Gå til innhold

Er redd for å bli gammel

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 22.57):

Er 20 og livredd for å bli gammel. Gruer meg til den dagen jeg fyller 30 eller 35. Det er kjempedeilig å ha en ung kropp. Har hørt det er kjempevondt å ha en gammel kropp. 
Synes det er deilig å kunne gå opp ei trapp uten å få vondt. Deilig å kunne kle meg som jeg vil. Og kunne reise, ha fest, være med venner osv. 

Men er livredd for å bli gammel og tenker på det hver dag. Hvordan hadde dere det når dere fylte 30? 35? Vil hukommelsen være like god etter 30? 

Anonymkode: 72f28...029

Jeg er 45 og trener hver uke. Min kropp er mye finere nå enn den var da jeg var ung og hadde eneansvar for små barn. Da hadde jeg ikke tid til å trene. Søvnen var det også så som så med på grunn av de små krapylenes utallige skrikenetter. Hardt arbeid har jeg alltid hatt nok av. Nå er jeg sterk og smidig. Slank har jeg alltid vært. Mange unge mennesker er tykke eller utrente. De har nok mye mer ubehag i kroppene sine enn hva jeg har. For ikke å snakke om alt det kjipe de har i hodene sine. Jeg tenker at med mine 45 er jeg kultivert, sterk slank og smidig, og jeg gleder meg til å bli enda eldre, og vise verden hvor bra ENKELTE PRIVILIGERTE og HARDTARBEIDENDE kvinner kler alderen sin.

Boom!

Anonymkode: 4bf93...0bd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Teatrica skrev (På 9.12.2022 den 23.01):

Ja, gud - åsså 30 da. Det finnes jo ikke noe igjen av en ungdommelig kropp da! Alt er selvfølgelig helt giktisk og man har mistet all hukommelse!

For å ikke snakke om gebisset, hårnettet, kamferdropsene og stokken 

Endret av Laraa
  • Liker 1
Skrevet
On 12/9/2022 at 10:57 PM, AnonymBruker said:

Er 20 og livredd for å bli gammel. Gruer meg til den dagen jeg fyller 30 eller 35. Det er kjempedeilig å ha en ung kropp. Har hørt det er kjempevondt å ha en gammel kropp. 
Synes det er deilig å kunne gå opp ei trapp uten å få vondt. Deilig å kunne kle meg som jeg vil. Og kunne reise, ha fest, være med venner osv. 

Men er livredd for å bli gammel og tenker på det hver dag. Hvordan hadde dere det når dere fylte 30? 35? Vil hukommelsen være like god etter 30? 

Du er 20 og livredd for å bli gammel ...?

Bare spør modellbransjen; alderdommen begynner straks man går ut av tenårene og blir 20. Og blir man 21, er man like gammel som Sid Vicious da han døde. Klarer man å leve lenge nok til man blir 27, er dette en kritisk alder; Brian Jones, Janis Joplin, Jimi Hendrix, Jim Morrison og Kurt Cobain trakk alle sitt siste sukk da de var 27, og flere av dem hadde tydelige rynker etter et hardt liv.

Elvis ble 42, og han var utgammel.

Så livet er kort, og det gjelder å ta vare på ungdomstiden mens man fortsatt er tenåring.

Anonymkode: d9719...282

Skrevet (endret)
Ulla Ullsokk skrev (30 minutter siden):

De eldre (og da mener jeg ikke de på 30/35) er visst generelt lykkelige, leste jeg nettopp at det var forsket på.

Dette er sikkert en trolletråd, men jeg fikk lyst på fyrstekake, siden det ble nevnt. Takk for inspirasjonen. Spiste det mer i 20-årene, da visste vi ikke bedre og kjøpte ferdigkake i butikken, så ultraprossesert som det er mulig å få det.

Nå skal jeg google oppskrifter🥳 

I mellomtiden synes jeg alle under 23 bør ta botox for å forebygge rynker. Nå vet vi jo ikke om langtidsvirkningen gjør at hele ansiktet kollapser i 60-årsalderen, men da er man jo utgammel og sikkert død for lengst, så det må jo være verdt risikoen.😌

Skummelt. En venninne tar behandlinger, og må gjenta de hvert halve år for hvis ikke faller hele ansiktet ned nesten som en hengepupp... Tror ikke det er botox, men sånne tråder som sies å være "uskyldige". Pluss botox i lepper og pupper. Puppene kapslet seg inn, og måtte fjernes for egen regning. Jeg selv gidder ikke noe sånt. Farger heller ikke håret, ser ikke behovet.

Fyrstekake er godt ja. Har alltid kjøpt, men ikke ofte... 

Var en kløpper til å bake når jeg var i tenårene, men det roet seg, forsket det vel bare ut... Gikk mer over til å bake brød (lavkarbo) og knekkebrød. Pluss pavlova og pannekaker til barnebarn. Er "ung" bestemor, fikk barn når jeg var temmelig ung og er heldigvis i form til å spille fotball sammen med dem. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet

Mange i Silicon Valley som tek tablettar (som rapamycin, acarbose, canagliflozin) i trua på at det skal halda dei unge i nokre ekstra år. 

Anonymkode: fd90a...4c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor mange kvinner synes det er så ille å bli et år eldre. Å ikke bli et år eldre ville jo virkelig være en katastrofe. - Liv Ullmann

Anonymkode: a35ad...900

Jeg elsker å være gammel. Tar alt med godt humør selv om kroppen har fått preg etter 50 år som diabetiker. Jeg har nyresvikt og hjertesvikt, men elsker allikevel alderen min.

• Hjerte 1
Skrevet

Er det noen av dere som tenker langsiktig på alderdom? Kjøpe lettstelt leilighet som en kan bo i resten av livet, hvordan klare seg dersom partner dør osv?

Anonymkode: 4c799...aa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 22.57):

Det er bare å trene, så holder kroppen seg frisk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.12.2022 den 16.45):

Er det noen av dere som tenker langsiktig på alderdom? Kjøpe lettstelt leilighet som en kan bo i resten av livet, hvordan klare seg dersom partner dør osv?

Anonymkode: 4c799...aa5

Ja, men kjøper jo ikke lettstelt leilighet ved siden av helsesatsjonen når man er i 40-årene likevel😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...