AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #1 Skrevet 9. desember 2022 Datteren min har veldig tørr hud, i ansiktet noe atopisk eksem. Legen mener det bare er tørr hud og fått beskjed om å være nøye med å smøre(ute mer konkrete tips), men det blir ikke bedre, og nå i kulden(5-10 minus ute og tørr luft inne) blir det bare verre i ansiktet. Har noen tips til hvilke kremer vi bør bruke? Langvarig smøring med canoderm to ganger om dagen og etter kontakt med vann har ingen effekt, men det svir og barnet hater det, så vil gjerne prøve noe annet. Anonymkode: 788a6...6cf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Skrevet 9. desember 2022 Min har hatt god effekt av Aderma exomega. Ellers vet jeg mange også har god erfaring med locobase. Viktig å ikke smøre rett før barnet går ut, men det vet du sikkert 😊 Anonymkode: f7831...d79 2
Numii Skrevet 9. desember 2022 #3 Skrevet 9. desember 2022 Bruker mustela stick, den funker også som kundekrets, men veldig god sånn rett før leggetid også 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #4 Skrevet 9. desember 2022 Vi kan heller ikke bruke canoderm siden den svir. Bruker den blå pumpeflasken isteden, miniderm? Og kukdekrem/fett på kinn og under nesen om vinteren. Anonymkode: b77fd...a79 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #5 Skrevet 9. desember 2022 Takk for gode tips! Da har jeg litt jeg kan teste. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min har hatt god effekt av Aderma exomega. Ellers vet jeg mange også har god erfaring med locobase. Viktig å ikke smøre rett før barnet går ut, men det vet du sikkert 😊 Anonymkode: f7831...d79 Vi passer på å ikke smøre rett før hun skal ut😊 men greit å skrive, var ikke noe jeg hadde tenkt på før jeg flytta østover og fikk ordentlige vintre. Anonymkode: 788a6...6cf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #6 Skrevet 9. desember 2022 Smører du canoderm under utbrudd? Det kan svi ganske mye sa hudlegen. Vi bruker Canoderm forebyggende, ellers har vi fler salver vi bytter mellom ved utbrudd alt fra styrken. Locoid har funket ok ved små til moderate utbrudd. Vet andre barn har god effekt av Apobase eller Aderma. Anonymkode: b21ea...1b1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #7 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Smører du canoderm under utbrudd? Det kan svi ganske mye sa hudlegen. Vi bruker Canoderm forebyggende, ellers har vi fler salver vi bytter mellom ved utbrudd alt fra styrken. Locoid har funket ok ved små til moderate utbrudd. Vet andre barn har god effekt av Apobase eller Aderma. Anonymkode: b21ea...1b1 Har ikke brukt det under utbrudd i ansiktet, nei(gjorde det en gang, da var hun utrøstelig), men på resten av kroppen der legen mener huden bare er tørr. Har brukt litt ulike ting, blant annet apobase, i ansiktet for å smøre noe under utbrudd, men svir når der ikke er utbrudd og forebyggende også, så er der vi vil finne et alternativ. Skal ta en tur på apoteket og prøve noe av det du og andre har foreslått her i morgen. Anonymkode: 788a6...6cf
Hedda-78 Skrevet 9. desember 2022 #8 Skrevet 9. desember 2022 Bruker Vitapan salve på knusktørre og sprukne hender. Seig guffe, men effektiv. Svir ikke. Men mi har ikke eksem-diagnose, bare veldig tørre hender i kulda. 1
Anonymbk Skrevet 9. desember 2022 #9 Skrevet 9. desember 2022 Denne er fantastisk og eneste som fungerer på både far og sønn. Den anbefales virkelig. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #10 Skrevet 9. desember 2022 Bepanthen på kinn, hake og ellers i ansiktet der hun er rød før leggetid. Det er det eneste som har fungert på vinterkinn på barna mine. Den er veldig seig, men utrolig effektiv. Den svir ikke like mye som fuktighetskremer heller. Den inneholder lanolin. Gull på tørre lepper også! Anonymkode: 88749...761 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Bepanthen på kinn, hake og ellers i ansiktet der hun er rød før leggetid. Det er det eneste som har fungert på vinterkinn på barna mine. Den er veldig seig, men utrolig effektiv. Den svir ikke like mye som fuktighetskremer heller. Den inneholder lanolin. Gull på tørre lepper også! Anonymkode: 88749...761 Purelan /ren lanolin funker også bra til veldig tørr hud. Anonymkode: 9e39f...