På 7.7.2023 den 21.08):

Hei.

Du har brukt opp 99% av din vedleggskvote. Du må derfor slette eldre vedlegg for å kunne laste opp nye. Det kan du gjøre ved å trykke på Mine Vedlegg under brukernavnet ditt oppe til høyre. 

Sol, admin.

Hei. Kan dere skrive noe om denne vedleggskvoten? Har ikke fått med meg at det eksisterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lill :) skrev (22 timer siden):

Hei. Kan dere skrive noe om denne vedleggskvoten? Har ikke fått med meg at det eksisterte?

Ut fra hva jeg kan se kan man legge inn vedlegg (bilder) opptil 293MB. Jeg antar at dette er en standard som følger forumprogramvaren. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Lurer på hvorfor tråden stenges når den holdt seg både saklig og med vedlagt dokumentasjon på alt som ble sagt,så det ikke bare er løse påstander?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Den er åpnet igjen nå. Jeg stengte den da det var 10 nye sider siden forrige moderering samt mange rapporter og tagging i tråden. Jeg så også at det var høy aktivitet akkurat da, og stengte den da det virket som at det var høy aktivitet med regelbrudd. Regelbruddene var i hovedsak fra i går kveld. 

Sol, admin. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (6 minutter siden):

Hei, 

Den er åpnet igjen nå. Jeg stengte den da det var 10 nye sider siden forrige moderering samt mange rapporter og tagging i tråden. Jeg så også at det var høy aktivitet akkurat da, og stengte den da det virket som at det var høy aktivitet med regelbrudd. Regelbruddene var i hovedsak fra i går kveld. 

Sol, admin. 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere svare på hvorfor dette bryter med reglementet?

Skjermbilde av slettet innlegg er slettet. Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plast skrev (22 timer siden):

Kan dere svare på hvorfor dette bryter med reglementet? 

Ja det lurer jeg og på.

Og når noe er moderert bort her på KG så står det ofte som noe negativt i "journalen".

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Mine screenshots med kilde ble slettet. Hvorfor det? I tillegg ble mye som ikke var avsporinger slettet, er det noe spesiell grunn til dette? 

Endret av Lill :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (1 time siden):

Mine screenshots med kilde ble slettet. Hvorfor det? I tillegg ble mye som ikke var avsporinger slettet, er det noe spesiell grunn til dette? 

Er det noen av de som modererer som er strengere enn andre?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje @Sol Rampelyset kan svare på spørsmålene om moderering? Du har slettet innlegg som ikke er avsporinger, er det en spesiell grunn til dette? Det er ikke første gangen.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lagt ut skjermbilde av en rapport uten kildehenvisning. Det fremgikk heller ikke av skjermbildet hvilken bedrift denne gjelder. Innlegget over (jeg har slettet det nå pga regelbruddet) skriver om ting som stod i innlegget uten kilde. Mange innlegg ble moderert bort pga de svarte på eller refererte til den rapporten. 

Avsporingene bestod av kritikk av brukergruppen som bruker tid på å kritisere Sara Emilie/Careless. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (7 minutter siden):

Det var lagt ut skjermbilde av en rapport uten kildehenvisning. Det fremgikk heller ikke av skjermbildet hvilken bedrift denne gjelder. Innlegget over (jeg har slettet det nå pga regelbruddet) skriver om ting som stod i innlegget uten kilde. Mange innlegg ble moderert bort pga de svarte på eller refererte til den rapporten. 

Avsporingene bestod av kritikk av brukergruppen som bruker tid på å kritisere Sara Emilie/Careless. 

Sol, admin.

@Snublefot62 får du lagt ut på nytt med riktig kildehenvisning sånn at det ikke blir moderert bort? Lei av at alt modereres bort i SaraE’s favør. 

For at dere skal få kredibilitet @Sol Rampelyset så anbefaler jeg at innlegget ditt etter moderering bør være mer utfyllende, slik at vi også kan rette klagene våre deretter. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plast skrev (2 timer siden):

@Snublefot62 får du lagt ut på nytt med riktig kildehenvisning sånn at det ikke blir moderert bort? Lei av at alt modereres bort i SaraE’s favør. 

For at dere skal få kredibilitet @Sol Rampelyset så anbefaler jeg at innlegget ditt etter moderering bør være mer utfyllende, slik at vi også kan rette klagene våre deretter. 

Så enig! 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Kattedama
Rufs skrev (9 timer siden):

Hvor er SE tråden nå? Er jeg blind?

Den er stengt og skjult. Det er nok en gang en bruker som avsporer, og driver med brukerdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, caremore said:

Den er stengt og skjult. Det er nok en gang en bruker som avsporer, og driver med brukerdebatt.

Betyr det at den kommer tilbake igjen eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (14 minutter siden):

Sannsynligvis kommer den tilbake. Men det er opp til moderatorene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Rufs skrev (42 minutter siden):

Ser ikke årsak til at den skal stenges. Her bør KG vurdere hvor mange ganger man kan opprette brukere etter man har slettet seg. Det er et problem i flere tråder at brukere som driver med personangrep, brukerdebatt og avsporing sletter seg og oppretter ny profil med samme oppførsel. Det må jo også være merarbeid for moderator å rydde pga samme årsak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (1 time siden):

Hadde vært bedre om vi bare overser disse som kun er der for å få tråden stengt

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...