Majka Skrevet 11. desember 2005 #1 Skrevet 11. desember 2005 Kanskje litt dårlig overskrift...men men... Poenget er at jeg har et fargebilde. Ønsker å framheve et element ved å la elementet bevare sin farge, men resten av bildet skal være svart/hvitt. Går dette an uten å måtte arbeide i flere lag, eller klippe og lime. Dvs...fins det en enkel kommando eller effekt? Jeg blir takksam for svar
Crazee Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Ingen enkel kommando, nei - men det er mange måtar å gjera det på. Har ikkje photoshop oppe no, så eg kan ikkje gi deg ei oppskrift, men grovt etter minnet kunne eg tenka meg å prøva: 1. Adjustmant layer -> Desaturate. Og male over det som skal ha farge med kvitt (i adjustment layer - som skal vera svart.) 2. Velg det som skal ha farge, inverter valgt område, og velg desaturate. (Gjerne feather på 1px før du inverterer.) 3. Lag ein kopi a biletet i eit nytt lag, desaturate, og visk vekk det som skal ha fargar. Då vil laget under visa gjennom. Er heilt sikkert fleire metodar òg - kva som er best varierer sikkert.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2005 #3 Skrevet 13. desember 2005 Hei. Nokså enkelt i Paint Shop iallefall : 1. Velg (select) det område du skal fremheve. 2. Finn et menyvalg for å invertere (invers) det valgte område slik at alt utenom det først valgte område nå blir valgt. 3. Velg greyscale. Da vil alt bortsett fra det først valgte område bli sort/hvitt. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå