Gå til innhold

Feil oopstartsdato i kontrakt. Signere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk kontrakt på mail av den nye sjefen. Jeg begynte i jobben to uker før oppstartsdatoen som står på kontrakten.

"Det har ingen betydning" sa han da jeg spurte han om det i forbifarten, hadde det litt travelt. Så jeg tenkte neivel, får vel bare signere da.

Men.. hvorfor ikke bare skrive riktig dato?? Det har da vel betydning eller?

Anonymkode: f9ace...09f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke signert.

Returner den på mail og be om at datoen blir endret. På en hyggelig måte.

Skrevet

Hadde heller ikke signert. Sånne ting bør være ryddig. 

Anonymkode: e72e2...ad7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Fikk kontrakt på mail av den nye sjefen. Jeg begynte i jobben to uker før oppstartsdatoen som står på kontrakten.

"Det har ingen betydning" sa han da jeg spurte han om det i forbifarten, hadde det litt travelt. Så jeg tenkte neivel, får vel bare signere da.

Men.. hvorfor ikke bare skrive riktig dato?? Det har da vel betydning eller?

Anonymkode: f9ace...09f

Det har betydning i forhold til rett til egenmeldingsdager og sykepenger i hvert fall...

• Liker 4
Skrevet
Teatrica skrev (16 timer siden):

Det har betydning i forhold til rett til egenmeldingsdager og sykepenger i hvert fall...

Og eventuell prøvetid 

• Liker 3
Skrevet

Nei, dette hadde jeg ikke signert. Som flere sier, så har det faktisk betydning for ting som sykemelding, egenmelding, og det har betydning for prøvetid. Og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta, det kan jo feks. få betydning visst du blir permittert eller mister jobber og skal beregne noen satser eller noe. 

Så jeg hadde svart tilbake på mail (skriftlig), at du ikke signerer før kontrakten blir rettet opp i med riktig startdato. Sørg for å ha dette skriftlig. Jeg hadde ikke godtatt svar her som blir formidlet muntlig.

Om man han igjen skulle bagatellisere dette og at det ikke har betydning, så kan du svare med samme mynt når han ber deg om på signere. Da har det vel ikke betydning at du signerer heller da? 

Gjest takinova
Skrevet
missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Om man han igjen skulle bagatellisere dette og at det ikke har betydning, så kan du svare med samme mynt når han ber deg om på signere. Da har det vel ikke betydning at du signerer heller da? 

Hehe, bra start på arbeidsforholdet😜

Men, greit å ha dette i orden uansett. Bare send en mail og be dem lage deg en ny kontrakt.

Skrevet
takinova skrev (3 minutter siden):

Hehe, bra start på arbeidsforholdet😜

Men, greit å ha dette i orden uansett. Bare send en mail og be dem lage deg en ny kontrakt.

Nei det gjør en sikkert ikke populær, men synest ikke det var spesielt god start av arbeidsgiver heller å si at det ikke spiller noen rolle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...