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #12 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Datteren min har veldig tørr hud, i ansiktet noe atopisk eksem. Legen mener det bare er tørr hud og fått beskjed om å være nøye med å smøre(ute mer konkrete tips), men det blir ikke bedre, og nå i kulden(5-10 minus ute og tørr luft inne) blir det bare verre i ansiktet. Har noen tips til hvilke kremer vi bør bruke? Langvarig smøring med canoderm to ganger om dagen og etter kontakt med vann har ingen effekt, men det svir og barnet hater det, så vil gjerne prøve noe annet. Anonymkode: 788a6...6cf AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi kan heller ikke bruke canoderm siden den svir. Bruker den blå pumpeflasken isteden, miniderm? Og kukdekrem/fett på kinn og under nesen om vinteren. Anonymkode: b77fd...a79 Det som svir er karbamid, et av innholdsstoffene. Det er normalt at karbamid svir litt. Karbamid er urea. Dvs syntetisk URIN. Anonymkode: c063a...f55
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #13 Skrevet 9. desember 2022 Canoderm virker veldig godt. Gutten min ble vant til det etterhvert, men det sved fælt i starten - men alternativet var verre. Ellers har vi hatt god effekt av ringblomstsalve. Anonymkode: 2a30b...5b9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #14 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Purelan /ren lanolin funker også bra til veldig tørr hud. Anonymkode: 9e39f...f1e Den er 100 % naturlig. Ingen tilsetningsstoffer, og det nærmeste hudens eget fett man kommer. Anbefales. Anonymkode: c063a...f55 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #15 Skrevet 9. desember 2022 Vi bruker også canoderm som forebyggende og elocon når det er utbrudd. Har prøvd aderma før, men synes den er så seig og klam dersom det er snakk om å smøre store deler av kroppen. Når det er veldig kaldt ute eller vind har vi brukt kuldekrem i ansiktet, vet også noen som smører et tynt lag vaselin. Bruker av og til z-skin repair på mindre områder. Denne gjør at huden gror raskere dersom det har kommet sår. Anonymkode: 4b308...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #16 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Canoderm virker veldig godt. Gutten min ble vant til det etterhvert, men det sved fælt i starten - men alternativet var verre. Ellers har vi hatt god effekt av ringblomstsalve. Anonymkode: 2a30b...5b9 Hadde jeg sett at det hjalp hadde det vært annerledes, men nå har vi smurt daglig lenge uten bedring (det er bedre og verre perioder, men totalt sett ingen bedring), så vil prøve på noe uten karbamid og forhåpentligvis slippe svien. med storebroren var det som hos dere. Så lenge vi smører regelmessig med canoderm er huden fin. Anonymkode: 788a6...6cf
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #17 Skrevet 9. desember 2022 Jeg har alltid brukt locobas, både som barn og voksen. Den røde locobase kan brukes som kuldekrem. Anonymkode: 585f1...4b1 2
Vera Skrevet 9. desember 2022 #18 Skrevet 9. desember 2022 Husk å lese hva kremen inneholder! Ikke bruk parfymert krem. Hos oss har alltid Locobase og La Roche Posay funket. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #19 Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg sett at det hjalp hadde det vært annerledes, men nå har vi smurt daglig lenge uten bedring (det er bedre og verre perioder, men totalt sett ingen bedring), så vil prøve på noe uten karbamid og forhåpentligvis slippe svien. med storebroren var det som hos dere. Så lenge vi smører regelmessig med canoderm er huden fin. Anonymkode: 788a6...6cf Enig. Det kan virke på kroppen der de har tørre områder/eksem uten at det svir for mye. Men i ansiktet er det kun bepanthen som har fungert på mine barn. Purelan er fin, men føler ikke at den har vært like effektiv. Anonymkode: 88749...761
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Skrevet 9. desember 2022 Har hørt mye bra om "utroligsalven" men ikke prøvd den selv. Anonymkode: b450c...7db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå