Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke vært på theater siden jeg var lite barn. 

I morgen skal jeg og min datter på theater og se "reisen til julestjernen" 

hva er kleskoden?

Vi skal gå en del rundt i oslo først så det passer dårlig med tynne klær. 

Anonymkode: b48f3...a21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hverdagspent er aldri feil.

Dersom dere skal gå ute lenge først (f.eks på julemarked) så kan det være en idé å kle på barnet en vinterdress, det er veldig kaldt ute. Det er jo garderobeplikt uansett.

Som voksen ville jeg valgt pen bukse og genser, ullcardigan med en glitternål og lang kåpe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du født i 1880? 😉

På norsk har korrekt skrivemåte siden 1889 vært teater.

Anonymkode: eb930...708

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

På nationaltheateret og i operaen: Selskapspent men ikke overdådig. 

Anonymkode: fed8b...d75

Skrevet

Folk går stort sett i vanlige pene klær, trenger ikke være pyntet.

Hadde dere vært på Nøtteknekkeren i Operaen så kommer de fleste litt mer pyntet, gjerne i skjørt og kjoler.. men det er jo alltid mange som kommer utenbys fra og går i byen først, da blir det dumt å fly stivpyntet. Normalt pene og rene klær holder.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

På nationaltheateret og i operaen: Selskapspent men ikke overdådig. 

Anonymkode: fed8b...d75

Tull. Man kan gå i absolutt hva man vil. 

På hjemmesiden til den norske opera sier de det selv, og det er ikke noe annerledes for teatrene våre:

"Må jeg pynte meg når jeg skal i Operaen? 

Kle deg som du vil! På premierer er det en del som pynter seg litt ekstra, men dette er ikke noe krav."

https://operaen.no/ditt-besok/praktisk-informasjon/

Anonymkode: 290ff...b5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I morgen skal jeg og min datter på theater og se "reisen til julestjernen" 

hva er kleskoden?

Vi skal gå en del rundt i oslo først så det passer dårlig med tynne klær. 

Ingen kleskode. Du kan gå i akkurat det som passer dere.

Det heter teater, ikke theater.

Skrevet

Det holder med en pen bukse og en topp eller genser. Noen pynter seg kanskje litt ekstra, men synes jeg ser det meste, også de som går i helt vanlige hverdagsklær. 

Anonymkode: 6a90e...28a

Skrevet

Jeg var på Det norske teateret i Oslo igår. Kan fortelle at 90% av publikum var 75+ og gikk kledd i pelskåpe, bjørnfitte, kjole eller gammeldags skjorte. De av oss som ikke var "døende" gikk kledd mer vanlig, typisk chinos/penbukse/skjørt og en vanlig farget skjorte eller høyhalset/strikket genser. Man går stivere pyntet på teaterkaféen feks. Teateret er ikke lenger høykultur.

Anonymkode: f99a1...2bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var på Det norske teateret i Oslo igår. Kan fortelle at 90% av publikum var 75+ og gikk kledd i pelskåpe, bjørnfitte, kjole eller gammeldags skjorte. De av oss som ikke var "døende" gikk kledd mer vanlig, typisk chinos/penbukse/skjørt og en vanlig farget skjorte eller høyhalset/strikket genser. Man går stivere pyntet på teaterkaféen feks. Teateret er ikke lenger høykultur.

jeg går i teatret to ganger i måneden, og har gjort det i 30 år, og jeg sier at det finnes ingen kleskode, og de fleste går i helt vanlige hverdagsklær. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville unngått veldig casual klær som lyse jeans og den slags, men ellers er det ganske fritt fram. Jeg på teater forrige helg. Hadde på meg en høyhalser i ull og pene bukser, kåpe og støvletter med bittelitt hæl. Hverdagspent, og samtidig varmt nok i kulda. 

Anonymkode: e1d5d...55d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

jeg går i teatret to ganger i måneden, og har gjort det i 30 år, og jeg sier at det finnes ingen kleskode, og de fleste går i helt vanlige hverdagsklær. 

Enig. I går var det tilogmed en stor gruppe ungdommer der hvor flere bl.a. gikk i grå joggebukse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...